Centrale aandrijfas weer kapot
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2007 13:45 #678932
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Centrale aandrijfas weer kapot
Hm misschien verklaart dat al een hoop?
Heb je het zelf gedaan of laten doen bij een bedrjif?
Heb je het zelf gedaan of laten doen bij een bedrjif?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-08-2007 13:49 #678936
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Centrale aandrijfas weer kapot
Vraag aan Stefan: Wat kan er mis gaan als je de centrale aandrijfas zelf over de spiebanen schuift en hem goed vastzet op de juiste plaats?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2007 19:35 #679000
door V300 register
Nou, juist omdat er nieuwe motorsteunen onderzitten kan ie niet netjes uitgelijnd zijn is mijn theorie. De achterste steunen kun je toch in hoogte verstellen? (of praat ik nu Daf?). Overigens zou je dat wel moeten kunnen horen, klinkt nogal schrapend.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-08-2007 18:07 #679283
door V300 register
Ik denk ook dat het probleem hem zit bij de motorrubbers. Hier zijn namelijk verschillende types in. Frits (RWD-student) had laatst ook motorrubbers besteld, deze pasten wel maar de motor zat niet goed op zijn plaats. Wanneer zo de uitlijning niet klopt met de aandrijfas is de kans zeer groot dat je aandrijfas het niet lang uithoudt.
Tip, vergelijk de oude motorrubbers met de nieuwe. Als het goed is zitten de rubbers aan de kant van het chassis in sleufgaten, wellicht valt hier ook iets aan af te stellen.
Tip, vergelijk de oude motorrubbers met de nieuwe. Als het goed is zitten de rubbers aan de kant van het chassis in sleufgaten, wellicht valt hier ook iets aan af te stellen.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-08-2007 21:24 #679303
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Centrale aandrijfas weer kapot
Hoi Stefan,
Ik heb zelf even gekeken naar de ophanging van de motorsteunen aan de achterkant en er zijn in totaal twee gleuven aan elke kant. Ik heb het Tim onder aandacht gebracht. We zullen binnenkort eens op de brug gaan kijken of de motorsteunen wel in de goede gleuf bevestigd zijn. Bedankt voor de tip.
Ik heb zelf even gekeken naar de ophanging van de motorsteunen aan de achterkant en er zijn in totaal twee gleuven aan elke kant. Ik heb het Tim onder aandacht gebracht. We zullen binnenkort eens op de brug gaan kijken of de motorsteunen wel in de goede gleuf bevestigd zijn. Bedankt voor de tip.
- Tim Schoutrop
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-08-2007 20:40 #679660
door Tim Schoutrop
Beantwoord door Tim Schoutrop in topic Centrale aandrijfas weer kapot
Vandaag de 340 op de brug gehad en de andere (2e) centrale aandrijfas gemonteerd. Toen was ook duidelijk te zien wat de oorzaak was van al die kapotte aandrijfassen. De motorrubbers (de voorste) zijn vervangen (door de garage van de vorige eigenaresse) maar niet door de juiste, die er nu inzitten zijn te hoog waardoor de motor achterover gekanteld staat. Nu even niet meer rijden en zo snel mogelijk de juiste rubbers erin zetten:)
Foto's van voorste (nieuw maar te groot)
en achterste rubber, wel goed
Foto's van voorste (nieuw maar te groot)
en achterste rubber, wel goed
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2007 21:34 #679670
door V300 register
juist, was te verwachten... goede oplossing zo!
Moderators: Mark Smeets