Niels schroeft ook eens wat open
- V300 register
- Verbannen
-

Ik mis dus ??n hele set van borgmoer/borgring en schroefbout. Waar die gebleven zijn weet alleen de Heere. De eenzame linkerset zit er puur voor de sier, want de moer zit helemaal op de kop van de schroef

Na een beetje bladeren door het forumarchief (o.a. het carburateur tip-topic) en de Haynes weet ik in ieder geval waar ik die bouten zelf moet vinden. Maarrrr wat er niet in staat is wat ik voor schroefbouten nodig heb (of, welke lengte). De ijzerhandel heeft er nogal wat. Voor alternatieve oplossingen sta ik overigens open, want de schroevenboer verkoopt ze alleen in veelvouden.
Hoe ik hierop kom? Welnu ik krijg de Volvo heel slecht aan de praat (i.e. met veel ongeoorloofd geweld) met het huidige herfstige weer. Ik ben de ontsteking nog even langsgelopen maar de bougies lijken wel nieuw. Ook kan ik, behalve wat lichte koolachtige aanslag, niks vreemds aan de verdelerkap ontdekken. Ik wilde de hele rommel van het weekend preventief vervangen, maar verrassend genoeg was de automat zaterdag dicht.
(Gil even als ik dingen over het hoofd zie.)
De carburateur zelf lijkt overigens w?l onwrikbaar. Maar iets zegt me dat ik er met alleen die paar schroefconstructies niet ben. Tips zijn aldus welkom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Vervangen van rotor, verdeelkap en kabels kan nooit kwaad. Vorig jaar liep en startte mijn 340 ook ineens slecht. Toen ik bovengenoemde onderdelen plus bougies had vervangen waren alle problemen opgelost.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Een van de gaatjes is nu nog leeg. Ik had namelijk draad met een kop eraan en dat past niet in het bovenste gat op de foto, omdat dan inderdaad de carb zelf in de weg zit. Maar goed, vooralsnog zit de hele handel muurvast.
Met de ontsteking heb ik een beginnetje gemaakt door nieuwe bougies te kopen. Twee zitten er nu in; die op cilinder 2 en 3 wilden er niet uit. Die probeer ik morgen met versche kracht nog een keer.
Kabels heb ik even laten zitten omdat de automat er ? 120 ex btw voor wilde hebben. Ja daaag. Voor dat geld kan ik een verlopen 340 kopen en daar de kabels uittrekken...
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Niels;37602 schreef : Kabels heb ik even laten zitten omdat de automat er ? 120 ex btw voor wilde hebben. Ja daaag. Voor dat geld kan ik een verlopen 340 kopen en daar de kabels uittrekken...
Ik heb er 25 euro voor betaald bij de automaterialenzaak en laatst nog bij Jeroen een setje voor 10 euro. Voor de 360 zelfs 10 euro met bobinekabel!