Cruise Control

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2008 12:35 #728041 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Cruise Control
Ook de pasvorm van de hendel zelf is niet helemaal hetzelfde, dus dat wordt ook nog wat knutselwerk. Maar als het eenmaal zit is het ideaal idd :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2008 13:51 #728048 door V300 register
aan de andere kant ben ik ook wel weer gecharmeerd van het VDO hendeltje zoals je bij mercedes tegenkomt.

zo'n schuifje voelt echt aan als behelpen, tov de 'dedicated' cruisecontrol pook

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2008 13:55 #728049 door V300 register
Een tijdje terug heeft Jouke of Jelle iets gepost over een snelheidsgevertje die je achterin je klokkenwinkel kon klikken, waar het "geber" - vakje zit. Hij had hem uit een ?volkswagen geloof ik? gesloopt en dat werkte. Wellicht is dat iets?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-09-2008 14:03 #728051 door V300 register
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=2226

dit is natuurlijk d? oplossing voor alle 3-series met een VDO tellerunit.... was dit even vergeten!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-09-2008 16:49 #728329 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Cruise Control
Het werkt! De gele draad voor het toerentalsignaal bevestigd aan de grijze op de renix en met een tie-rip de servokabel geborgd. Even afstellen op het puls signaal en voila, het werkt. En inderdaad, hij pakt de snelheid snel op. Echt super!

Bij deze dus mijn grote dank aan iedereen die heeft meegedacht!

En nu? Zodra de stufi en het salaris binnen is de benodigde sensor en boutjes bestellen bij VW! Dat is nog mooier natuurlijk.

Wat betreft de bediening: bij dit setje zat al een hendel, zal er wel eens een foto van maken. Een zwarte met alle benodigde knoppen. Heb hem onder de richtingaanwijzer zitten, de bevestiging naast de choke. Ik kreeg er een afdekkap bij, waar het gat al in zat. M'n eigen is dus nog helemaal heel:) Als ik er nog eens op een leuke manier aan kan komen, ga ik knutselen met een 240 hendel...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2011 12:37 #876101 door V300 register

Doeke Dobma;68787 schreef : Het werkt! De gele draad voor het toerentalsignaal bevestigd aan de grijze op de renix en met een tie-rip de servokabel geborgd. Even afstellen op het puls signaal en voila, het werkt. En inderdaad, hij pakt de snelheid snel op. Echt super!

Bij deze dus mijn grote dank aan iedereen die heeft meegedacht!

En nu? Zodra de stufi en het salaris binnen is de benodigde sensor en boutjes bestellen bij VW! Dat is nog mooier natuurlijk.

Wat betreft de bediening: bij dit setje zat al een hendel, zal er wel eens een foto van maken. Een zwarte met alle benodigde knoppen. Heb hem onder de richtingaanwijzer zitten, de bevestiging naast de choke. Ik kreeg er een afdekkap bij, waar het gat al in zat. M'n eigen is dus nog helemaal heel:) Als ik er nog eens op een leuke manier aan kan komen, ga ik knutselen met een 240 hendel...

Topic-kick! Doeke, heb je wat foto's van hoe het er nu uitziet?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2011 14:14 #876107 door V300 register
Zat eigenlijk net te denken of er een cruise control zal zijn voor mijn variotje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-06-2011 17:30 #876120 door V300 register
Zie topic geldverspilling :)

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=3643

het eerste bericht bevat al een cruise control, verderop de eerste pagina komt er nog een zooi onderdelen bij.

Overigens moet ik nog steeds 1 of 2 nieuwe hendeltjes zien te scoren om dit spul netjes te kunnen wegbouwen in een volvo cq daf

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-06-2011 00:23 #876163 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Cruise Control

Dutchie;177105 schreef : Topic-kick! Doeke, heb je wat foto's van hoe het er nu uitziet?

Poeh, wat een toeval dat ik dit topic lees! Wellicht heb ik er wel foto's van, van de week zal ik even op zoek gaan. Ik vond het een prima werkend systeem. Worden nog steeds nieuw verkocht.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-06-2011 10:52 #876185 door V300 register
Ow, het wordt steeds interessanter! :worship:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC