carburateur

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 12:37 #681185 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic carburateur
Van wat ik weet is dat een dik redelijk massief element wat onder je carb. voor het inlaatspruitstuk bevestigd word. Ik heb nog wel iets dergelijks liggen.
Ik heb echter ook wel eens constructies met een gaatje in het inlaatspruitstuk boren gezien. Dat zal wel onder het mom zijn: als er maar ergens gas komt. Ergens vind dan menging met lucht plaats.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2007 12:53 #681190 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic carburateur
Ik heb in de Uk eens een volvo 740 op LPG die had een klep tussen het luchtfilter en de carb in (soort van Luchtmassameteridee) die afhankelijk van de toegevoerde hoeveelheid lucht verder open ging staan waardoor er ook meer LPG werd toegevoerd.
Volgens de eigenaar van de garage waar deze installatie in werd gebouwd, had je vrijwel geen vermogensverlies t.o.v benzine en bij afslaan van de motor valt de klep dicht waardoor er geen externe afsluiters ed meer nodig waren anders dan op de tank.
Helaas heb ik het merk niet genoteerd maar bij het lezen van het woord gascarburateur moet ik aan deze constructie denken...

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2007 13:02 #681194 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic carburateur
Dat lijkt me een ideale oplossing. Zeker het onderzoeken waard. Wat is dit toch een fantastisch forum.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC