Inbouwen buitentemperatuurmeter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2010 15:12 #630743
door V300 register
Inbouwen buitentemperatuurmeter is gemaakt door V300 register
[ATTACH]2810[/ATTACH]
[ATTACH]2811[/ATTACH]
Hallo!! Ik wil bovenstaande temperatuurmeter inbouwen in mijn 340 gl vario van eind 86. Dat moet toch lukken??? Maar wie helpt me hoe, ik zie wel wat berichten over het inbouwen en ik weet zo beetje nu waar de sensor moet komen, hoe het dashboard losgaat en waar ik de meter moet plaatsen maar volgens mij klopt er iets niet met de bedrading als ik andere items zo lees, Uit de sensor komen 2 draden, 1 denk ik voor aarde aan de auto?? en de andere gaat naar de meter?? Heb echt geen flauw benul want technisch weet ik net zo veel als mijn moeder van heavy metal.
[ATTACH]2811[/ATTACH]
Hallo!! Ik wil bovenstaande temperatuurmeter inbouwen in mijn 340 gl vario van eind 86. Dat moet toch lukken??? Maar wie helpt me hoe, ik zie wel wat berichten over het inbouwen en ik weet zo beetje nu waar de sensor moet komen, hoe het dashboard losgaat en waar ik de meter moet plaatsen maar volgens mij klopt er iets niet met de bedrading als ik andere items zo lees, Uit de sensor komen 2 draden, 1 denk ik voor aarde aan de auto?? en de andere gaat naar de meter?? Heb echt geen flauw benul want technisch weet ik net zo veel als mijn moeder van heavy metal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2010 16:02 #853017
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Inbouwen buitentemperatuurmeter
Staat er geen handleiding van van deze sensor op de website op de startpagina van de club?
kan hem anders wel als ik dit weekend thuis ben inscannen... Volgens mij staat hij ook op onze engelstalige vrienden hun site, daar staan er vast en zeker plaatjes in die het duidelijker maken!
HIER dus!
kan hem anders wel als ik dit weekend thuis ben inscannen... Volgens mij staat hij ook op onze engelstalige vrienden hun site, daar staan er vast en zeker plaatjes in die het duidelijker maken!
HIER dus!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2010 18:22 #853020
door V300 register
BEIDE draden MOETEN naar het dashpaneel lopen.
de sensor is dus potentiaalvrij om storing (massa lus) te voorkomen
er zijn dus ook 2 posities op het stekkerblok vrijgehouden voor deze sensor
doe je dit niet zal de meter niet (correct) werken, heen en weer zwaaien als je je knipperlichten aanzet etc.
de sensor is dus potentiaalvrij om storing (massa lus) te voorkomen
er zijn dus ook 2 posities op het stekkerblok vrijgehouden voor deze sensor
doe je dit niet zal de meter niet (correct) werken, heen en weer zwaaien als je je knipperlichten aanzet etc.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2010 19:51 #853027
door V300 register
De inbouwhandleiding heb ik gevonden op de eerste pagina maar daar zie ik heel andere kabels, ik snap er niks van. Ga eerst mijn toerenteller maar eens proberen in te bouwen want electronica gaat me echt boven mijn pet. Alleen een term als potentiaalvrij is voor mij echt abacadabra!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-11-2010 20:43 #853030
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Inbouwen buitentemperatuurmeter
Potentiaal vrij wil zeggen dat er geen spanningsverschil kan zijn tussen twee massa punten in dit geval. (de temperatuur meter is erg gevoelig voor spannings schommelingen)
In de electronica hoek op dit forum heb ik een topic staan over de aansluitingen op de stekkers van het instrumenten paneel (volksmond; klokkenwinkel
)
Hier kun je zien welke twee aansluitingen je nodig hebt, de temperatuur sensor draden kunnen hier willekeurig op aangesloten worden
(maakt niet uit welke kleur draad van de sensor draad op welke aansluitpen hiervoor bestemd komt te zitten)
De sensor zelf klik je in de rechter 'trompet' achter de bumper (waar de lucht voor de koeling van de cvt doorheen gaat)
EDIT: linkje; Connector_bezetting_instrumentenpaneel
In de electronica hoek op dit forum heb ik een topic staan over de aansluitingen op de stekkers van het instrumenten paneel (volksmond; klokkenwinkel
Hier kun je zien welke twee aansluitingen je nodig hebt, de temperatuur sensor draden kunnen hier willekeurig op aangesloten worden
(maakt niet uit welke kleur draad van de sensor draad op welke aansluitpen hiervoor bestemd komt te zitten)
De sensor zelf klik je in de rechter 'trompet' achter de bumper (waar de lucht voor de koeling van de cvt doorheen gaat)
EDIT: linkje; Connector_bezetting_instrumentenpaneel
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2010 22:02 #853036
door V300 register
Kan ik er dan gewoon langere kabels aanzetten en dan achterin de stekker pluggen???
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-11-2010 22:10 #853037
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Inbouwen buitentemperatuurmeter
Ja dat kan, het mooiste zou zijn als je dan ook nog de passende connector pinnetjes hebt die in de multi stekker gaan, ik heb een stukje installatie draad gebruikt (dubbel gebogen in de multi stekker) zodat het koper contact maakt met de aansluiting in het instrumentenpaneel.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-11-2010 22:28 #853041
door V300 register
Ok, mijn broer maar eens lief aankijken. Heb laatst op het werk ook weer een 24v lamp opgeblazen in een 220 stopcontact.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-11-2010 08:53 #853063
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Inbouwen buitentemperatuurmeter
Geweldig, er zijn maar weinig werkgevers die ruimte geven om te experimenteren met lampen en stopcontacten. Wat wordt je volgende project?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-11-2010 13:11 #853083
door V300 register
Pfff, heb ook al een dimmer laten exploderen op de boot, geeft best wel een knal en veel rotzooi, ik dacht dat ik hem welk even kon fiksen, de dimmer dimde niet meer, nou daarna deed ie niks meer.
Moderators: Mark Smeets