Volvo 340 Philips Daytime Running Lights (DRL)
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

20-11-2010 15:11                #630750
        door V300 register

Iemand die ervaring heeft met het monteren van de Philips DRL op een volvo 340? Werkt dit?
Ik denk dat deze units mooi passen in die twee soort van "luchtinlaten" in de bumper (voorkant).

Volvo 340 Philips Daytime Running Lights (DRL) is gemaakt door V300 register            

Iemand die ervaring heeft met het monteren van de Philips DRL op een volvo 340? Werkt dit?
Ik denk dat deze units mooi passen in die twee soort van "luchtinlaten" in de bumper (voorkant).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

20-11-2010 16:24                #853201
        door V300 register

Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Philips Daytime Running Lights (DRL)            

Niet met de Philips versie, wel met een of andere pokkywokky chinese variant.
Gaat prima, ik heb zelf vanwege de dubieuze (niet-waterdichte) kwaliteit van die dingen een paar vario-roosters leeggesneden en daar heb ik ze in vast geschroefd. Vervolgens een plaatje polycarbonaat ervoor gezet tegen het water.
Als je dit soort dingen gaat monteren houd dan rekening met een aardige dosis zelfredzaamheid. Trek die roostertjes er eens van af, haal de bumper eens los en kijk hoe e.e.a. zit. Bedenk vervolgens hoe je het wilt doen en ga het dan rustig uitvoeren.
Succes, en post foto's van het resultaat he!
p.s. foto's van mijn gepiel:

Gaat prima, ik heb zelf vanwege de dubieuze (niet-waterdichte) kwaliteit van die dingen een paar vario-roosters leeggesneden en daar heb ik ze in vast geschroefd. Vervolgens een plaatje polycarbonaat ervoor gezet tegen het water.
Als je dit soort dingen gaat monteren houd dan rekening met een aardige dosis zelfredzaamheid. Trek die roostertjes er eens van af, haal de bumper eens los en kijk hoe e.e.a. zit. Bedenk vervolgens hoe je het wilt doen en ga het dan rustig uitvoeren.
Succes, en post foto's van het resultaat he!
p.s. foto's van mijn gepiel:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

20-11-2010 18:31                #853208
        door Anjo van den Akker

Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 Philips Daytime Running Lights (DRL)            

en als je een CVT hebt; kun je die roosters daar dus niet voor gebruiken want die zijn nodig voor de koeling van de automaat!    
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

20-11-2010 19:53                #853214
        door V300 register

Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 Philips Daytime Running Lights (DRL)            

Mocht ie vastlopen....
dan heb je in ieder geval een fijn lampje om te kunnen zien wat er aan de hand is............
Wel de kabel zo lang mogelijk laten om de looplampfunctie te kunnen gebruiken:humor:
Fff alle gekheid op n stokje.Ik vind t wel n mooie vinding.Ik weet niet of de zgn pokkywokky produkten ook die dimfunctie hebben.De ervaring met philips is overigens wel dat t eigenlijk altyd goed is wat die maken.Halogeen,gasontlading.........komt allemaal van die lampendraaiers uit het Eindhovense en zijn inmiddels gemeen goed geworden.Dat zal met de DRL's in de nabije toekomst ook wel t geval zijn.
Aftermarket is leuk maar Anjo heeft gelijk,let wel even op met het inbouwen!
    dan heb je in ieder geval een fijn lampje om te kunnen zien wat er aan de hand is............

Wel de kabel zo lang mogelijk laten om de looplampfunctie te kunnen gebruiken:humor:
Fff alle gekheid op n stokje.Ik vind t wel n mooie vinding.Ik weet niet of de zgn pokkywokky produkten ook die dimfunctie hebben.De ervaring met philips is overigens wel dat t eigenlijk altyd goed is wat die maken.Halogeen,gasontlading.........komt allemaal van die lampendraaiers uit het Eindhovense en zijn inmiddels gemeen goed geworden.Dat zal met de DRL's in de nabije toekomst ook wel t geval zijn.
Aftermarket is leuk maar Anjo heeft gelijk,let wel even op met het inbouwen!
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

20-11-2010 22:12                #853225
        door V300 register

Nee, die pokkiewokkie dingen zijn gewoon plastic behuizinkjes met 6 of 8 ledjes er in en 2 draadjes er uit. Misschien dat ik er zelf ooit nog eens een dimfunctie op klus; moet te doen zijn dmv iets met relais en weerstanden.    
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

20-11-2010 23:36                #853232
        door V300 register

Setsunakaede heb jij zelf ook een variomatic? En heb jij zoals Anjo opmerkte last van een automaat die dan warm wordt?
Als ik bv. aan beide kanten een stukje vrij laat komt er altijd nog wel wat lucht naar binnen denk ik toch? Mijn ritten zijn over het algemeen niet langer dan 30 km
Nice trouwens met al die lampen 

Als ik bv. aan beide kanten een stukje vrij laat komt er altijd nog wel wat lucht naar binnen denk ik toch? Mijn ritten zijn over het algemeen niet langer dan 30 km

Nice trouwens met al die lampen

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
- 

Minder
        Meer

20-11-2010 23:52                #853233
        door Jeroen van Bodegom

Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Volvo 340 Philips Daytime Running Lights (DRL)            

Diede heeft geen vario, dus bij hem kan het geen kwaad.
Ik zou die roosters lekker open laten, ze zitten er niet voor niets. Er vindt veel wrijving plaats in een vario (zeker als hij niet helemaal goed afgesteld staat) en wrijving = warmte.
Onder je bumper zitten aan de zijkanten 2 kunststof kapjes waar je dergelijke dingen beter kunt plaatsen als je een vario hebt.
Persoonlijk vind ik dat ook een mooiere plaats: lager en breder.
    Ik zou die roosters lekker open laten, ze zitten er niet voor niets. Er vindt veel wrijving plaats in een vario (zeker als hij niet helemaal goed afgesteld staat) en wrijving = warmte.
Onder je bumper zitten aan de zijkanten 2 kunststof kapjes waar je dergelijke dingen beter kunt plaatsen als je een vario hebt.
Persoonlijk vind ik dat ook een mooiere plaats: lager en breder.
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

21-11-2010 03:15                #853235
        door V300 register

oei, valt dat even tegen!
om een LED met serieuze licht output effectief te dimmen heb je een PWM modulatie aan volle stroomsterkte nodig....
Tevens moet voor een beetje LED verlichting de spanning/stroom constant gehouden worden binnen aanzienlijk kleinere marges dan de boordspanning van de auto.
een goed uitgangspunt om te bekijken is de docu van een willekeurige LED driver van Linear Technologies, de LT3477

setsunakaede;160855 schreef : moet te doen zijn dmv iets met relais en weerstanden.
oei, valt dat even tegen!
om een LED met serieuze licht output effectief te dimmen heb je een PWM modulatie aan volle stroomsterkte nodig....
Tevens moet voor een beetje LED verlichting de spanning/stroom constant gehouden worden binnen aanzienlijk kleinere marges dan de boordspanning van de auto.
een goed uitgangspunt om te bekijken is de docu van een willekeurige LED driver van Linear Technologies, de LT3477
- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

21-11-2010 11:55                #853241
        door V300 register

Je hebt soort van gelijk, maar niet helemaal. Je kan best een heel aardig eind komen met weerstanden, zeker als je even de tijd ervoor neemt. (de voorschakelweerstand dimensioneren op 16V helpt al een boel om het spul heel te houden, om mee te beginnen)
Voor nu is het voor mij in ieder geval even helemaal niet van belang, aangezien die dingen nu even losgekoppeld hangen en ik andere dingen belangrijker vind dan de boel weer aansluiten 

Voor nu is het voor mij in ieder geval even helemaal niet van belang, aangezien die dingen nu even losgekoppeld hangen en ik andere dingen belangrijker vind dan de boel weer aansluiten

- V300 register
- Verbannen
- 

Minder
        Meer

22-11-2010 00:08                #853328
        door V300 register

nee, dat is dus onzin. Een power LED heeft een te smalle band tussen 'geen licht opbrengst' en 'kapot'
die band is z?ker smaller dan de fluctuaties in boordspanning van een 12V auto systeem, en je kunt dit eventueel wel compenseren door met zeners te gaan werken, maar niet puur door een hoop voltage 'op te stoken' in weerstanden.
overigens moet een LED gestuurd worden met een stroombron, niet met een spannigsbron. het gaat dus vooral om de constante stroom, niet zozeer om de preciese spanning over de led. De stroom moet ook temperatuurgeregeld zijn omdat dit ook een groot verschil maakt (beetje afhankelijk van het type led)
maar goed, deze wijsheden heb ik allemaal uit de datasheets van de specifiek voor het doel gemaakte LED dimmings regulatoren, dus als het niet waar is hoor ik het graag 

die band is z?ker smaller dan de fluctuaties in boordspanning van een 12V auto systeem, en je kunt dit eventueel wel compenseren door met zeners te gaan werken, maar niet puur door een hoop voltage 'op te stoken' in weerstanden.
overigens moet een LED gestuurd worden met een stroombron, niet met een spannigsbron. het gaat dus vooral om de constante stroom, niet zozeer om de preciese spanning over de led. De stroom moet ook temperatuurgeregeld zijn omdat dit ook een groot verschil maakt (beetje afhankelijk van het type led)
maar goed, deze wijsheden heb ik allemaal uit de datasheets van de specifiek voor het doel gemaakte LED dimmings regulatoren, dus als het niet waar is hoor ik het graag

Moderators: Mark Smeets