is dit een origineel alarm?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-11-2008 13:00 #628194 door Mark Smeets
is dit een origineel alarm? is gemaakt door Mark Smeets
Heeft iemand een idee hoe het originele alarm van een volvo 300 eruit ziet en hoe dit werkt?
op mijn 360 zitten wel op beide voorramen stickers, met de tekst ' alarm' en er zit een rode led in het dashboard, maar ik heb geen idee of dit origineel is, of een universele kit.. Het is in elk geval niet aangesloten, want de led knippert nooit.. Maar zoals ik in het showroom topic al had aangegeven, was de vorige eigenaar nogal een ' prutser'.. Dus het kan zijn dat hij het er zelf in heeft geknutseld..
2 foto's:
De led:

en de sticker op het raam:

de sticker is in elk geval ondertussen behoorlijk versleten..
Ik zou dit alarm in elk geval graag weer werkend hebben.. zeker als er straks 2 klokjes inkomen en misschien een andere radio..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2008 13:01 #737481 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic is dit een origineel alarm?
Ik vraag me zelfs af of het wel echt is!

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-11-2008 13:32 #737485 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic is dit een origineel alarm?
tsjah dat kan ook nog.. maar die vorige eigenaar was zo, dat als er problemen waren met iets, dan werd het niet opgelost, maar gewoon onklaar gemaakt.. met de mistlampen (voren) bijvoorbeeld: deze bleven branden als de auto gewoon gepakeerd stond, zonder sleutel erin ofzo.. dit betekend dus dat het relaise blijft hangen.. maar wat doet hij.. hij haalt de zekering eruit en de schakelaar (als de schakelaar er zit, moeten ze het voor de keuring ook doen).. dan is het ook opgelost:no:
of het kanteldak.. dit lekte, dus heeft hij het maar dichtgekit :cry2:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 13:47 #737488 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic is dit een origineel alarm?
Een dichtgekit kanteldak is echt shit. Vraagt wel veel werk om dat weer op orde te krijgen. Meestal is het gewoon een kwestie van rubbers of afstellen om een dergelijk dak weer waterdicht te krijgen. Kijk natuurlijk ook of het water uberhaupt wordt afgevoerd via de kanalen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 15:51 #737501 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic is dit een origineel alarm?
Dit is geen origineel alarm. Volvo heeft heel lang de term 'Volvo Guard' gebruikt en werkte niet met ledjes op die plek. Ik heb zelfs nog nooit een 300 met origineel alarm gezien.

Aan dat stickertje op het raam kun je het zien. Hij zit ook niet recht.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
14-11-2008 16:28 #737517 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic is dit een origineel alarm?
ok, bedankt joost :)
maar ik heb eens op het forum gelezen dat er wel een origineel alarm voor de v300 bestaat? Waar plaatste Volvo dan de led o.i.d.?

maja als het niet origineel is, dan kunnen we ons dus weer voorbereiden op een hoop geknutsel achter het dashboard... :crazy1:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 16:31 #737518 door 16673-dummy
Nouja, ik zeg het niet met 100% zekerheid, maar alles wijst er op dat het niet origineel is.

Volvo had systemen als raambreeksensoren e.d. Althans, later wel. Ook beweging wordt gesignaleerd.

Er was wel een origineel alarm voor ons aller Neerlandsche schoonheden, maar ik heb 'm nog nooit gezien :)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 16:34 #737519 door 16673-dummy

v0lv0freak;75823 schreef : ok, bedankt joost :)
maar ik heb eens op het forum gelezen dat er wel een origineel alarm voor de v300 bestaat? Waar plaatste Volvo dan de led o.i.d.?

Het systeem huist bij de 850 onder de motorkap. De grijze 850 van mijn ene broer heeft een heel fnuikeratief (ja, da's Achterhoeks voor gemeen) systeem; er zit geen led in. Alleen op de A-stijlen tegen de hemel aan zitten piepkleine sensoren.
Als het raam openstaat en de auto zit op slot en je steekt je hand naar binnen gaat 't alarm af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-11-2008 16:56 #737521 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic is dit een origineel alarm?
Ghe... dit stukje huisvlijt doet me denken aan de startblokkering die ik in mijn 460 had. Tegenwoordig zit dat standaard ingebouwd en werkt dat via de sleutel enzo, maar vroeg?h kon je die rommel bij je dealer of bij een inbouwer achteraf laten monteren. In het geval van mijn 460 moest ik een transpondertje in een gaatje met drie contactpuntjes prikken tot het ledje uitging - het zat precies op de plek als in jouw 360. Uiteraard functioneert die goedkope bende na enkele jaren noeste arbeid niet meer goed, dus moest ik steeds meer geweld gebruiken om die startblokkering uit te krijgen. Toen ik op een kwade dag meer dan 10 minuten bezig was om dat rotding te ontgrendelen (ik heb in die korte tijd meermalen de hogere machten vermanend toegesproken kan ik je vertellen) heb ik de dealer het kreng laten verwijderen. Ik heb weleens de modernere versie ervan gezien (die werkte met een afstandsbediening) alleen de werking was hetzelfde, i.e. waardeloos en storingsgevoelig.

Ik zou zeggen: trek die aansteker er eens uit en kijk waar de bedrading naartoe loopt...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-11-2008 17:05 #737522 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic is dit een origineel alarm?
over de werking van mijn alarm ben ik eigenlijk best tevreden ookal is het een universeel geval. een digitaal setje klasse5 staat nog wel ergens op het verlanglijstje (ondersteunt ook een turbo timer, handuug!!), bij dit setje beginnen de afstandbedieningen uit elkaar te vallen..

basisalarm heeft me ong 80 euro gekost (klasse2), het uitbreiden van het alarm met een extra schoksensor/glasbreuksensor/ultrasoonsensor en een spraakfunctie maakte een totaal van net geen 200 euri. ik heb nieteens de moeite genomen om een origineel systeem op te gaan snorren:)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC