Cruise Control
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

Wat voor klemmetje kan ik gebruiken om de servodraad te borgen?
En dan nog iets. Stel ik rijd 80 km/u. Het gas is dan deels open, en de servokabel staat dan dus in een lus en is ontspannen. Hoe werkt het dan als ik de cruise control activeer? Wordt de kabel automatisch aangetrokken? Moet ik het knopje ingedrukt houden totdat de servokabel strak staat? Dat lijkt me er omslachtig. Het zo zou moeten zijn dat de cruise control gelijk geactiveerd wordt en direct de juiste spanning heeft wanneer je het knopje indrukt...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
- 

als je alleen set duwt, en daarna de gas meteen loslaat, loopt de snelheid eerst terug, omdat het even duurt voordat de servo de juiste stand bereikt.
vervolgens moet ie om weer op de ingestelde snelheid te komen, even m??r gas geven dat je eerst zelf deed.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

Dat is dus een stapsgewijze toename, om de preciesie + goede respons van de regeling te kunnen controleren; De test is dat de kabel heel langzaam en vloeiend moet bewegen.
ga er maar vanuit dat het straks echt geen 10 seconden duurt na 'set' voordat je pedaal wegzakt hoor
 das straks een kwestie van een halve tel.
 das straks een kwestie van een halve tel.EDIT overigens ben ik wel erg benieuwd naar een plaatje van zo'n hendel van een 240 met cruisecontrol
- V300 register
- Verbannen
- 

Ze lijken zoveel op elkaar dat toen mijn vader een fabrieksnieuwe CC-set voor zijn 240 kocht, er een ruitenwisserhendel in zat in plaats van een richtingaanwijzerhendel....
- V300 register
- Verbannen
- 

- V300 register
- Verbannen
- 

- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- 

antiekeradio;68487 schreef : dat lijkt me nou een perfecte oplossing voor de bediening van een cc in een 340
Dat lijkt mij ook ja. Ideaal. Maar hoe zit het met de aansluiting en bedrading? Dat wordt even puzzelen lijkt me.