zwart/bruine koelvloeistof..

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2007 18:45 #686735 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic zwart/bruine koelvloeistof..
ben vandaag zo wijs geweest om de waterpomp te vervangen.,je weet maar nooit wat er in zat met de anti lekkage smurrie..nu weet ik zeker dat er geen troep meer in het systeem zit,heb alle kanalen doorgespoeld..er kwam gelukkig weer schoon water uit na deze zorgvuldige schoonmaakbeurt van het systeem.,de reden dat ze er barsleak in hebben gegooid was dat ze dachten dat er lek was(die er nooit was)..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2007 19:43 #686741 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic zwart/bruine koelvloeistof..
lekker handig dan, heb je ook de aftap plug onderaan los gehad dan? die wordt soms nog wel eens vergeten.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2007 22:35 #686752 door J. Ruiter
zelfs die ben ik niet vergeten..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2007 23:05 #686761 door V300 register
netjes:y:

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-10-2007 18:53 #686794 door J. Ruiter
als ik iets doe,dan doe ik het wel goed natuurlijk....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2007 13:16 #687150 door V300 register
kan jij mij uit leggen hoe je het hebt doorgespoeld. en dan de nadruk op waar ik alles kan vinden onder mijn 340. ik moet namenlijk mijn koelvloeistof verversen deze is een beetje dikkig.

bvd, michael

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-10-2007 15:13 #687168 door V300 register

KonradW;37911 schreef : begin maar eens met een goeie spoelbeurt en schoon koelvloeistof.
alles gewoon uitspoelen met de tuinslang totdat er zo schoon mogelijk water uit het systeem komt.
en dan gewoon koelvloeistof erin. is het dan binnen de kortste keren weer zwart bruin, dan is er idd iets mis in het blok denk ik.

Toch, uit mijn ervaring kan je het spoelen beter een paar keer doen. Er blijven altijd wel deeltjes hangen achter koppelingen en andere versmallingen in het koelsysteem.

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2007 00:35 #687311 door J. Ruiter

kapiteijn;38611 schreef : kan jij mij uit leggen hoe je het hebt doorgespoeld. en dan de nadruk op waar ik alles kan vinden onder mijn 340. ik moet namenlijk mijn koelvloeistof verversen deze is een beetje dikkig.

bvd, michael

ik ben met de onderste slang van de radiateur begonnen los te maken en er af te halen,dan is alle vieze koelvloeistof er meteen uit je radiateur,dan pak je de tuinslang en doe je de dop van je koelvloeistofresevoir(mooi scrabblewoord trouwens)er af,je doet de kraan open en er komt dan water in je leidingen terecht,je wacht net zo lang dat er geen vieze troep meer uit je radiateur komt en sluit de slang weer aan,(vergeet ook je aftapplug niet!!)..je vult het systeem met leidingwater tot de max en je start de auto.door het rondpompen van schoon water zie je door je retourleiding nog de viezigheid komen in je reservoir.,als je de meeste troep er uit hebt ga je de auto uit zetten en doe je weer de onderste slang los van de radiateur.als je nog wat viezigheid ziet doe je weer spoelen met de tuinslang via je reservoir,komt er weer schoon water uit dan laat je het schone water er uit lopen en sluit je de slang weer aan.dan doe je er schone koelvloeistof in en laat je de motor draaien om de schone kloevloeistof rond te pompen.intussen zie je niveau dalen en ga je vullen tot de max streep.als de ven 2 keer heeft gedraaid is je systeem weer voorzien van schoon koelwater en onlucht(vergeet ook je aftapplug niet vast te draaien)goede bescherming.gr jeroen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2007 18:39 #687341 door V300 register
kijk daar kan ik wat mee:y:

de rede dat ik het wil doen is omdat me koelvloeistof eingelijk veranderd is in olie. nu heb ik de volvo net en kan het dus zijn dat er nooit wat aan gedaan is. dit hoop ik namenlijk dat houd me uit de kosten. anders is m'n koppakking waarschijnlijk kapot.

weet er iemand trouwens wat een nieuwe koppakking kost??

gr. michael

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2007 21:11 #687351 door V300 register
De pakking zelf zal niet de hele wereld kosten, maar het plaatsen sowieso wel ;D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC