Ruitenwissermechaniek
- V300 register
- Verbannen
- 

Nadat ik na nog wat studie bijna te laat kwam voor mijn tentamen, pakte ik snel mijn spullen en ging gehaast naar de auto....
.... shit: auto krabben! Ik als de wiedeweerga krabben, instappen en wegwezen!
Alleen.. ik was vergeten de ruitenwissers ff los te wrikken...
met als gevolg: bestuurder sprong los, bijrijder bleef zitten...
Die is nu helemaal de weg kwijt... is niet meer goed gesteld, komt overal uit (tot bij het bereik van de andere wisser waardoor ze in elkaar lopen)
en soms doet hij het ook gewoon niet, dan pakt hij weer even.
Motortje draait dus wel, maar hij is zijn gehele bereik en aandrijving soms kwijt.. Ligt (neem ik aan) aan het ruitenwissermechaniek, er zal wel een koppelstuk kapot zijn en diverse delen krom... helaas.. stom.
Hoe kom ik hier het beste bij?
Want via motorkap of zwarte rooster kom ik er niet..
Ik heb hier ergens gelezen dat je er vanonder het dashboard moet komen maar daar wil ik graag even wat tips bij!
Bedank!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

Kapje van de ruitewisserpoot omhoog trekken, dop 13 pakken, losdraaien, ruitewisser goed zetten, vastdraaien klaar:)
- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

Draait dat nog, gewoon de ruitenwisser er opnieuw opzetten in een betere positie...
Helaas vrees ik echter dat je meer kapot hebt gemaakt en om dat goed te zien, zul je het dashbord eruit moeten slopen om er fatsoenlijk bij te kunnen! Dashbord zijn 4 schroeven ter hoogte van de deuren, enkele schroeven bij de versnellingspook, stuur los, tellerbak eruit enz...
Is niet moeilijk en op een uurtje moet je zeker in staat zijn hem eruit te krijgen voor een 1ste keer!
Zou eerst kijken via het asje, met wat geluk heb je de ruitenwisser gemold en de vertanding in de ruitenwisser zelf verne*kt! Das kwestie van wisser wisselen! Ik hoop voor jou dat het dat mag zijn!
Dat zal iets zijn wat je geen 2 keer zal proberen gok ik!
- V300 register
- Verbannen
- 

Dendorssers;162479 schreef : Helaas vrees ik echter dat je meer kapot hebt gemaakt en om dat goed te zien, zul je het dashbord eruit moeten slopen om er fatsoenlijk bij te kunnen! Dashbord zijn 4 schroeven ter hoogte van de deuren, enkele schroeven bij de versnellingspook, stuur los, tellerbak eruit enz...
Is niet moeilijk en op een uurtje moet je zeker in staat zijn hem eruit te krijgen voor een 1ste keer!
[mod]Potverdriedubbeltjes....[/mod]
@ Flyhart.. ja ik twijfelde over de regels hier...
... maar als het in mn showroomtopic komt, kan niemand het ooit (gemakkelijk) terugvinden... ?
@ Rest: bedankt voor de tips ik zal eens gaan kijken!
- V300 register
- Verbannen
- 

Op zich gaat dashbord er snel uit, is alleen een stom karwei, zeker als het dan achteraf niet mogelijk blijkt te zijn!
- V300 register
- Verbannen
- 

Marcel480;162489 schreef : @ Flyhart.. ja ik twijfelde over de regels hier...
... maar als het in mn showroomtopic komt, kan niemand het ooit (gemakkelijk) terugvinden... ?
Zoekfunctie werkt gewoon op kernwoorden. Dus dan kom je het vanzelf wel tegen.

- V300 register
- Verbannen
- 

Mag je zelf weten, ik vind dit op zich wel topic-waardig, kan nog van pas komen. Laat ook even weten of het gelukt is enzo.Marcel480;162489 schreef : ... maar als het in mn showroomtopic komt, kan niemand het ooit (gemakkelijk) terugvinden... ?
maar ruitenwisser o.i.d. staat in 100+ posts, als het in de titel staat is het vaak wel makkelijker.flyhart;162493 schreef : Zoekfunctie werkt gewoon op kernwoorden. Dus dan kom je het vanzelf wel tegen.
- V300 register
- Verbannen
- 

punkazz;162494 schreef : Mag je zelf weten, ik vind dit op zich wel topic-waardig, kan nog van pas komen. Laat ook even weten of het gelukt is enzo.
Het is zeker topicwaardig als het hele dashboard uit elkaar moet (laten we voor Marcel hopen van niet). ik vermoed eerlijk gezegd van niet:P