zwart/bruine koelvloeistof..

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2007 23:44 #687361 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic zwart/bruine koelvloeistof..

Dutchie;38826 schreef : De pakking zelf zal niet de hele wereld kosten, maar het plaatsen sowieso wel ;D

ligt eraan bij welke garage je het doet,de volvo dealer of een subdealer..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2007 11:48 #687389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zwart/bruine koelvloeistof..
ik wil het met een maatje die auto monteur is gaan doen. schijnt dat het niet heel moeilijk is een koppakking van een 1.4 vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2007 18:53 #687417 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic zwart/bruine koelvloeistof..
schijnt idd mee te vallen..wel en priegelwerk om het echt goed te krijgen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2007 19:19 #687426 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zwart/bruine koelvloeistof..
ik heb er sinds afgelopen weekend 4 liggen..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2007 19:23 #687428 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic zwart/bruine koelvloeistof..
hoelang ben je er gemiddeld mee bezig dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-10-2007 19:27 #687431 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zwart/bruine koelvloeistof..
weet ik niet. heb het nog nooit gedaan :)

bij mn 1700 die in de prak gelopen was, had ik de kop er zo vanaf! denk een kwartiertje werk.

maar toen had ik dus de spruitstukken laten zitten en eigenlijk was ik ook nog verbaasd dat alles nat werd (de koelvloeistof zat er dus ook nog in :yummie:)


als je alles goed wilt doen en het moet na afloop ook nog eens allemaal dicht zijn, moet je de pasvlakken grondig schoonmaken en bij voorkeur de kop licht (laten) vlakken (bij een bedrijf die daar de spullen voor hebben)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2007 00:28 #687474 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic zwart/bruine koelvloeistof..
hoeveel verschil zit er in het 1700 blok en 1400 blok dan(behalve de cilinderinhoud)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2007 12:43 #687489 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zwart/bruine koelvloeistof..
1400 blok heeft klepstoters, die moet je denk ik eerst even eruit halen voor je de kop eraf gaat halen.

groot voordeel hiervan is wel dat je je geen zorgen hoeft te maken om de timing van de nokkenas. die blijft namelijk gewoon in het blok zitten.
(bij 1700 zit de nokkenas in de kop)

voor de rest is het vergelijkbaar, de kopbouten moeten volgens speciale volgorde in fasen worden aangehaald.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-10-2007 14:17 #687493 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zwart/bruine koelvloeistof..
als er olie in je kvs zit niet een beetje maar echt dikke klodders. is het dan altijd zo dat je voetpakking gaar is??

ik heb ook al een ander blokje gevonden daar staat 80 000 op teller en die man vraagt er 200 euro voor, is dat een redelijke prijs??

mvg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-10-2007 16:42 #687500 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic zwart/bruine koelvloeistof..
Ik vind het prijzig als het een goed 1400 blok betreft voor een 1700 blok zou ik ook 50 euro lager de maximumprijs vinden. Let wel voor een kaal blok. Blok inclusief spruitstuk, carb, dynamo, startmotor, bedrading, zekeringskast, bobine etc. is natuurlijk wel 200 a 250 waard.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD