Motor aan de kook op vakantie

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 15:10 #626323 door V300 register
Motor aan de kook op vakantie is gemaakt door V300 register
Hallo. Ik ben nog nieuw hier, maar het forum lijkt me nu al gezellig. Ik ben met de Volvo 340 DL van m'n vader op vakantie geweest. De auto heeft momenteel 57.000 en nog wat op de klok staan. Onderweg van Zwolle naar Renesse is bij Strand Horst de temp meter omhoog gaan, en vervolgens is het rode lampje gaan knipperen. Nadat ik gestopt was lag er een grote plas onder de auto. E?n van m'n mede vakantiegangers is monteur bij de landmacht en hij heeft hem weer aan het rijden gekregen. Vervolgens ben ik in de 200 kilometer daarna geen water meer verloren. Eenmaal bij de eindbestemming waren we in de veronderstelling dat de dop er waarschijnlijk niet goed op gezeten had. In Renesse zelf hebben we ook prima kunnen rijden zonder problemen. Ook de terugweg ging prima, totdat we even stopten bij Utrecht. 10 km na onze stop was het hetzelfde verhaal. Ik m'n vader opgebeld en hij zij dat ik de kachel aan moest zetten. Was geen pretje, maar goed, het werkte wel. De rest van het stuk heb ik 80 km/h gereden. Volgens een kennis van mij ligt het aan de thermostaat. Nu is mijn vraag, wat denken jullie?

Alvast bedankt!!:groovy:

Willem Jan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 15:29 #679250 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Motor aan de kook op vakantie
Het kan zijn dat een van de slangen gescheurd zijn, precies bij de slangklem. Ik heb precies zoiets dergelijks meegemaakt en toen kon ik van een slang een stukje afsnijden en opnieuw de slangklem plaatsen. Nergens meer last van gehad, tot de waterpomp kaduuk ging. Is inmiddels ook alweer opgelost.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2007 15:37 #679252 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Motor aan de kook op vakantie
Die monteur heeft hem weer aan het rijden gekregen, dus ik neem aan dat hij heeft gezien waar het water vandaan kwam?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 15:55 #679256 door V300 register
Tja, het was een onwijs natte bende onder die motorkap, dus we waren in de veronderstelling dat de dop er niet goed op zat. Het maffe is dat we op terugweg geen water verloren hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 17:23 #679271 door V300 register
Bij mij lekte er water precies op de termostaat, zodat het wijzertje van de temperatuur soms in het rood kwam. Maar dat deed ie dus niet altijd. Ik heb er twee weken over gedaan om het lekje te vinden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 17:25 #679273 door V300 register
De thermostaat word morgen zowiezo vervangen, dus we gaan wel zien of het werkt. Wat ik trouwens vergeten ben te zeggen is dat het een heerlijke auto is om in te rijden, maar daar waren jullie vast al wel achter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 17:26 #679274 door V300 register

Spectorbass;32953 schreef : Wat ik trouwens vergeten ben te zeggen is dat het een heerlijke auto is om in te rijden, maar daar waren jullie vast al wel achter.

JOH, vertel ?ns wat!!! :lol:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 17:36 #679278 door V300 register
dat soort lekjes heb ik gelukkig dus nooit.
ik heb bij het spoelen van het koelsysteem, overal waar slangen op moesten en dingen ingeschroeft moesten worden, een dun laagje vloeibare pakking op aangebracht, in de slangen, en op de schroefdraad
waardoor er gewoon heerlijk niets meer kan lekken.

en :woops: ik heb gewoon afgelopen dinsdag mijn fan betrapt op werken..
had die nieuwe bandjes eronder liggen, en was op een heel groot leeg parkeerterrein... en toen moest het nieuwe rubber gestest worden natuurlijk...
motor bloedheet. kwam damp af, en de fan maar jakkeren :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2007 17:46 #679281 door V300 register

KonradW;32958 schreef : dat soort lekjes heb ik gelukkig dus nooit.
ik heb bij het spoelen van het koelsysteem, overal waar slangen op moesten en dingen ingeschroeft moesten worden, een dun laagje vloeibare pakking op aangebracht, in de slangen, en op de schroefdraad
waardoor er gewoon heerlijk niets meer kan lekken.

en :woops: ik heb gewoon afgelopen dinsdag mijn fan betrapt op werken..
had die nieuwe bandjes eronder liggen, en was op een heel groot leeg parkeerterrein... en toen moest het nieuwe rubber gestest worden natuurlijk...
motor bloedheet. kwam damp af, en de fan maar jakkeren :yeah:

Alle slangen zijn nog niet zo lang geleden vervangen, dus daar kan het bijna niet aan liggen.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-08-2007 21:37 #679306 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Motor aan de kook op vakantie
Je kunt overal plotseling lekken krijgen: Stel je staat in het bos en er zit 's nachts zomaar een knaagdier onder je motorkap.....

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC