Bak ombouwen

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2006 15:02 #647352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bak ombouwen
Yep, groot gelijk Frank!
Ik heb de 4-bak ook (laten) vervangen voor een 5-bak. Wat een rust in de auto....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-04-2006 23:11 #647353 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bak ombouwen
Tip, trek na een 3000 kilometer de aandrijfassen nog eens naar waar ze op de bak vastzitten tenzij je lock tite erop heb gedaan. Ik had dat niet gedaan en toen vloog er een aandrijfas af na een tijd prima gereden te hebben. Gaat nu prima. Veel plezier ermee.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-04-2006 09:31 #647354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bak ombouwen
Goed voorbeeld doet goed volgen......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2010 22:27 #817008 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Bak ombouwen
Het is wel een bericht uit 2006, maar toch wil ik het hier vragen, is er veel verander werk om een in een 1.4 340 om 4 hand bak in een 5 hand bak om te zetten, of is het gewoon alles er onderuit en compleet weer er onder zetten, en hoe zit het met de achter as moet die ook om??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2010 22:34 #817009 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bak ombouwen
versnellingsbak in z'n geheel swappen is alles.

truukje: voorste versnellingsbaksteun bij versnellingsbak zijde loshalen ipv bij rubbers; kan de handremkabel blijven zitten (met een hoge dop 13 op een ratel kun je de bouten van bovenaf losmaken)

achter rubbers zelf van de auto af halen; dus de m8 boutjes losdraaien ipv de dikke m10 moer (bout in rubber draait vaak mee)

achteras hoeft niet om; bak haal je los bij de homokineten.

als je het 2x gedaan hebt en er een brug bij hebt wissel je zo'n bak binnen een uurtje (inclusief pookknop)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2010 22:47 #817018 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Bak ombouwen
Enigste verschil tussen een vierbak en een vijfbak is:
Vierbak versnellingsbak-differentieel
vijfbak versnellingsbak-5e versnelling-differentieel

Had dit van het weekend staan bestuderen tussen een 5-bak en een 4-bak

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2010 23:13 #817033 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bak ombouwen
volgens mij zit er in de versnellingsbak zelf ook wat anders om de 5e versnelling bedienbaar te maken.

uitgaande as naar differentieel is even lang tussen 4 en 5 bak

ik zou eigenlijk nog eens een 4bak hier willen hebben en eens 1 op 1 vergelijken:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2010 23:15 #817036 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Bak ombouwen
Ik kan je er 1 lenen en dan gaat hij zaterdag mee op transport.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2010 23:16 #817037 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bak ombouwen
is goei!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD