Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 21:21 #627945 door V300 register
Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet? is gemaakt door V300 register
Zomaar even een vraagje: Mijn auto heeft een dubbel achterlicht (in het ene glaasje een rem/achterlicht, pal daarnaast nog een normaal achterlicht). Mag ik dat normale achterlicht lostrekken en als extra remlicht schakelen? In het donker heb je dan flink minder licht op je auto, maar remmen wordt dan wel lekker duidelijk?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2008 21:28 #729066 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
Dat mag niet, want je remlicht moet apart zichbaar zijn als je remt en je achterlicht moet dan ook zichtbaar blijven.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 21:35 #729068 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
Ehm. Dat is dan toch ook zo? Of denk ik nu heel scheef?
Hoe zit dat dan met amerikaanse achterlichten enzo?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2008 21:36 #729070 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
De amerikanen hebben achterlichten en knipperlichten ineen maar niet de remlichten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 21:37 #729071 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?

setsunakaede;69556 schreef : Ehm. Dat is dan toch ook zo? Of denk ik nu heel scheef?
Hoe zit dat dan met amerikaanse achterlichten enzo?

Nee als jij remt, heb je vier remlichten en geen achterlichten meer.

Als ik alles goed begrijp :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 21:41 #729073 door V300 register
En als je nou je mistlamp eruit haalt en daar een achterlicht met remlicht inzet? Dan denk ik even aan de achterlichten van 343 tot '86. Moet je alleen een mistlampje onder de bumper hangen a la V66.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 21:48 #729076 door V300 register
Hm.

En als ik dan het enkele achterlicht laat voor wat het is en het rem/achterlicht puur als remlicht schakel?

Dat waren namelijk de twee simpele oplossingen, alles wat daarna komt gaat in de richting van "reflector opboren en zelf leds in solderen" etc. komen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2008 21:51 #729077 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
Je achterlicht heeft een E-keurmerk en dat heeft het niet voor niets.

Als je straks extra remlichten hebt heb je tijdens het remmen geen gewone achterlichten meer. Dat kan voor misverstanden zorgen (het is immers niet duidelijk dat je remt).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-09-2008 22:03 #729079 door V300 register
Jawel, dat heb je nog wel dan. Die zitten er naast!
Mijn auto heeft een dubbel achterlicht, waarvan dus een helft extra oplicht bij remmen. (huidige situatie) Wat ik vroeg is, of ik daar dus een enkel achterlicht van mag maken, waarbij dan dus de andere helft puur voor remmen wordt gebruikt (en niet meer voor zowel remmen als achterlicht).

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-09-2008 22:18 #729083 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Achterlichten - Wat mag wel en wat mag niet?
diede is van plan om al het normale rood van z'n achterlichten continue te laten branden, en bij het remmen zijn achterligger te verblinden in een ultrabright-led oase?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC