kat stuk....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-07-2007 19:45 #678169
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic kat stuk....
Volgens mij werd bedoeld: een lege katalysator, gewoon met een bezemsteel de hele inhoud eruit raggen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-07-2007 21:19 #678173
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic kat stuk....
Dat werd bedoeld ja, maar een race kat kost wel even wat meer als een bezemsteel.
Dat is een katalysator die net zo goed of beter werkt als je originele kat, maar amper weerstand bied.
Het is eigenlijk gewoon een hele grote goed doorstromende Kat.
Je bent voor een goede race kat zo 500-700 euro kwijt.
Dat is een katalysator die net zo goed of beter werkt als je originele kat, maar amper weerstand bied.
Het is eigenlijk gewoon een hele grote goed doorstromende Kat.
Je bent voor een goede race kat zo 500-700 euro kwijt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2007 01:36 #678193
door V300 register
een 'race kat' wordt ook wel 'metaalkat' genoemd.
in plaats van een cellenblok van dat keramisch materiaal zit er een raster van hele dunne plaatjes smeltvast metaal in. meer doorlaat, minder weerstand.
in plaats van een cellenblok van dat keramisch materiaal zit er een raster van hele dunne plaatjes smeltvast metaal in. meer doorlaat, minder weerstand.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-07-2007 20:55 #678219
door V300 register
voor 500 tot 700 euro koop ik een nieuwe auto! dat vind ik het niet waard en is mijn volvo nog niet eens waard. Ga nu eerst een weekje op vakantie naar frankrijk (overigens niet met de volvo) Daarna zie ik wel even of het fixbaar is op de stoep.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-07-2007 08:46 #678247
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic kat stuk....
Fijne vakantie!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-07-2007 09:03 #678251
door V300 register
Wat is het kenteken van de auto, zoek wel even op wat standaard is volgens mijn leverancier.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2007 19:50 #679480
door V300 register
Weet iemand in hoeverrre een auto apk goed wordt gekeurd als de kat stuk is. Dus een sidderend geluid maakt bij stationaire loop. Hangt dat af van het co? Is dat ook nog goed bij auto's zonder kat of als de kat niet goed meer functioneerd?
Mijn kat maakt een sidderend geluid als de auto stationaar loopt. En op de snelweg resoneerd ie met 120 en als ik op de snelweg met 120 over een hobbel rijd dan maakt ie een klapperend geluid.
wat denken jullie er van? Doorrijden? bij de volvo dealer zeiden ze van wel...
Groete No?
Mijn kat maakt een sidderend geluid als de auto stationaar loopt. En op de snelweg resoneerd ie met 120 en als ik op de snelweg met 120 over een hobbel rijd dan maakt ie een klapperend geluid.
wat denken jullie er van? Doorrijden? bij de volvo dealer zeiden ze van wel...
Groete No?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-08-2007 20:10 #679482
door V300 register
Idd gewoon mee doorrijden. Als het CO goed is komt ie wel door de APK. Er is ook ergens een topic waar Jeroen aanbeveelt om de kat uit te hollen met een bezemsteel. Als het CO goed is maakt het niks uit.

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2007 18:00 #680293
door V300 register
Ik vraag mij af is er ook een kat vervangende demper? Die ik kan monteren in plaats van mijn kat?
Ik heb na gevraagd bij mijn garage en k9 en s6 katalysatoren mogen er tussenuit voor de apk. Ik heb een k9 kat.
Dus zat ik eerst te denken de kat er tussenuit te halen met een vervangend stuk pijp. Alleen dit is er niet. Dus misschien is er wel een vervangende demper. Anders krijg ik zo'n soort group N systeem onder mijn 340 als jullie begrijpen wat ik bedoel...
Hebben jullie tips. Want ik zag het nog niet zitten om de kat uit te hollen. Immers de wand van de kat rot ook al 20 jaar onder mijn auto en ik denk dat je er zo doorheen gaat met een schroevendraaier....
vrg No?
Ik heb na gevraagd bij mijn garage en k9 en s6 katalysatoren mogen er tussenuit voor de apk. Ik heb een k9 kat.
Dus zat ik eerst te denken de kat er tussenuit te halen met een vervangend stuk pijp. Alleen dit is er niet. Dus misschien is er wel een vervangende demper. Anders krijg ik zo'n soort group N systeem onder mijn 340 als jullie begrijpen wat ik bedoel...
Hebben jullie tips. Want ik zag het nog niet zitten om de kat uit te hollen. Immers de wand van de kat rot ook al 20 jaar onder mijn auto en ik denk dat je er zo doorheen gaat met een schroevendraaier....
vrg No?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2007 19:12 #680297
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic kat stuk....
Demper op maat er tussen maken. Misschien enig las en buigwerk, maar het zou ook goed gelijk kunnen passen. Eventueel met een stukje pijp verlengt. Ik zie dat je in.......? woont. Misschien is mijn werkplaats dan bereikbaar, maar msschien is ook iemand anders bereikbaar. Mijn werkplaats is op ......pb?
Moderators: Mark Smeets