14.4 blok E en S
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-09-2007 13:55 #681888
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 14.4 blok E en S
Ook mijn dank. Nu kan ik ook mijn plan trekken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-12-2007 21:34 #690067
door V300 register
Jouke,
Ik heb op mijn 1.4 ook het puls-air zitten. Heb dit blok in een DaF 55 ingebouwd. Omdat ik nu de kop gelicht heb voor een andere koppakking ben ik nu het blok weer aan het opbouwen. Hierdoor wil ik eigenlijk het pulsair systeem weglaten. Nu wil ik het liefste de moer/stukje buis voor aansluiting wartel wat in de kop zit (boven de bougies) eruit draaien en daar afdoppen.
Nu is mijn vraag welke kant op gaan deze moeren/buisjes los ?
Als deze moeren/buisjes weruit zijn wat kan ik dan het beste pakken voor afdichting ? Zelf denk ik aan een kort goed passend boutje met een koperen ringetje. Kan dit ?
Moet ik dan tevens de aansluiting van de puls air op mij luchtfilter dan dichtmaken ? (dit ter voorkoming van rare luchtcirculatie in het filter)
Gr, Erik
Even gelijk een edit: Nu ik verder les op het forum zie ik dat de woorden puls-air en EGR door elkaar worden gehaald. Ik ben nu niet meer zeker ervan hoe mijn systeem heet. Het gaat bij mij om de 4 buisjes die aangesloten zitten in de kop van het blok boven de bougies. Die 4 buisjes komen tesamen in 1 systeem waaruit 2 plastic pijpjes komen die weer overgaan in 1 buisje. Op dit 1e buisje zit dan weer een slang die achter het blok langsloopt en aansluit onderop het luchtfilter.
Ik heb op mijn 1.4 ook het puls-air zitten. Heb dit blok in een DaF 55 ingebouwd. Omdat ik nu de kop gelicht heb voor een andere koppakking ben ik nu het blok weer aan het opbouwen. Hierdoor wil ik eigenlijk het pulsair systeem weglaten. Nu wil ik het liefste de moer/stukje buis voor aansluiting wartel wat in de kop zit (boven de bougies) eruit draaien en daar afdoppen.
Nu is mijn vraag welke kant op gaan deze moeren/buisjes los ?
Als deze moeren/buisjes weruit zijn wat kan ik dan het beste pakken voor afdichting ? Zelf denk ik aan een kort goed passend boutje met een koperen ringetje. Kan dit ?
Moet ik dan tevens de aansluiting van de puls air op mij luchtfilter dan dichtmaken ? (dit ter voorkoming van rare luchtcirculatie in het filter)
Gr, Erik
Even gelijk een edit: Nu ik verder les op het forum zie ik dat de woorden puls-air en EGR door elkaar worden gehaald. Ik ben nu niet meer zeker ervan hoe mijn systeem heet. Het gaat bij mij om de 4 buisjes die aangesloten zitten in de kop van het blok boven de bougies. Die 4 buisjes komen tesamen in 1 systeem waaruit 2 plastic pijpjes komen die weer overgaan in 1 buisje. Op dit 1e buisje zit dan weer een slang die achter het blok langsloopt en aansluit onderop het luchtfilter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-12-2007 23:15 #690069
door V300 register
op de s-versie zit volgens mij ook een ander spruitstuk (met meer aansluitingen)
en het gat in het luchtfilter heb ik afgedopt met een bout en moer met revetten
jij hebt volgens mij pulsair (correct me if i am wrong)
ps ik had in mn 340 een s en heb daar nu een b14.4e ingelegd
de b200 heeft egr denk ik
en het gat in het luchtfilter heb ik afgedopt met een bout en moer met revetten
jij hebt volgens mij pulsair (correct me if i am wrong)
ps ik had in mn 340 een s en heb daar nu een b14.4e ingelegd
de b200 heeft egr denk ik
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2007 00:51 #690078
door V300 register
Erik, buisjes gewoon afzagen, en voor het dichten van de gaten kun je de originele wartels gebruiken, maar dan wel voor het terug erin draaien een balletje uit het lager van een fiets erin doen :+
de fietsenmaker heeft ze als het goed is in allerlei maten.
de fietsenmaker heeft ze als het goed is in allerlei maten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-12-2007 20:03 #690123
door V300 register
Omdat ik toch liever de buisjes zo dicht mogelijk bij het blok wou afdoppen heb ik het eind wat nog in het blok zat eruit gedraaid en ben daarmee naar de plaatselijke ijzerwarenhandel gegaan. Helaas hadden ze niets passend qua schroefdraad (zeer fijn). Ook bij de AutoDistribution hadden ze dat niet. Heb daar wel 4 kogeltjes gekocht voor de somma van ? 0.84 !
Dus jullie adviezen opgevolgd en de wartels van de buizen gehaald en tesamen met de 4 kogels geplaatst. Van het weekend de rest weer aansluiten (radiateur, gaskabels. waterslangen etc.) en dan eens testen of het blokje weer netjes zal lopen.
Dus jullie adviezen opgevolgd en de wartels van de buizen gehaald en tesamen met de 4 kogels geplaatst. Van het weekend de rest weer aansluiten (radiateur, gaskabels. waterslangen etc.) en dan eens testen of het blokje weer netjes zal lopen.
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-12-2007 20:40 #690134
door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic 14.4 blok E en S
ERG klep is gemonteerd op de uit/inlaat spruitstuk.
Pulsair systeem zuigt gefilterd lucht aan tijdens de inlaatslag.
Pulsair systeem zuigt gefilterd lucht aan tijdens de inlaatslag.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-12-2007 02:16 #690146
door V300 register
kleine correctie; Pulsair systeem laat gefilterde lucht toe in in het UITLAAT spruitstuk, NA een UITlaatslag (op het moment dat daar kortstondig een vacuum ontstaat)
2 Fast 4 U;41795 schreef : Pulsair systeem zuigt gefilterd lucht aan tijdens de inlaatslag.
kleine correctie; Pulsair systeem laat gefilterde lucht toe in in het UITLAAT spruitstuk, NA een UITlaatslag (op het moment dat daar kortstondig een vacuum ontstaat)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2007 16:41 #690168
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 14.4 blok E en S
Ik ben net naar de automaterialenzaak geweest en daar hadden een nieuw middel voor het open houden van de EGR van Wynn's. Het heet "Direct Injection Power 3" en het is nevelspul. Er staat inlet and valve cleaner op en deze is for petrol engines.
Wat beloofd het te doen: * Lost gomaanslag, lak en neerslag op (ook handig als het buiten regent???), * Verhelpt en verhindert startproblemen, * Verbetert de acceleratie eigenschappen.
Kortom sterke reiniging van het luchtinlaatsysteem (zo dicht mogelijk bij de motor inspuiten) en de inlaatkleppen.
Ik ga het eerst maar eens in mijn Porsche uitproberen.
Naast deze nevel (aerosol) is er Liquid, Deze is om vervolgens losgekomen deeltjes het systeem uit te werken.
Wat beloofd het te doen: * Lost gomaanslag, lak en neerslag op (ook handig als het buiten regent???), * Verhelpt en verhindert startproblemen, * Verbetert de acceleratie eigenschappen.
Kortom sterke reiniging van het luchtinlaatsysteem (zo dicht mogelijk bij de motor inspuiten) en de inlaatkleppen.
Ik ga het eerst maar eens in mijn Porsche uitproberen.
Naast deze nevel (aerosol) is er Liquid, Deze is om vervolgens losgekomen deeltjes het systeem uit te werken.
Moderators: Mark Smeets