afslaan motor 340 van P naar R of van N naar R of D
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn familie en ikzelf worden wel een beetje beduusd van zoveel aandacht ook al is het zo vurig gewenste resultaat nog niet daar.
Reagerend op jullie opmerkingen het volgende:
1) gas geven bij het loslaten van de bovenknop heeft geen enkel positioef effect
2) het wat op een hoger toerental stationair laten draaien heeft ook geen enkel effect
3) ik voel geen "snok" bij het loslaten van de bovenknop, maar hoor soms wel een kort "nagemopper" in de uitlaat
4) er is wel met het vehikel te rijden door eerst met de bovenknop ingedrukt op snelheid te komen en dan bij vrij hoge snelheid (zeg 50 km/uur) de bovenknop los te laten, tot de volgende stilstand is dan weer normaal vooruit rijden op uiteenlopende snelheden mogelijk (dat stelt me zeer gerust want op die manier kan ik dus vanuit mijn woonplaats Dronten eventueel altijd nog naar de sloop in Lelystad komen)
5) ook als ik ons karretje naar de sloop zou moeten brengen zou ik toch heel graag willen weten wat er nu precies aan de hand is (ik ben namelijk eventueel van plan om een ook kosmetisch wat beter geconserveerd 340 exemplaar aan te schaffen en me daarmee aan te sluiten bij de volvo 300 club en ik kom daar als nieuwkomer natuurlijk niet graag aan met vage verhalen)
Ik hoop dat het niet nodig is ons karretje blauwbekkend op de sloop te parkeren, maar ik ben in elk geval wel zeer onder de indruk van de volvo 300 club gekomen, dat is in elk geval meegenomen!
Ik ben benieuwd of ik er met jullie hulp nog uit kom.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nog een aanvulling op mijn vorige bericht net:
Ik heb een van de elektrische verbindingen aan het zogenaamde witte kastje (op linker spartbord onder motorkap met 2 vacuumslangen en twee elektrischje contacten) losgemaakt en ja hoor ik kan nu gewoon weer rijden zoals het er nu naar uitziet. Wat doet dat witte kastje? Wat is het effect van het losmaken van een der elektrische verbindingen? Wat moet ik doen om alles weer OK te maken?
- V300 register
- Verbannen
-
blauw monster;29900 schreef : Nog een aanvulling op mijn vorige bericht net:
Ik heb een van de elektrische verbindingen aan het zogenaamde witte kastje (op linker spartbord onder motorkap met 2 vacuumslangen en twee elektrischje contacten) losgemaakt en ja hoor ik kan nu gewoon weer rijden zoals het er nu naar uitziet. Wat doet dat witte kastje? Wat is het effect van het losmaken van een der elektrische verbindingen? Wat moet ik doen om alles weer OK te maken?
Links van voor de auto gezien? Links en rechts is altijd gezien vanaf de bestuurdersstoel, da's het makkelijkst. Ik denk dat je het nu over de EMVK hebt? Als dat zo is; die regelt het op- en terugschakelen van de variomatic.
- V300 register
- Verbannen
-

als deze klep niet meer is aangesloten kun je alleen nog bij stationair toerental van N naar D of R. bij hoger toerental (choke!) krijg je anders een oorverdovend zagend geluid (is ook niet goed, en dat hoor je)
dus, zolang je netjes het toerental terug laat zakken tot stationair, voordat je gaat schakelen, is er niks aan de hand

- V300 register
- Verbannen
-

Zeer bedankt!
Het ding zit van de bestuurder uit gezien inderdaad links en is vast wat antiekeradio stelt, namelijk de ontkoppelklep. Ik vraag me

- V300 register
- Verbannen
-
blauw monster;29945 schreef :
Zeer bedankt!
Het ding zit van de bestuurder uit gezien inderdaad links en is vast wat antiekeradio stelt, namelijk de ontkoppelklep. Ik vraag meechter af wat er precies aan de hand is. Kan ik er vanuit gaan dat deze klep gewoon kapot is en dat ik van alle ellende af ben als ik het het witte kastje vervang. Waar kan ik zo'n ding bemachtigen?
Ja hoor inderdaad, je hebt het veel genoemde vaccuum-klep-ding gevonden! Als hij het nu goed doet wanneer je wat bedrading hebt losgetrokken zal er toch iets mee aan de hand zijn gok ik. Maar het is wel gek dat de koppeling nog wel werkte.
Er moet toch iets van een lek in zitten.
Frits alias RWD-student rijdt ook zonder dat deze klep het doet. Het is dus mogelijk. Maar inderdaad moet je er goed op letten dat je motor netjes stationair draait anders gaat de versnellingsbak tandjespoetsen.
Met koude motor zal het lastig worden. Met choke draait de motor teveel toeren en zonder choke kan hij stil vallen. Lastig dus.
Een andere klep zien te vinden dus. Ga eens op de sloop kijken. Of bijvoorbeeld op: www.onderdelenzoeker.nl/
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;30001 schreef : Ja hoor inderdaad, je hebt het veel genoemde vaccuum-klep-ding gevonden!
Ooow, het ging over het veel genoemde vaccuum-klep-ding... Zeg dat dan meteen!

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;30043 schreef : Je kunt de rem intrappen om het toerental tijdelijk te verlagen. Ik heb natuurlijk wel zo'n vacuum-klep-ding liggen.
als het toerental flink omlaag gaat als je de rem intrapt is gewoon de carburateur niet goed afgesteld...:woops: