Bak ombouwen
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 18:18 #624872
door Frank de Boer
Bak ombouwen is gemaakt door Frank de Boer
Ik heb nu een volvo 340 1.4 DL met 4 versnellingen. Maar nu kan ik een bak kopen met 5 versnellingen.
Diegene zegt dat het zo past maar waar ik moet op letten bij aankoop om er zeker van te zijn dat het past??
Diegene zegt dat het zo past maar waar ik moet op letten bij aankoop om er zeker van te zijn dat het past??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2006 18:32 #647343
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bak ombouwen
moet je even contact opnemen met william de Groot
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Hij heeft het al eens een keer gedaan vertelde hij. Ik heb het nog nooit gedaan maar ik geloof dat het inderdaat zo past.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2006 19:39 #647344
door V300 register
Ik geloof dat de aansluiting van de cardanas tussen de 360, en 340 verschilt.
Wat dat betreft zou alleen de 5bak van een 340 passen.
But don't shoot me if I'm wrong
Wat dat betreft zou alleen de 5bak van een 340 passen.
But don't shoot me if I'm wrong
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2006 19:44 #647345
door V300 register
in tegenstelling tot wat ik eerst dacht kun je ook de pook etc van de 4-bak blijven gebruiken. evt jun je het plaatje met het schakeldiagram overzetten
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 21:42 #647346
door Frank de Boer
Beantwoord door Frank de Boer in topic Bak ombouwen
Wat is eigenlijk het verschil tussen een cardan-as van 340 en 360??
Zou je de cardan-as aan kunnen passen zodat er een 360 bak onder kan??
Is de aansluiten bij het differentieel wel hetzelfde?
Zou je de cardan-as aan kunnen passen zodat er een 360 bak onder kan??
Is de aansluiten bij het differentieel wel hetzelfde?
- Thomas de Wit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2006 22:21 #647347
door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Bak ombouwen
De aandrijfas van een 360 is een torque tube die in een omhuizing zit. Je ziet hem niet meedraaien. De torque tube zorgt eveneens voor een vaste verbinding tussen bak en koppelingshuis. Dit is van toepassing bij de 2-liter.
De 340 heeft een gewone aandrijfas die in zijn geheel meedraait. Het is nauwelijks mogelijk om de torque tube aan te passen. Ik denk niet dat het de moeite loont. Het differentieel zit trouwens achter de bak.
De 340 heeft een gewone aandrijfas die in zijn geheel meedraait. Het is nauwelijks mogelijk om de torque tube aan te passen. Ik denk niet dat het de moeite loont. Het differentieel zit trouwens achter de bak.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2006 22:33 #647348
door V300 register
Er zijn ook 340 5 bakken.
Het beste kan je er zo eentje op zoeken. In plaats van een 360 bak met veel moeite gaan aanpassen.
Het beste kan je er zo eentje op zoeken. In plaats van een 360 bak met veel moeite gaan aanpassen.
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2006 07:34 #647349
door Frank de Boer
En de aansluiting van de as aan de bak zijn die ook anders dan neem ik aan.
Dus als ik dan gewoon de aansluiting opmeent en een bak koop met dezelfde aansluiting dan past het toch gewoon??
Dus als ik dan gewoon de aansluiting opmeent en een bak koop met dezelfde aansluiting dan past het toch gewoon??
- Frank de Boer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2006 17:07 #647350
door Frank de Boer
Ik heb vorige week bij iemand een 5-bak kunnen bemachtigen voor 50. Eenmaal de bak thuis eerst helemaal schoon gemaakt en alle aansluitingen en rubbers gecontroleerd.
Deze zaterdag heb ik de bak verwisseld op m'n werk. Het ging best makkelijk. Er was nix vastgerot of kapot. In 1 a 1,5 uur hadden we de oude eronder uit en de nieuwe er weer onder.
Daarna de olie ververst van de versnellingsbak en differentieel. De uitlaat nog gelast en hij was klaar.
Ik ben in iedergeval super blij met mn 5-bak. Kan ik eindelijk zuiniger rijden. Ik raad andere mensen ook aan die een 4-bak hebben om hem om te bouwen naar 5-bak. Je hebt geen speciaal gereedschap nodig alleen een brug of put.
Deze zaterdag heb ik de bak verwisseld op m'n werk. Het ging best makkelijk. Er was nix vastgerot of kapot. In 1 a 1,5 uur hadden we de oude eronder uit en de nieuwe er weer onder.
Daarna de olie ververst van de versnellingsbak en differentieel. De uitlaat nog gelast en hij was klaar.
Ik ben in iedergeval super blij met mn 5-bak. Kan ik eindelijk zuiniger rijden. Ik raad andere mensen ook aan die een 4-bak hebben om hem om te bouwen naar 5-bak. Je hebt geen speciaal gereedschap nodig alleen een brug of put.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2006 20:24 #647351
door V300 register
Moderators: Mark Smeets