Onzekere prestatie
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-04-2007 22:37 #625801
door E. van Oostveen
Onzekere prestatie is gemaakt door E. van Oostveen
Hallo allemaal,
Volvo 1400 aut. Probleem: loopt prima, goede accelaratie, alles normaal, misschien iets meer toeren, membramen goed etc.
Opnieuw starten: schokken bij lage toeren, reutelen in de uitlaat ook bij terugnemen gas, heel enkelt afslaan (vooral bij snel remmen), hoge toeren bij dieper intrappen gaspedaal dan pas plotselinge versnelling. Bij stilstand veel gasgeven dan in D zetten, meestal dan even geen gereutel.
Wat heb ik gedaan. 3 keer carbarateur vervangen, 2 keer relais vervangen, membramen gecontroleerd, slangetjes gecontroleerd. Stationairsproeier en andere carb. onderdelen gecontroleerd, Benzine toevoer gecontroleerd.
Ik snap er nu ff niets van. Het lijkt toch op een onderdrukprobleem, maar ik kan het niet plaatsen. Heeft iemand een idee.
M.v.g.
Erik
(morgen ben ik weer in mijn werkplaats 5445 PD 12 (0630826391). Ik heb ook nog nieuwe gasveren voor achterklep)
Volvo 1400 aut. Probleem: loopt prima, goede accelaratie, alles normaal, misschien iets meer toeren, membramen goed etc.
Opnieuw starten: schokken bij lage toeren, reutelen in de uitlaat ook bij terugnemen gas, heel enkelt afslaan (vooral bij snel remmen), hoge toeren bij dieper intrappen gaspedaal dan pas plotselinge versnelling. Bij stilstand veel gasgeven dan in D zetten, meestal dan even geen gereutel.
Wat heb ik gedaan. 3 keer carbarateur vervangen, 2 keer relais vervangen, membramen gecontroleerd, slangetjes gecontroleerd. Stationairsproeier en andere carb. onderdelen gecontroleerd, Benzine toevoer gecontroleerd.
Ik snap er nu ff niets van. Het lijkt toch op een onderdrukprobleem, maar ik kan het niet plaatsen. Heeft iemand een idee.
M.v.g.
Erik
(morgen ben ik weer in mijn werkplaats 5445 PD 12 (0630826391). Ik heb ook nog nieuwe gasveren voor achterklep)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2007 11:25 #663540
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Onzekere prestatie
Ik ben wat later in mijn schuur. Dat zal rond 3 uur van middag zijn.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-04-2007 13:32 #663550
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Onzekere prestatie
Hey Erik,
Stel jezelf eens voor in het Het V3C Cafe.
Zo te horen heb je een hoop kennis op zak over onze autootjes, maar we weten nog niet wie je bent.
Bij Hennes gewerkt (als monteur?) las ik ergens.
Stel jezelf eens voor in het Het V3C Cafe.
Zo te horen heb je een hoop kennis op zak over onze autootjes, maar we weten nog niet wie je bent.
Bij Hennes gewerkt (als monteur?) las ik ergens.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2007 21:15 #663576
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Onzekere prestatie
vervang de ontsteking es heb ook soortgelijke problemen gehad na vervangen bobine was het over
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-04-2007 22:22 #663599
door V300 register
Bij die auto zijn er zeker twee problemen:
1. de vario schakelt niet goed op.
2. de motor loopt niet lekker.
Er zijn ook al drie emvk's geprobeerd, waarvan degene die er nu inzit 100% zeker goed is, want die heb ik in mijn eigen auto getest en daarin doet ie het prima. Toch schakelt de auto nog steeds niet goed op.
De bobine is ook al vervangen, nieuwe bougies etc. en nog steeds loopt ie waardeloos.
1. de vario schakelt niet goed op.
2. de motor loopt niet lekker.
Er zijn ook al drie emvk's geprobeerd, waarvan degene die er nu inzit 100% zeker goed is, want die heb ik in mijn eigen auto getest en daarin doet ie het prima. Toch schakelt de auto nog steeds niet goed op.
De bobine is ook al vervangen, nieuwe bougies etc. en nog steeds loopt ie waardeloos.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-04-2007 15:13 #663628
door E. van Oostveen
Heeft iemand nog een idee??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2007 10:46 #663695
door V300 register
De vraag is of het slechte opschakelen te maken heeft met het slecht lopen/sputteren van de motor.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-04-2007 11:05 #663698
door V300 register
je zou haast denken dat het ontkoppelmechaniek van de koppeling blijft hangen, of dat er een ander probleem met de koppeling is.
ik neem aan dat je voor het opnieuw starten van de motor de pook verzet van D naar N (evt naar P)?
krijg je niet ook dezelfde problemen als je de pook een paar keer op en neer doet, terwijl de motor draait?
zonee, helpt het om de pook voor het uitzetten van de motor een paar keer op en neer te doen, cq in de D of R een paar keer op het knopje bovenop te drukken?
ik neem aan dat je voor het opnieuw starten van de motor de pook verzet van D naar N (evt naar P)?
krijg je niet ook dezelfde problemen als je de pook een paar keer op en neer doet, terwijl de motor draait?
zonee, helpt het om de pook voor het uitzetten van de motor een paar keer op en neer te doen, cq in de D of R een paar keer op het knopje bovenop te drukken?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2007 17:47 #663729
door E. van Oostveen
Nu je het zegt lijkt me dit wel iets om even uit te zoeken. Lijkt niet voor de hand maar wel waarschijnlijk in dit geval. Ga ik morgen proberen. Ik ben wel heel blij met dit advies.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2007 16:02 #664038
door E. van Oostveen
Vandaag nog eens met de versnellingspook zitten morrelen. Tot nu toe geen effect. Het is toch raar.............De ene keer stottert en prutteld ie en bij meer gas dan krijg je een versnelling (verhoogde onderdruk) en de andere keer gaat ie weer normaal???
Moderators: Mark Smeets