Olie vervangen blok
- V300 register
- Verbannen
-
Is het een eenvoudig klusje om de olie te vervangen uit het blok van mijn 340 1.4. Ik heb namelijk geen brug. Kun je met een ratel de aftap plug verwijderen? Of past dat niet? Hoe verwijderen jullie het olie filter?
Wat voor olie moet ik er weer instoppen? inmiddels 10 000 km met deze olie gereden.
Groeten No?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Je kunt eerst even kijken of je ratel past. Beter kun je zo'n T-stuk gebruiken, dan draai je je ratel niet kapot als hij echt heel erg vast zit.
Anders zijn er speciale sleutels voor te krijgen.
Vergeet ook niet een koperen ringetje te kopen om tussen je carter en dop te doen. De oude is platgeknepen en dicht de 2e keer waarschijnlijk niet goed meer af.
Het losmaken van het filter wil wel eens lastig zijn. Met een oliefiltertang kun je er soms niet handig bij en sommige mensen draaien dat ding bizar hard vast.
Oplossing: Hele grote, lange, sterke schroevendraaier erdoorheen rammen en draaien.
Zorg wel dat je een grote, vooral brede opvangbak hebt, de laatste straaltjes olie verwaaien door het kleinste zuchtje wind. Resultaat: een mooie reeks olievlekken op de stoep/straat.
In je instructieboekje staat achterin welke olie je auto nodig heeft.
- V300 register
- Verbannen
-
bij een 340 kun je er goed genoeg bij iig.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
bartbrom82;27188 schreef : Dat is echt PEANUTS... vervang je dan wel je filter mee? Waar kom je vandaan No??
Ik kom uit Sassenheim bij leiden... Zuid holland dus.
Ik moet nog opzoek naar een goede lekbak... Bedankt voor de tip van dat koperen ringetje! ga er naar opzoek zal wel te vinden zijn bij Rijnsbergen ofzo.
Groeten No?
- V300 register
- Verbannen
-
Misschien kun je eens ten rade gaan bij iemand uit de buurt, of bij Thon, van de dafpoetsers-site... die is ookw el behulpzaam dacht ik, en heeft ook een 343.
- V300 register
- Verbannen
-
bartbrom82;27269 schreef : Dat is helaas te ver weg voor een oliewissel No?, zo'n 160 km om precies te zijn...
Misschien kun je eens ten rade gaan bij iemand uit de buurt, of bij Thon, van de dafpoetsers-site... die is ookw el behulpzaam dacht ik, en heeft ook een 343.
Waar woont hij ergens? En hoe kom ik met hem in contact?
Vrg No?