is dit een origineel alarm?
- Mark Smeets
- Moderator
-
op mijn 360 zitten wel op beide voorramen stickers, met de tekst ' alarm' en er zit een rode led in het dashboard, maar ik heb geen idee of dit origineel is, of een universele kit.. Het is in elk geval niet aangesloten, want de led knippert nooit.. Maar zoals ik in het showroom topic al had aangegeven, was de vorige eigenaar nogal een ' prutser'.. Dus het kan zijn dat hij het er zelf in heeft geknutseld..
2 foto's:
De led:
en de sticker op het raam:
de sticker is in elk geval ondertussen behoorlijk versleten..
Ik zou dit alarm in elk geval graag weer werkend hebben.. zeker als er straks 2 klokjes inkomen en misschien een andere radio..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
of het kanteldak.. dit lekte, dus heeft hij het maar dichtgekit :cry2:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Aan dat stickertje op het raam kun je het zien. Hij zit ook niet recht.
- Mark Smeets
- Moderator
-
maar ik heb eens op het forum gelezen dat er wel een origineel alarm voor de v300 bestaat? Waar plaatste Volvo dan de led o.i.d.?
maja als het niet origineel is, dan kunnen we ons dus weer voorbereiden op een hoop geknutsel achter het dashboard... :crazy1:
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Volvo had systemen als raambreeksensoren e.d. Althans, later wel. Ook beweging wordt gesignaleerd.
Er was wel een origineel alarm voor ons aller Neerlandsche schoonheden, maar ik heb 'm nog nooit gezien
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
v0lv0freak;75823 schreef : ok, bedankt joost
maar ik heb eens op het forum gelezen dat er wel een origineel alarm voor de v300 bestaat? Waar plaatste Volvo dan de led o.i.d.?
Het systeem huist bij de 850 onder de motorkap. De grijze 850 van mijn ene broer heeft een heel fnuikeratief (ja, da's Achterhoeks voor gemeen) systeem; er zit geen led in. Alleen op de A-stijlen tegen de hemel aan zitten piepkleine sensoren.
Als het raam openstaat en de auto zit op slot en je steekt je hand naar binnen gaat 't alarm af.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik zou zeggen: trek die aansteker er eens uit en kijk waar de bedrading naartoe loopt...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
basisalarm heeft me ong 80 euro gekost (klasse2), het uitbreiden van het alarm met een extra schoksensor/glasbreuksensor/ultrasoonsensor en een spraakfunctie maakte een totaal van net geen 200 euri. ik heb nieteens de moeite genomen om een origineel systeem op te gaan snorren:)