Radio inbouwen
- V300 register
- Verbannen
-
Daarnaats zit ik nog met ander vragen over het aansluitne van die radio: kijk ook de fotos.
Situatie:
ik heb is gekeken naar die kabeltjes die er nu in zitten. Daarvan heb ik
2 groenen draadjes, gaan beide in pen 2 van connector.
2 bruine draajes, gaan beide in pen 9 van de connector.
en 1 losse grijze en 1 losse zwarte.
(Lijkt mij een beetje weinig draadjes) daarnaast komen de 2 lossen draden vanaf links en de bruine en groene draden van rechts uit het deshboard
Nu mijn vraag:
Zitten die bruine en groen draad goed?
Waar dienen die zwarte en grijze voor?
Zijn die draden zo genoeg voor die radio om aan te sluiten?
Voor boxen moeten er (neem ik aan) ook nog draadjes bij komen?? deze moet dan weer op de connector aangesloten wordne in pen 4,5,7 en 8 aangesloten?? tochh??
Verder past z`n moderne radio nooit mooi in dat vak, die is veelste groot. Is daar iets voor om zo in te maken??
Nou jullie zien het, ik heb aardig wat vragen. Ik hoop dat jullie (de kenners:D) deze kunne beantwoorden. Alvats bedankt daarvoor. hieronder de foto`s:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
Barda340;108761 schreef : Verder past z`n moderne radio nooit mooi in dat vak, die is veelste groot. Is daar iets voor om zo in te maken??
Helaas ben ik geen draden expert, dus op die vragen kan ik geen antwoord geven, maar op deze vraag weet ik wel het antwoord:
link
volgens mij zijn die paneeltjes ook nog wel op de sloop te vinden
Leuk zo'n 'van' uitvoering! Bestond die alleen als 340, of was die er ook als 360?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Bruin: Massa ( vooral ook de 2 draden aan elkaar laten zitten anders zit je instrumentenpaneel oa zonder massa)
Zwart en grijs weet ik zo even niet, is al weer even geleden dat ik mijn audio in heb gebouwd, misschien kan ik er nog achter komen en anders zijn er vast nog anderen die het wel weten.
EDIT:Even stiekem van een ander topic geplukt: forum.volvo300club.nl/attachment.php?att...id=1033&d=1223049037
Succes!
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
anyways, niet boeiend en binnen 5 minuten liggen er wel fatsoenlijke speakerdraden:)
- V300 register
- Verbannen
-
Handleiding en aansluiten Volvo CR 603 radio
Hier nog twee linkjes waar je denk ik wel wat aan hebt.
Ik heb zelf nieuwe speaker kabeltjes getrokken naar het blokje, en de stekker die je aan mn radio gesoldeerd ziet gaat rechtstreeks op het blokje in de kabelboom.
Deze stekker kun je in iedere automaterialenzaak bestellen, of even speuren op het internet.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;108779 schreef : grijs en zwart is + en - voor de speaker. je zou ze even moeten volgen maar waarschijnlijk zitten ze links bij het kickpanel, of links in de deur.
anyways, niet boeiend en binnen 5 minuten liggen er wel fatsoenlijke speakerdraden:)
Hieruit kan ik dus opmaken dat ik met de draadjes die ik nu heb zitten in pen 2 en 9 in de connector mij radio zou moeten kunnen aansluiten?
oftewel pen 1 & 3 (want die houd ik over)zijn niet nodig?:hmmz:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
in feite krijg je straks het volgende schema: radio > iso verloopstekker > v340 kabelboom
je hebt bij een radio met cdspeler altijd 3 draden voor de radio:
rood = constante voeding
geel = geschakelde voeding
zwart = massa
de constante voeding heeft de radio nodig om te onthouden welke zenders je geprogrammeerd hebt, of waar je cd gebleven is. de geschakelde voeding is om er voor te zorgen dat de radio het enkel doet als je contact aan is.
je zou als je dat laatste niet wil de constante gewoon door kunnen lussen naar pen 1.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;108911 schreef : die pen 3 heb je enkel nodig als je een elektrische radioantenne of een versterker aan wilt sturen. in een iso verloopstekker heeft deze een blauwe draad.
in feite krijg je straks het volgende schema: radio > iso verloopstekker > v340 kabelboom
je hebt bij een radio met cdspeler altijd 3 draden voor de radio:
rood = constante voeding
geel = geschakelde voeding
zwart = massa
de constante voeding heeft de radio nodig om te onthouden welke zenders je geprogrammeerd hebt, of waar je cd gebleven is. de geschakelde voeding is om er voor te zorgen dat de radio het enkel doet als je contact aan is.
je zou als je dat laatste niet wil de constante gewoon door kunnen lussen naar pen 1.
Jaa het word me al wat duidelijk er nu:yeah: Als ik eht goed begrijp hep ik dus aaleen nog ene draad nodig voor in pen 1 maar waar haal ik die dna vandaan. die zit er namelijk neit in en waa rmeot die dna naartoe?
maar in iedergeval al bedankt voor de alle andere info:worship: