Niels schroeft ook eens wat open

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2007 22:45 #626538 door V300 register
Niels schroeft ook eens wat open is gemaakt door V300 register
Sinds gisteren weet deze a-technicus waarom het luchtfilterhuis van zijn vario niet helemaal netjes meer vastzit.

[img

Ik mis dus ??n hele set van borgmoer/borgring en schroefbout. Waar die gebleven zijn weet alleen de Heere. De eenzame linkerset zit er puur voor de sier, want de moer zit helemaal op de kop van de schroef :D

Na een beetje bladeren door het forumarchief (o.a. het carburateur tip-topic) en de Haynes weet ik in ieder geval waar ik die bouten zelf moet vinden. Maarrrr wat er niet in staat is wat ik voor schroefbouten nodig heb (of, welke lengte). De ijzerhandel heeft er nogal wat. Voor alternatieve oplossingen sta ik overigens open, want de schroevenboer verkoopt ze alleen in veelvouden.

Hoe ik hierop kom? Welnu ik krijg de Volvo heel slecht aan de praat (i.e. met veel ongeoorloofd geweld) met het huidige herfstige weer. Ik ben de ontsteking nog even langsgelopen maar de bougies lijken wel nieuw. Ook kan ik, behalve wat lichte koolachtige aanslag, niks vreemds aan de verdelerkap ontdekken. Ik wilde de hele rommel van het weekend preventief vervangen, maar verrassend genoeg was de automat zaterdag dicht.

(Gil even als ik dingen over het hoofd zie.)

De carburateur zelf lijkt overigens w?l onwrikbaar. Maar iets zegt me dat ik er met alleen die paar schroefconstructies niet ben. Tips zijn aldus welkom.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2007 22:53 #685910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Niels schroeft ook eens wat open
Ik heb er trouwens inbus in gezet. Werkt wat makkelijker. De maat weet ik zo even niet.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2007 22:56 #685911 door V300 register
Als je het luchtfilterhuis eraf haalt, dan zie je een pakking zitten, Til die even op en je vindt nog drie schroeven. Misschien moet je die ook nog even aandraaien.

Vervangen van rotor, verdeelkap en kabels kan nooit kwaad. Vorig jaar liep en startte mijn 340 ook ineens slecht. Toen ik bovengenoemde onderdelen plus bougies had vervangen waren alle problemen opgelost.

• Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2007 23:21 #685921 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Niels schroeft ook eens wat open
Ik heb die drie M5 draad einden vervangen door M6 boutjes, de schroefdraad was kapot van een van de M5 gaten op de carb, gewoon alle M5 gaten opgetapt naar M6

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2007 17:02 #685950 door V300 register
Same here, M6 is net een stukkie steviger. Wat ik eerst wilde doen was de gaten uitboren en dan een boutje/moertje-constructie maken, maar volgens mij paste dat niet. Dan zit net de carb in de weg, dacht ik...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2007 17:43 #685952 door V300 register
Als je het deksel verwijderd hebt, kun je m.i. wel een M6 boutje van de onderzijde invoeren, als je dan de moertjes vastdraait, hou je de boutjes met een steeksleutel tegen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2007 20:24 #686191 door V300 register
Dat filterhuis kan voorlopig geen kant meer op. Ik heb vanavond even wat schroefwerk verricht.

Een van de gaatjes is nu nog leeg. Ik had namelijk draad met een kop eraan en dat past niet in het bovenste gat op de foto, omdat dan inderdaad de carb zelf in de weg zit. Maar goed, vooralsnog zit de hele handel muurvast.

Met de ontsteking heb ik een beginnetje gemaakt door nieuwe bougies te kopen. Twee zitten er nu in; die op cilinder 2 en 3 wilden er niet uit. Die probeer ik morgen met versche kracht nog een keer.

Kabels heb ik even laten zitten omdat de automat er ? 120 ex btw voor wilde hebben. Ja daaag. Voor dat geld kan ik een verlopen 340 kopen en daar de kabels uittrekken...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2007 22:29 #686193 door V300 register
Zal ook wel een fautje zijn, neem ik aan :wtf2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2007 22:57 #686198 door V300 register
Het werd met een stalen gezicht van de computer afgelezen. Jammer dan, maar ik ga even shoppen voor die dingen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-10-2007 12:11 #686213 door V300 register

Niels;37602 schreef : Kabels heb ik even laten zitten omdat de automat er ? 120 ex btw voor wilde hebben. Ja daaag. Voor dat geld kan ik een verlopen 340 kopen en daar de kabels uittrekken...

Ik heb er 25 euro voor betaald bij de automaterialenzaak en laatst nog bij Jeroen een setje voor 10 euro. Voor de 360 zelfs 10 euro met bobinekabel!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC