Dashboardverlichting

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2011 20:16 #859237 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dashboardverlichting
Laat weten hoe het gaat, ik ben ook wel nieuwsgierig dan of ik de mijne werkend kan krijgen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-01-2011 20:21 #859238 door V300 register
Glazen druppels, klinkt bekend :yesyes:

Komt goed zo te horen. Succes en als je tijd en zin hebt: maak foto's!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-01-2011 22:24 #859629 door V300 register
Nou, alles zit weer in elkaar en werkt:f. Foto's? Ik wilde wel maar heb niet zo'n fancy camera voor al het microwerk. Want dat is het, het blijft gepriegel op de vierkante milimeter! Ik heb heel wat krassen op mijn vingers van het werken in zeer (te) smalle ruimten. "Hoe kun je het zo precies ontwerpen", heb ik mij gedurende deze reparatie dikwijls afgevraagd. Iets dikkere vingers en het was niet gelukt (of misschien wel, maar dan langs een heel andere route?).
Hoe dan ook, ik heb een 340 DL uit 1985. De dikke kabel van de aanjager komt inderdaad los door er aan te trekken. Dan kun je bij het lampje dat de knop van de aanjager en de schuiven verlicht. Tegen het gaatje van de lamp voor de aanjager zit een ander klein gaatje en daar gaat een heel dun staafje in, dat het licht van het lampje via vier bruine draadjes naar de schuiven transporteert. Wanneer je de schuifjes eraf trekt zie je erachter in wat er over blijft een klein wit lichtpuntje verschijnen. Via deze lichtpuntjes worden de schuiven indirect verlicht.
De aanstekerverlichting werkt overigens een beetje op dezelfde indirecte manier van verlichting maar dan via een groen soort plastic dat het licht geleidt.
Waar ik nog het meest verbaasd over was was het feit dat er bedrading lag voor de verlichting van de klok maar niet was gebruikt:wtf2:. Misschien had de vorige eigenaar heel gevoelige ogen;).
Wat ik van alles het lastigst vond was het loshalen van de stekers en snelheidsmeterkabel van de dashboardunit. Ik kon er soms net wel en soms weer net niet goed bij en had soms ook het idee dat ik te veel druk uitoefende op andere onderdeeltjes terwijl ik bezig was om die stekers eruit en erin te krijgen. Ik bleef wel vaak denken: "Dit moet toch makkelijker kunnen"?:crazy1:
Samengevat: veel geoefend, veel geleerd, veel geergerd, maar toch 'moe maar voldaan'.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-01-2011 16:35 #859764 door V300 register
Fantastisch toch?! heerlijk sleutelen aan je makkelijke klassieker!

alles is zelf te doen (met wat hulp van het forum), en dat geeft veel voldoening:)

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-07-2011 11:31 #881567 door D.J. Middelman (GAST)
Beantwoord door D.J. Middelman (GAST) in topic Dashboardverlichting
Gisteren hetzelfde lampje vervangen en alles werkt weer prima.
Wel twee vragen aan overgehouden.

1) Hoort het koperen uiteinde van de lichtgeleidertjes tot aan het knobbeltje in de behuizing te zitten? Bij de mijne blijft er zo'n 3mm over en de schuifjes geven erg weinig ligt.

2) Is het normaal dat je heel duidelijk kan zien waar het lampje precies zit? De knop/cijfers zijn bij mij heel onegaal verlicht.

Bij mijn 360 heb ik deze verlichting voor het eerst werkend gezien dus heb geen vergelijkingsmateriaal.

• D.J. Middelman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 09:17 #881785 door D.J. Middelman (GAST)
Beantwoord door D.J. Middelman (GAST) in topic Dashboardverlichting
Niemand ervaring met deze verlichting?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2011 20:55 #881801 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Dashboardverlichting
2) het onelegale licht klopt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC