Econometer
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                05-08-2011 13:59                #882833
        door Anjo van den Akker
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Econometer            
    
        slangetje van de carterontluchting, die floept er bij het demonteren zo af maar je moet bij het monteren goed opletten dat die weer netjes over de aansluiting heen gaat
verder spreekt het allemaal voor zich, voorverwarmingsbuis even loshalen en de flexibele luchtinlaat even van de aansluiting in het schutbord trekken; paar moertjes los en that's it
    verder spreekt het allemaal voor zich, voorverwarmingsbuis even loshalen en de flexibele luchtinlaat even van de aansluiting in het schutbord trekken; paar moertjes los en that's it
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                05-08-2011 17:03                #882848
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Econometer            
    
        Ik denk dat ik het slangetje heb gevonden:
Het zit naast de zekeringkast, en er zit niks in het slangetje. Het slangetje (dikte +- 1cm) zit aangesloten op een dikkere slang (dikte +- 1,5cm) die (vanuit de auto gezien) aan de linkse kant van de carburateur aan een beugel tegen de motor zit (net onder en rechts achter de kleppendeksel).
De dikkere slang gaat naar een T-stuk met daaraan een nog dikkere slang naar de bovenkant van de carburateur. De andere slang heeft heel dikke isolatie, en loopt naar onder aan de andere kant van de motor.
Het slangetje wat ik heb gevonden ziet er trouwens het zelfde uit als dat van de ruitensproeiers, maar zit er niet op aangesloten.
Dit is ook het enige lege slangetje (van wat ik zo kan zien) wat het schutbord in gaat.
Kunnen jullie hier iets mee? (ik durf het luchtfilterhuis er nog niet goed af te halen :woops:)
    Het zit naast de zekeringkast, en er zit niks in het slangetje. Het slangetje (dikte +- 1cm) zit aangesloten op een dikkere slang (dikte +- 1,5cm) die (vanuit de auto gezien) aan de linkse kant van de carburateur aan een beugel tegen de motor zit (net onder en rechts achter de kleppendeksel).
De dikkere slang gaat naar een T-stuk met daaraan een nog dikkere slang naar de bovenkant van de carburateur. De andere slang heeft heel dikke isolatie, en loopt naar onder aan de andere kant van de motor.
Het slangetje wat ik heb gevonden ziet er trouwens het zelfde uit als dat van de ruitensproeiers, maar zit er niet op aangesloten.
Dit is ook het enige lege slangetje (van wat ik zo kan zien) wat het schutbord in gaat.
Kunnen jullie hier iets mee? (ik durf het luchtfilterhuis er nog niet goed af te halen :woops:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                05-08-2011 17:30                #882851
        door Anjo van den Akker
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Econometer            
    
        jep dat is hem.
en gewoon aan de gang gaan met schroeven, stelt echt niets voor. alleen even erop letten dat er niets de carburateur in valt; that's all.
    en gewoon aan de gang gaan met schroeven, stelt echt niets voor. alleen even erop letten dat er niets de carburateur in valt; that's all.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                05-08-2011 17:43                #882852
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Econometer            
    
        OK, bedankt :y:
Ik ga voor het losschroeven van het luchtfilterhuis mijn opa een keer vragen, want hij heeft dat vroeger veel gedaan. Als ik het een keer gezien heb kan ik het de volgende keer ook zelf 
    
    Ik ga voor het losschroeven van het luchtfilterhuis mijn opa een keer vragen, want hij heeft dat vroeger veel gedaan. Als ik het een keer gezien heb kan ik het de volgende keer ook zelf
 
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                05-08-2011 23:18                #882887
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Econometer            
    
        Luchtfilterhuis losschroeven hoef je je opa echt niet voor te storen hoor...
-Moertje bovenop losdraaien
-clipjes loshalen
-Deksel er af, filter er uit, ff aan de kant leggen (en zorg gelijk voor een nieuw filter - kan geen kwaad...)
-Defrosterslang lostrekken: dat is die slang die vanaf de aanzuigbuis richting beneden ergens aan de motor loopt. Lostrekken waar dit het makkelijkst gaat.
-In je luchtfilterhuis zie je drie of vier moertjes zitten. Losdraaien (hier dus oppassen dat ze nergens in kukelen) en de hele zooi omhoog trekken.
-Presto, klaar, finito, klusje geklaard enzo.
-...en dan nu de o zo vertrouwde "haynes-opmerking": Fitting is the reverse of removal. Oftewel: Terugbouwen in omgekeerde volgorde
Verder: Tijd om eens naar klusdagen te gaan! Daar leer je dit soort dingen (en nog veul ingewikkelder klussen ook trouwens...) van elkaar en de TC. Wel zelf doen, maar hulp is altijd dichtbij. En het is natuurlijk allemachtig gezellig!
    -Moertje bovenop losdraaien
-clipjes loshalen
-Deksel er af, filter er uit, ff aan de kant leggen (en zorg gelijk voor een nieuw filter - kan geen kwaad...)
-Defrosterslang lostrekken: dat is die slang die vanaf de aanzuigbuis richting beneden ergens aan de motor loopt. Lostrekken waar dit het makkelijkst gaat.
-In je luchtfilterhuis zie je drie of vier moertjes zitten. Losdraaien (hier dus oppassen dat ze nergens in kukelen) en de hele zooi omhoog trekken.
-Presto, klaar, finito, klusje geklaard enzo.
-...en dan nu de o zo vertrouwde "haynes-opmerking": Fitting is the reverse of removal. Oftewel: Terugbouwen in omgekeerde volgorde

