slecht startende 340
- V300 register
- Verbannen
-

Paar simpele vraagjes dan.. kan ik de aansluiting van de rembekrachtiger op de carb vervangen? Bijv. oude rubber aansluiting eraf knippen, nieuwe rubber slang eroverheen? Met een schroefklem op de carb.
Tweede vraag: Ik las dit uit een oud forum topic:
"en het slangetje dat op het T-stuk op de kleppendeksel zit dat naar de linkse kant van carb loopt. in dat slangetje zit ook een kunststof plugje met een klein gaatje erin"
Wordt hiermee bedoeld dat er in dat kleine stukje rubber slang van de carb naar het t-stukje een plastic plugje in die slang zit? Dus niet het plugje van het t-stuk zelf? Ik heb dit stukje slang nl. zelf vervangen (en oude weggegooid), maar dat is mij i.i.g. niet opgevallen..??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Oude rubber aansluiting van de rembekrachtigingskabel eraf gesneden, nieuwe erop gezet. T-stukje tussen vacuumslang carb en kleppendeksel vervangen. Nu loopt de motor weer als nieuw

Starten gaat wel nog wat moeizaam (start nooit in 1 keer), maar als 'ie eenmaal aanslaat blijft 'ie met choke nu gewoon goed doorlopen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Frans schreef : Heb je de juiste startprocedure? Shoke helemaal uit bij koude motor. En na alle werkzaamheden zou ik even naar een fast-food garage gaan en alles af laten stellen.
Was mezelf inmiddels al opgevallen dat dat wel *de* methode is. Starten zonder choke, en dan het gaspedaal half indrukken tot 'ie pakt. Ik ging ervan uit dat dat een bijgevolg was van de toen nog slechtlopende motor. Maar in de handleiding staat dat je de choke eerst moet uittrekken, en dan starten zonder gas in te drukken. Zoals uit de handleiding deed ik het ook met mijn renault 5, waarbij dat dan wel weer werkte. Gewoon zonder choke blijven starten dan maar?
juist, dat stukje slang met dat plastic propje erin, dat was dus de reden dat nu je motor nog slechter loopt dan voorheen. handig
Maar nu loopt hij juist net weer goed. Of is dit niet serieus bedoeld? Ik heb het hele t-stukje er zelfs maar uitgelaten, dan maar geen interne circulatie. Overigens had ik de oude kabel wel nog, en daar zat niets in.
- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Zit de stationair sproeier wel goed vast, Mijn 345 liep ook niet goed, bleek dat de stationairsproeier los zat.
- V300 register
- Verbannen
-
volvomaniac schreef : Zit de stationair sproeier wel goed vast, Mijn 345 liep ook niet goed, bleek dat de stationairsproeier los zat.
Ja, die zit vast. Het lijkt erop alsof het telkens even duurt eer de motor benzine krijgt. De startmotor draait dus een tijdje zonder dat er ook maar iets gebeurt.
@Frans: Die slang die jij met 3 gemarkeerd hebt, heb ik niet. :roll: Het kleine slangetje va n de luchtfilterbehuizing naar het kleppendeksel (ernaast) zit wel goed.
- V300 register
- Verbannen
-