dashboard lampjes

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 14:34 #628380 door V300 register
dashboard lampjes is gemaakt door V300 register
hallo,

wellicht een probleempje voor de apk.

nu is het zo dat alleen de volgende waarschuwlampjes het doen op het dashboard,

oliedruk, handrem, linker/rechter knipperlicht en alarmlicht. verder doet er geen 1 ander waarschuwlampje het. nee de lampjes zijn niet kapot. deze heb ik al vervangen. ook die heel waren, namens mijn idee.

iemand een idee waar aan het kan liggen? overige verlichting werkt dus gewoon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 14:38 #746793 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic dashboard lampjes
Heb je recent de tellerkast los gehad? Ik had het laatst ook dat de helft van mijn lampjes ging toen niet meer, heb toen gewoon even de bescherkap onder het dashbord los gemaakt en die grote steekklemmen met contactpunten los getrokken en opnieuw vastgezet... Kan werken, anders is er wss iets anders mis...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 14:44 #746794 door V300 register
ja dat dacht ik ook. is ook los geweest. maar na meerdere keren geen verandering. klokje blijft ook werken. temperatuur meter en benzine meter ook.

het gaat om een '79 dashboard. btw. dus met de controlelampjes onderop het dashboard.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 15:03 #746799 door V300 register
mm, denk dat je dan mss even op de reacties van de 343 rijders moet wachten! Ik zit zelf met een recentere versie!
Bij mij heb ik ze ook meerdere malen los moeten halen voordat de lichtjes weer normaal gingen branden trouwens...
Is het trouwens zo opeens begonnen of is het al langer zo dat ze niet meer werken?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 15:12 #746802 door V300 register
werkte al niet bij aanschaf. dacht het wel even op te lossen :(. ik moet ook zeggen dat ik niet veel geprobeerd heb. ik moet nog een keertje alles door meten.

zo dacht ik dus ook dat de waarschuwingslampjes geen probleem waren bij de apk. nu is het wellicht zo dat bv. je mist achterlicht waarschuwlampje moet werken. ik hoor het morgen rond deze tijd wel. anders wordt het een weekendje klussen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 16:09 #746814 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic dashboard lampjes
Mistachterlichtprobleem had ik ook. Ik heb toen de schakelaar er simperlweg uitgehaald, werd helemaal niks over gezegd.

Probeer eens een zekering. Als ik het goed heb is zekering 9 die van enkele controlelampjes. Anders moet je de stekkers eens volgen of de tellerset er eens uit halen om te kijken of de kwetsbare printplaat achterop nog heel is.

Mocht dat niet helpen; ik heb nog een tellerbak over uit mijn eerste 343. Die mag je wel even lenen om te kijken of het aan de tellerbak ligt of aan de bedrading.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 16:28 #746820 door V300 register
cool bedankt voor de hulp alvast.

ik denk dat ik zoiezo nog even een tellerbak ga halen. is altijd handig om een 2e te hebben. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-01-2009 16:37 #746824 door V300 register
Ik zou wel eerst de bedrading even doormeten, als daar ergens iets goed mis is heb je straks twee units met defecte lampjes :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 16:45 #746826 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic dashboard lampjes

jeroni;82918 schreef : cool bedankt voor de hulp alvast.

ik denk dat ik zoiezo nog even een tellerbak ga halen. is altijd handig om een 2e te hebben. :)

Heb je er trouwens nog een met oranje belettering of al de "nieuwe" met de witte belettering?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2009 19:50 #746844 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic dashboard lampjes
Ik denk laat ik de APK regels eens doorlezen voor mistachterlicht. Je mistachterlicht is verplicht vanaf 31 december 1997. Dus daarvoor hoeft hij er niet op te zitten. Het controlelampje moet wel gewoon werken als je mistachterlicht ook werkt. Dus iets wat nog niet verplicht voor die auto is uit 1979 moet het controlelampje wel werken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC