startmotor kapot of iets anders??
- V300 register
- Verbannen
-
als ik de sleutel omdraai geeft hij alleen maar 1 tik. en meer niet.
aanduwen gaat gewoon.
als ik heb uit zet als hij warm is, start hij vervolgens gewoon weer met de sleutel.
eerst dacht ik dat het bij een keer bleef maar de volgende ochtend weer precies hetzelfde verhaal.
voorhet probleem ratelde hij een beetje bij het starten maar vervolgens starte hij dan gewoon.
op de accu staat gewoon 12.6 volt. wel zijn de kleppen pas gesteld, maar dit heeft er volgensmij niks mee te maken.
zou mijn startmotor gewoon zwak zijn??
mvg, michael
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

als ik mijn 340 eens in de week pak is het altijd dat. een beetje vocht in dat kapje en hij start dus echt niet meer, of met moeite.
t kan zijn dat het plastic stofkapje wat er tussen zit (als het er nog zit) kapot is = gescheurd. ik ben zelf nog naar een oplossing daarvoor aan het zoeken, zodat het allemaal wel weer goed draait.
maarja die kapjes worden dus niet meer gemaakt....
- V300 register
- Verbannen
-
Probeer eens met een welgemikte tik op de startmotor... her en der op het forum staat wel waar precies je moet slaan.
- V300 register
- Verbannen
-
KonradW;42725 schreef : maak eens de rotorkap los
als ik mijn 340 eens in de week pak is het altijd dat. een beetje vocht in dat kapje en hij start dus echt niet meer, of met moeite.
t kan zijn dat het plastic stofkapje wat er tussen zit (als het er nog zit) kapot is = gescheurd. ik ben zelf nog naar een oplossing daarvoor aan het zoeken, zodat het allemaal wel weer goed draait.
maarja die kapjes worden dus niet meer gemaakt....
dat kapje zit er dus niet meer tussen, die heb ik een keertje gebroken, maar volgens de volvo garage maakte dat niks uit.
maar ook al zit dat kapje er niet tussen dan zou de startmotor tog gewoon rond moeten gaan? dit doet hij dus helemaal niet:sad:
- V300 register
- Verbannen
-
setsunakaede;42731 schreef : Klinkt idd als startmotor.
Probeer eens met een welgemikte tik op de startmotor... her en der op het forum staat wel waar precies je moet slaan.
zal dit eens proberen. maar het zou dan wel heel toevallig zijn dat ik 2 keer achter elkaar het zelfde probleem heb.
iig bedankt voor de reacties
- V300 register
- Verbannen
-

Ik zou om te beginnen eens kijken of de accuklemmen goed contact maken. Haal ze er eens af en maak ze eens schoon en schuur ze op. Bij mij is dit namelijk al vaak een euvel geweest.
In de winter start een motor nu eenmaal wat moeizamer. De olie is dikker, de accu levert minder vermogen en de arbeidscondities zijn slechter voor de motor.
1. Wanneer de startmotor niet rondgaat en de dashboardlampjes blijven branden dan krijgt je startmotor geen stroom. Misschien is er iets mis met het startmotorrelais. Een paar fikse tikken tegen de startmotor
2. Gaat de startmotor niet rond en doven de dashboardlampjes uit, dan is je accu puitleeg of maken de accuklemmen slecht contact.
3. Gaat de startmotor goed rond, dimmen de dashboard lampjes niet teveel in dat zou ik het bij de onsteking gaan zoeken. Haal de rotorkap d'r eens af en geef je ogen eens goed de kost.
- V300 register
- Verbannen
-
Is een concrete oplossing voor een concreet probleem, heeft niets te maken met woede ofzo. Ik had het ook over een tik, niet bot rossen.
- V300 register
- Verbannen
-
dit kan idd aan een slechte verbinding, of aan de startmotor zelf liggen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;42762 schreef : Meet eens het aantal ampere. Volt mag ook wel 14 zijn, ipv 12,6.
Volgens mij moet je inderdaad meer hebben, zeker als het koud is...