Aanjager draait niet, weerstand wordt heet

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2010 19:55 #845310 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Aanjager draait niet, weerstand wordt heet
Als 'ie 't niet doet, moet je gewoon even een 12V-ventilatortje op het dash zetten. Da's voldoende voor de APK.

De keuring uitstellen enkel vanwege het ontbreken van de aanjager zou zonde zijn...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 07:42 #845404 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aanjager draait niet, weerstand wordt heet
Ik behoef verder geen listen te verzinnen omdat ik een ander exemplaar heb gemonteerd. Bij de advertenties werdt door William de Groot een ventilator aangeboden en die heb ik opgehaald. De montage was een makkie. 4 dikke parkers waarvan een wat lastiger bereikbaar, watersproeislangetjes los, tyrap rembekrachtigerslang los, stekker los van de motor onder de bak, 6 kleine parkers los nadat eerst de grote rubberring is losgehaald en los is alles, groot kind kan de was doen.:crazy2:
Alleen de uitlaat nog even dichten, de pijpen net voor het achterwiel zitten goed in elkaar en is gemonteerd met gungum maar toch lekt het. Ik denk vlak voor de keuring maar nog een kloddertje gungum tegenaan smeren:crazy1:

vanavond maar even doen denk ik, vrijdagavond wederhelft jarig, zaterdag oldtimerdag Alhpen a/d rijn met de Daf (weersvoorspelling zijn goed en is altijd een superleuke dag), zondag rustdag en maandag moet het uur van de waarheid aanbreken.:yummie:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-09-2010 13:32 #845430 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Aanjager draait niet, weerstand wordt heet
Dat is toevallig, had ik ook. Klem aangedraaid, gungum ertussen, maar niets hielp.
Einddemper even losgehaald en weer opnieuw gemonteerd (iets andere positie) en het was opgelost.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-09-2010 15:57 #845445 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aanjager draait niet, weerstand wordt heet

volvofiel;155278 schreef : Dat is toevallig, had ik ook. Klem aangedraaid, gungum ertussen, maar niets hielp.
Einddemper even losgehaald en weer opnieuw gemonteerd (iets andere positie) en het was opgelost.

Dat had ik ook al gedaan maar de pijp past er iets te makkelijk in denk ik.:flame: Ik denk dat ik eerst even gungum en dan een stukje plakalumniumtape omheen doe en dan de klem. Gasdicht is gasdicht

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 16:31 #845741 door V300 register
Het oordeel van de keurmeester heeft gesproken en ook de RDW heeft zich er mee bemoeit door een steekproef te doen.

De Altijd Pret Keuring is goed afgelopen en is dus weer een jaar verlengtyeehaa! :wave:yeeehaaa!

De uitlaat waar ik door drukte niets meer aangedaan had was dus dicht genoeg. De ventilator deed het, Toen ik vanmorgen in het oude formulier keek stond er een opmerking over de achterband en dat staat ook weer op het nieuwe formulier. Dus als ik blijf rijden met deze Volvo zal ik voor de winter nog wel nieuwe schoentjes kopen. Toen ik de keurmeester persoonlijk sprak heb ik wel belooft dat ik de knipperhendel voor de volgende keuring zal maken. In bepaalde stuurstand blijft de hendel niet "hangen". Ik weet dat dus hou ik die gewoon even vast en als het stuur iets draait doet die het wel:f

Mijn plan is nog steeds om deze 343 te verkopen of te ruilen voor een 340 5-bak, Daihatsu Cuore of een Volvo 66.:crazy1:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-09-2010 19:21 #845751 door V300 register
:wtf2:daihatsu:wtf2: Wat doet die in dat (verder prima) rijtje:wtf2:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2010 10:34 #845820 door V300 register

setsunakaede;155608 schreef : :wtf2:daihatsu:wtf2: Wat doet die in dat (verder prima) rijtje:wtf2:

De opmerking had ik al verwacht:lol:

Omdat ik van mening ben dat auto's moeten rijden heb ik een Daf 46 voor het mooie weer, leuke ritjes en oldtimerdagen.
De Volvo 343 voor bijna dagelijks en de uiterlijke staat is ook niet zo fraai. Omdat ik tegenwoordig te weinig tijd heb komt er ook niets van een grote opknapbeurt voor de V343 en gaat dus helaas uiterlijk ook steeds verder achteruit. Als ik nu een knappere V340 aanschaf is het geheel wat meer te overzien en minder werk om bij te houden en omdat ik nogal bovenmatig gecharmeerd ben van Daf alle modellen en Volvo 66 is dat dus ook een optie. Daihatsu Cuore heb ik jaren mee rond gereden met zeer weinig problemen en dus een optie voor korte afstand vervoer met weinig onderhoud, zodat er wat meer tijd is voor gezin en Daf 46.
Eigenlijk gaat mijn grote voorkeur uit naar een V66. Mijn huidige 343 verdient een betere baas en voor verzamelaar misschien nog wel interessant.
Een orginele 343 met de neus van een 340:uh-uhh:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC