is dit een origineel alarm?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Niels;75827 schreef : Ghe... dit stukje huisvlijt doet me denken aan de startblokkering die ik in mijn 460 had. Tegenwoordig zit dat standaard ingebouwd en werkt dat via de sleutel enzo, maar vroeg?h kon je die rommel bij je dealer of bij een inbouwer achteraf laten monteren. In het geval van mijn 460 moest ik een transpondertje in een gaatje met drie contactpuntjes prikken tot het ledje uitging - het zat precies op de plek als in jouw 360. Uiteraard functioneert die goedkope bende na enkele jaren noeste arbeid niet meer goed, dus moest ik steeds meer geweld gebruiken om die startblokkering uit te krijgen. Toen ik op een kwade dag meer dan 10 minuten bezig was om dat rotding te ontgrendelen (ik heb in die korte tijd meermalen de hogere machten vermanend toegesproken kan ik je vertellen) heb ik de dealer het kreng laten verwijderen. Ik heb weleens de modernere versie ervan gezien (die werkte met een afstandsbediening) alleen de werking was hetzelfde, i.e. waardeloos en storingsgevoelig.
Ik zou zeggen: trek die aansteker er eens uit en kijk waar de bedrading naartoe loopt...
Ditzelfde heeft de rode 850GLT van m'n (andere) broer ook! Alleen zit er geen blokje meer bij...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Halfords alarm-simulatie-ledje.
Pluk dat kapje er anders eens uit en ga voorzichtig eens na waar de draden aan vast zitten? Of haal de kappen uit de voetenruimtes en kijk maar eens waar het allemaal naar toe gaat. Dikke kans dat het er gewoon los in zit, of gewoon met klemmetjes op de ori kabelboom aangesloten is.
- V300 register
- Verbannen
-
zelfde verhaal als de originele radio; af fabriek kwamen ze met een dicht paneel, en de dealer kon daar wat inbouwen.
het betreffende alarm wat ik gezien heb (originele accessoire van Volvo, door de dealer in te bouwen dus) was bedoeld voor de 343, en is nu in het bezit van clublid Robbert-Jan Veraa uit Belgi?
een korte blik op het installatie schema leerde mij dat het enkel aangesloten wordt op deurcontacten. Er werden extra deurcontacten voor motorkap en achterklep bijgeleverd.
g??n hellingshoek sensor, ook g??n ultrasoon sensoren