Accu

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-08-2007 09:30 #679439 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu
Ja 13.5 ofzo doet die het ook wel mee. Er onder doet die niks!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 10:30 #679594 door V300 register
Ok?, de accu was dood. Helemaal op. Ben vanochtend naar Alexander Japin ( www.firstclasscarservice.nl/ ) gereden, daar waar de volgende sleuteldag is, en die heeft de boel doorgemeten. Rijden kan dus nog met een zo goed als lege accu! Dynamo was nog goed, maar zo'n lege accu had ie nog niet gezien :) De auto ook nog ff op de brug gehad, eindelijk eens de onderkant bekeken en toch een paar aandachtspuntjes meegekregen. Super! Belooft veel goeds voor de sleuteldag.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 10:34 #679596 door V300 register
Tja, en met een nieuwe accu kan je weer een tijdje vooruit!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 10:35 #679597 door V300 register
Absoluut!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 17:42 #679638 door V300 register

punkazz;33285 schreef : Rijden kan dus nog met een zo goed als lege accu!

Met oudere auto's kan dat inderdaad, maar met nieuwe auto's echt niet meer. Ik moest een paar maanden geleden de Daf 44 uit Bilthoven (oude woonplaats) naar Berg en Dal rijden (nieuwe woonplaats). Maar het ouwe beestje startte niet meer. De ANWB is erbij geweest, en met startkabels hebben we toen gestart. Die peer had tegen me gezegd dat ik even een minuut of 10 moest blijven staan met de motor stationair, en dan was het wel OK.

Dus ik dat hele eind uit Bilthoven gereden, kwam ik in Berg en Dal, zette de motor uit, dacht ik: ow, ik kan hem beter even daar neerzetten, wil de motor starten... *klik*... 'oei' :D

Als ie dan onderweg ergens was afgeslagen... :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 19:26 #679648 door V300 register
ja, als je accu ver leeg geweest is moet je goed nadenken voor je de motor weer stil zet. tijdens het lopen van de motor (bij een gelijkstroomdynamo moet een redelijk toerental aanwezig zijn) wordt de accu namelijk opgeladen, maar dat wil niet zeggen dat er al snel weer voldoende lading aanwezig is om de motor weer te kunnen starten.

vroeger kwam het nog wel eens voor dat bij afgereden auto's de accu enkel nog diende voor energiebuffer, en dat gestart werd door de auto aan te duwen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2007 19:29 #679649 door V300 register
Heb je de Amsterdam-Pekingrally gezien? Daar was ook een of andere Citro?n die ze elke keer op een heuveltje moesten parkeren. Dan konden ze hem naar beneden laten rollen, en hoefden ze hem niet aan te duwen :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2007 13:19 #686387 door V300 register
Ik heb ook een probleem met mijn accu! ongeveer hetzelfde verhaal als punkazz & Dutchie.. alleen het vreemde was dat ik afgelopen weekend terug uit Luxemburg (kort weekendje feesten) kwam en in Belgi? begon het accu lampje te branden. Ik zoals in het boekje staat de dynamoriem gecheckt en die was ok. Het lampje bleef branden, niet constant maar dan weer wel dan weer tijdje niet dan knipperde ie weer. Maar goed, toen ik op 25 km van thuis was begonnen de lampen en en dashboard verlichting langzaam in kracht af te nemen. Op 10 km. was alles uit. alleen de auto reed nog! Ik bij elk stoplicht gassen.. en ik kom de straat in, wil ehm achteruit inparkeren, uit. klaar. niet meer te starten. ik heb inmiddels me oude dynamo (die ik nog van mijn vorige motorblok had) geplaatst. alleen het enige wat ik nu hoor is getik van een motorblok wat niet aan lijkt te gaan. Is de accu zo ver op dat ie vervangen moet worden of moet ik een hulpaccu (-auto) gebruiken? Wat denken jullie?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2007 14:40 #686389 door V300 register
je moet zo gauw mogelijk de accu weer opladen.

dat kan via een hulpaccu maar ook via een acculader.

als de accu niet bijgeladen is, dan heeft het rijden met licht aan ongeveer hetzelfde betekend als de lichten aan laten staan terwijl je de auto geparkeerd hebt.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC