Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2008 22:24 #729084
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
:humor: dat zou je bijna gaan denken he!:humor:
Nee, de werkelijkheid is veel serieuzer. Ik heb led-vervangingslampen gekocht, en deze voldoen bijna overal (lees: ze zijn even fel als normale lampen). Behalve bij dat rem/achterlicht combinatiedinges. Als achterlicht zijn ze prima, maar bij remmen lichten ze nauwelijks extra op. Niet echt wat je veilig noemt, zeg maar. Die heb ik dan ook nog niet vervangen, net als mijn knipperlichten overigens want daar moet een extra ballastweerstand bij (anders knippert het te snel). En ik wil wel graag mijn remmen in LED-uitvoering hebben, al was het alleen maar voor de 0,05-0,1s snellere oplichttijd.
Nee, de werkelijkheid is veel serieuzer. Ik heb led-vervangingslampen gekocht, en deze voldoen bijna overal (lees: ze zijn even fel als normale lampen). Behalve bij dat rem/achterlicht combinatiedinges. Als achterlicht zijn ze prima, maar bij remmen lichten ze nauwelijks extra op. Niet echt wat je veilig noemt, zeg maar. Die heb ik dan ook nog niet vervangen, net als mijn knipperlichten overigens want daar moet een extra ballastweerstand bij (anders knippert het te snel). En ik wil wel graag mijn remmen in LED-uitvoering hebben, al was het alleen maar voor de 0,05-0,1s snellere oplichttijd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2008 22:27 #729086
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
klinkt cool
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2008 22:40 #729088
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
Mja valt mee, hoewel de koel witte achteruitrijlichten en de bijpassend gekleurde nummerplaatverlichting wel shiny zijn idd :yeah:
Voor de rest zie je er eigenlijk niets van (en zo hoort het ook -- anders krijg je gegarandeerd bonje met de pliesie)
Voor de rest zie je er eigenlijk niets van (en zo hoort het ook -- anders krijg je gegarandeerd bonje met de pliesie)
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2008 22:46 #729090
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
kun je niet de bestaande units "slopen" en fellere leds terugplaatsen voor de remlicht functie?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-09-2008 23:18 #729098
door V300 register
Daar had ik ook al even aan zitten denken, en misschien doe ik dat idd ook wel.
Maar als ik het makkelijker op kan lossen, dan natuurlijk altijd liever.
Maar als ik het makkelijker op kan lossen, dan natuurlijk altijd liever.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-09-2008 09:54 #729106
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
Dat is toch helemaal geen Diede-instelling? :nono:setsunakaede;69586 schreef : Maar als ik het makkelijker op kan lossen, dan natuurlijk altijd liever.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-09-2008 10:40 #729115
door V300 register
:Daiaiai, ik begin geloof ik een slechte reputatie te krijgen hier 
Toch is het wel een Diede-oplossing: hoe minder tijd ik aan die lichten hoef te besteden, hoe meer tijd ik overhoud voor andere (nog nuttelozere) ongein.
Daarnaast speelt er nog een tweede ding mee, en dat is de kans dat er mensen over gaan vallen. Hoe meer OEM de lichten blijven (ogen), hoe minder kans dat er gedonder over komt.

Toch is het wel een Diede-oplossing: hoe minder tijd ik aan die lichten hoef te besteden, hoe meer tijd ik overhoud voor andere (nog nuttelozere) ongein.
Daarnaast speelt er nog een tweede ding mee, en dat is de kans dat er mensen over gaan vallen. Hoe meer OEM de lichten blijven (ogen), hoe minder kans dat er gedonder over komt.
Moderators: Mark Smeets