dashboard lampjes
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
elpee;82943 schreef : Ik denk laat ik de APK regels eens doorlezen voor mistachterlicht. Je mistachterlicht is verplicht vanaf 31 december 1997. Dus daarvoor hoeft hij er niet op te zitten. Het controlelampje moet wel gewoon werken als je mistachterlicht ook werkt. Dus iets wat nog niet verplicht voor die auto is uit 1979 moet het controlelampje wel werken.
"Wat erop zit moet ook werken"
Maar als je de schakelaar uit het dashboard haalt heb je officieel geen mistlamp meer => geen afkeur.
Zo is het bij mij echt gegaan.
(overigens, Jeroen, als je dit leest, het lag aan de massastrip. Ik heb ALLES nagezocht, bleek het gewoon een slecht contact te zijn...)
- V300 register
- Verbannen
-
ik heb btw de "nieuwe" ik kan voor 35 euro andere (waarschijnlijk meerdere) halen.
iemand nog meer inresse?
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
volvofiel;82963 schreef : "Wat erop zit moet ook werken"
Maar als je de schakelaar uit het dashboard haalt heb je officieel geen mistlamp meer => geen afkeur.
Zo is het bij mij echt gegaan.
Zo had de vorige eigenaar van mijn auto de schakelaar plus zekering van de mistlampen voren eruit gehaald, want die bleven constant branden, ook met contact uit.. (was dus gewoon een kapot relaise)
Maar als je dat niet weet, werkt het voor de APK idd
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
jeroni;83040 schreef : je bedoeld met de massa strip de strip die loop op de achterkant van je klokken winkel.
Nee, met de printplaat bedoel ik de achterkant van de klokkenwinkel (dun plastic "vel" dat los lijkt te zitten maar toch vast zit).
Met de massastrip bedoel ik de ijzeren strip in de achterlichten waar de stekkers van de lampen op aangesloten zitten (waar ze de massa vandaan halen dus). Die zorgt nogal eens voor storingen.
- V300 register
- Verbannen
-
de massa strip zou wel werken want alle achterlichten functioneren.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Waarom het controlelampje het niet deed weet ik niet, maar toen ik de strip geschuurd had werkte alles weer.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
meten = weten