volvo 340 nabranden en inhouden
- V300 register
- Verbannen
-

Om maar niet al tever offtopic te gaan :]
Is mevrouw Yana het al gelukt de 340 netjes aan het lopen te krijgen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
rwdstudent;31734 schreef : Zal ik dan maar vertrekken?
Jij bent tenminste zuinig op je auto. Dus jij bent wel een blijvertje

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Volgens mij raad jij anderen niet aan om zich op de weg als idioten te gedragen. Toch? :nono:rwdstudent;31734 schreef : Zal ik dan maar vertrekken?
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Ik denk dat de afluiter ergens tussen open en dicht klemde. Dus nadieselen (omdat ie niet afsloot), en sputteren en alleen op choke enigszins lopen omdat er te weinig benzine doorheen ging.
- V300 register
- Verbannen
-
Ja onze super auto rijd weer.
We hebben hem gisteren maar toch even weggebracht naar de garage, en tsja wat blijkt... De carburateur zat gewoon los :S Onze auto rijd weer als een zonnetje

- V300 register
- Verbannen
-
De vario is verslavend, inderdaad. Lekker gieren 's ochtends.
edit: oops, niet gezien hoe oud de thread is.
- V300 register
- Verbannen
-
Dag,
Ik ben benieuwd of het probleem inmiddels is opgelost. De auto van mijn dochter vertoont dezelfde kuren. Zij rijdt in een 340 met 1.7 motor. De auto is volledig ''geserviced'' maar geeft desalniettemin problemen. Inhouden tijdens het rijden (bokken), eerst af en toe en uiteindelijk kan alleen worden gereden met de choke voluit. Dan rijdt ie verder zonder problemen. Zodra de choke iets wordt ingeduwd begint het haperen. Wordt de choke helemaal ingeduwd dan blijft de motor lopen maar reageert absoluut niet meer op het gas.
Een aantal keren is de carburateur opnieuw afgesteld. Daarna rijdt de auto telkens weer prima, tot een paar honderd kilometer verder het verhaal zich herhaald.
Wie kan helpen?
Groet,
Willem
Yana340;31007 schreef : Ow ok? ... Dan ga ik dit alles even uitzoeken, thnx allemaal
Ik denk dat ik het hier voorlopig wel mee ga redden. Super trouwens zo'n 300 club! Ik was het laatst op Zandvoort en zag de Volvo's racen, ik vond dat helemaal te gek!
Ik heb er ook foto's van, deze zet ik zo ffies hier op het forum
- V300 register
- Verbannen
-
Gebruik loctite of ander chemisch borgmiddel om de schroeven voor langere tijd vast te zetten.