Verder: Tijd om eens naar klusdagen te gaan! Daar leer je dit soort dingen (en nog veul ingewikkelder klussen ook trouwens...) van elkaar en de TC. Wel zelf doen, maar hulp is altijd dichtbij. En het is natuurlijk allemachtig gezellig!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                05-08-2011 23:49                #882891
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Econometer            
    
        Ok, bedankt, van het weekend ff mee aan de slag dan 
Ik ga proberen bij de volgende sleuteldag bij te zijn Helaas zal het wel vaak voorkomen dat ik op zaterdag niet kan omdat ik moet werken :hmmz2: Zo kon ik vorige keer helaas ook niet naar Veldhoven.
 Helaas zal het wel vaak voorkomen dat ik op zaterdag niet kan omdat ik moet werken :hmmz2: Zo kon ik vorige keer helaas ook niet naar Veldhoven.    
    
Ik ga proberen bij de volgende sleuteldag bij te zijn
 Helaas zal het wel vaak voorkomen dat ik op zaterdag niet kan omdat ik moet werken :hmmz2: Zo kon ik vorige keer helaas ook niet naar Veldhoven.
 Helaas zal het wel vaak voorkomen dat ik op zaterdag niet kan omdat ik moet werken :hmmz2: Zo kon ik vorige keer helaas ook niet naar Veldhoven.    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                07-08-2011 15:15                #882979
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Econometer            
    
        De econometer werkt weeryeehaa!
Het probleem was dat de slang tussen het klipje zat om het instrumentenpaneel in het dash te zetten. Het klipje is helaas wel afgebroken bij het verwijderen van de slang, maar dat blijkt niet echt problemen op te leveren. Nu was de slang samengedrukt, en mogelijk lek op die plaats. Ik heb het probleem opgelost met een stuk duct tape tot ik een keer een verbindingsstukje kan kopen...
Nu de econometer weer werkt, kunnen jullie even bevestigen of dit een logische werking is?
Stationair stilstand:
-meter geeft net onder het eerste dunne streepje aan.
Stoten gas geven tot +-3000tr/min in stilstand:
-meter stijgt vrij snel naar een streepje voor de 2 dikke streepjes.
-meter daalt nog sneller bij het loslaten van het gas (zelfs tot bijna 0)
In de 1e versnelling:
-wijzer stijgt bij gas geven
-wijzer daalt bij gas loslaten
Straks ga ik nog eens even rijden, dan kan ik ook even kijken wat de econometer doet bij bepaalde snelheden/toerentallen/versnellingen.
In elk geval iedereen bedankt voor de hulp :y:
    Het probleem was dat de slang tussen het klipje zat om het instrumentenpaneel in het dash te zetten. Het klipje is helaas wel afgebroken bij het verwijderen van de slang, maar dat blijkt niet echt problemen op te leveren. Nu was de slang samengedrukt, en mogelijk lek op die plaats. Ik heb het probleem opgelost met een stuk duct tape tot ik een keer een verbindingsstukje kan kopen...
Nu de econometer weer werkt, kunnen jullie even bevestigen of dit een logische werking is?
Stationair stilstand:
-meter geeft net onder het eerste dunne streepje aan.
Stoten gas geven tot +-3000tr/min in stilstand:
-meter stijgt vrij snel naar een streepje voor de 2 dikke streepjes.
-meter daalt nog sneller bij het loslaten van het gas (zelfs tot bijna 0)
In de 1e versnelling:
-wijzer stijgt bij gas geven
-wijzer daalt bij gas loslaten
Straks ga ik nog eens even rijden, dan kan ik ook even kijken wat de econometer doet bij bepaalde snelheden/toerentallen/versnellingen.
In elk geval iedereen bedankt voor de hulp :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- 
            
				
- Premium lid
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        - Berichten: 111
            
        
                07-08-2011 16:14                #882984
        door Wouter Borsje
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door Wouter Borsje in topic Econometer            
    
        Wat je schrijft klopt helemaal, zo hoort de meter te reageren.
Het witte gebied is: zuinig rijden (wijzer helemaal links in de hoek = max vacu?m, bij gas los)
Bij volgas of pittig optrekken zal de meter de rechterhoek op gaan zoeken (geen tot laag vacu?m)
    Het witte gebied is: zuinig rijden (wijzer helemaal links in de hoek = max vacu?m, bij gas los)
Bij volgas of pittig optrekken zal de meter de rechterhoek op gaan zoeken (geen tot laag vacu?m)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                07-08-2011 17:24                #882988
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Econometer            
    
        Klopt helemaal met wat ik net heb gezien toen ik ging rijdenyeehaa!    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 
              
        Minder
        Meer
        
            
    
        
            
        
                08-08-2011 12:30                #883036
        door V300 register
    
    
	    
    
            
												
            
        
    
                                                
    
        Beantwoord door V300 register in topic Econometer            
    
        Ik heb zo'n opschakelindicator. Werkt dat op de renix? Werkt volgens mij niet onder de 1500 rpm.    
    Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
        Moderators: Mark Smeets    
 
				 
            




