Accu
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2007 21:51 #626285
door V300 register
Accu is gemaakt door V300 register
Ik hoop dat dit de juiste rubriek is...
Maar goed, wat mij opviel mijn auto starte niet meer. Maakte een heel heel raar geluid, ratelend ook.
Nu heeft mijn accu zo,n oog en daar stond op, HERLADEN! (ja groen is oke, rood is weggooien en doorzichtig dat was die dus herladen)
Groot licht en zo deed het nog goed. Ik zal morgen eens starten met behulp van startkabels.
Maar mijn vraag!!! Een accu die dus bijna leeg is veroozaakt klaarblijklijk hele rare geluiden...
Ik heb dat zelf nooit meegemaakt maar ik dacht echt wat is dat voor geluid wat krijgen we nauw!!! Ik neem aan dat het de accu is, gezien wat dat oog zegt.... Ratelend heel raar niet willen starten geluid, klinkt niet gezond....
Maar das dus normaal, waardoor word dat dan eigenlijk veroozaakt. Hij mist dus het amperage om te starten, probeerd het en dan komen die onwijs rare geluiden de hoek op, rattelen en zo....
Ja of ineens in mijn moter stuk, maar dan wel raar dat dat oog ook aangeeft dat die leeg is haha das een beetje teveel toeval denk....
Maar goed, wat mij opviel mijn auto starte niet meer. Maakte een heel heel raar geluid, ratelend ook.
Nu heeft mijn accu zo,n oog en daar stond op, HERLADEN! (ja groen is oke, rood is weggooien en doorzichtig dat was die dus herladen)
Groot licht en zo deed het nog goed. Ik zal morgen eens starten met behulp van startkabels.
Maar mijn vraag!!! Een accu die dus bijna leeg is veroozaakt klaarblijklijk hele rare geluiden...
Ik heb dat zelf nooit meegemaakt maar ik dacht echt wat is dat voor geluid wat krijgen we nauw!!! Ik neem aan dat het de accu is, gezien wat dat oog zegt.... Ratelend heel raar niet willen starten geluid, klinkt niet gezond....
Maar das dus normaal, waardoor word dat dan eigenlijk veroozaakt. Hij mist dus het amperage om te starten, probeerd het en dan komen die onwijs rare geluiden de hoek op, rattelen en zo....
Ja of ineens in mijn moter stuk, maar dan wel raar dat dat oog ook aangeeft dat die leeg is haha das een beetje teveel toeval denk....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2007 22:12 #678321
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Accu
Je startrelais veroorzaakt het ratelen. Hij heeft niet genoeg power gekregen. Waarom is de accu ten einde: stroomlekkage, dynamo/spanningsregelaar, versleten accu, onvoldoende verbinding tussen polen en - en + draad.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2007 22:44 #678328
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Accu
Dat ratelen is dus normaal bij een bijna lege accu. Stroomlekkage van de radio is de reden ik kan daar heel makkelijk iets op vinden en zal dat dan ook maar doen haha. Maar hij stond 5 weken stil en de radio gebruikt wat stroom dan, vandaar.
Ik wist niet dat dat rattelen daarvan kwam! Gaat trouwens ook best hard ook dat ratelen haha
Ik wist niet dat dat rattelen daarvan kwam! Gaat trouwens ook best hard ook dat ratelen haha
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2007 23:18 #678331
door V300 register
dat ratelen zal misschien eerder dan van de uitlaat komen die los zit. als je blok wel schud om op te starten, maar niet start wiebelt die ook vrolijk mee
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2007 23:20 #678332
door V300 register
11.9 volt heeft de accu net opgemeten. Normaal is het 13.8... DIt is dan zonder belastingsbrom. Waarschijnlijk als je hem gaat starten zakt die nog een paar volt terug, en doet dan niks. Daarbij hoeft die bij 11.9 volt slechts 1 volt terug te vallen als je hem probeerd te starten wat die ook wel zal doen en dan doet die natuurlijk ook niks! Hij vraagt bij starten namelijk een zeer hoog ah, daardoor zakt de spanning iets terug. Als je spanning al minmaal is 11.9 volt dan denk ik dat dat de reden is...
Uh, klopt mijn redenatie of zou die bij 11.9 volt gewoon moeten starten, let op gemeten zonder belastingsbrom, denk als ik de lichten aanzet dat die dan veder wegzakt...
Ik heb gelezen trouwens in een autoblad net op internet dat een normale accu bij het starten terugloopt na ongeveer de helft van zijn voltage! Maar goed 11,9 ik zou denken dat dat genoeg is blijkbaar dus niet! Daarbij is een voltage van 11.9 volt ook een teken dat het amparage te weinig is wat er nog in die accu zit, en dat die leeg is. Want dat weet ik wel, als de accu 2 volt minder geeft houd ook in dat het amparage wat er inzit nog gering is...
Haha, denken jullie die kwats, of, ik zelf denk dat het wel klopt
By the way een startmoter hoor je normaal toch echt wel aangaan? (echt duidelijk rondzwiep geluid toch??) Ik hoorde niks...
Uh, klopt mijn redenatie of zou die bij 11.9 volt gewoon moeten starten, let op gemeten zonder belastingsbrom, denk als ik de lichten aanzet dat die dan veder wegzakt...
Ik heb gelezen trouwens in een autoblad net op internet dat een normale accu bij het starten terugloopt na ongeveer de helft van zijn voltage! Maar goed 11,9 ik zou denken dat dat genoeg is blijkbaar dus niet! Daarbij is een voltage van 11.9 volt ook een teken dat het amparage te weinig is wat er nog in die accu zit, en dat die leeg is. Want dat weet ik wel, als de accu 2 volt minder geeft houd ook in dat het amparage wat er inzit nog gering is...
Haha, denken jullie die kwats, of, ik zelf denk dat het wel klopt
By the way een startmoter hoor je normaal toch echt wel aangaan? (echt duidelijk rondzwiep geluid toch??) Ik hoorde niks...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2007 23:41 #678333
door V300 register
Soortelijke massa kg/m3
Rustspanning in volt
100%
1280
12,7
80%
1245
12,5
60%
1210
12,3
40%
1175
12,1
20%
1140
11,9
Even van iemand "geleend" Dit gaat echter over een accu van 12 volt. Je ziet dat wanneer er 0.8 volt af gaat de cappaciteit nog 20% is. Bij mij is het 1.8 volt, dus zo de capaciteit iets van 5% moeten bedragen, te weinig dus...
De startmoter draait ook niet rond, je hoort enkel dat geratel van dat relaid... Startmoter is toch dat ding wat je hoort, als de moter niet aan wil slaan, dat maakt toch echt zo,n zoefend geluid herrie... Ook al is heel je moter aan gort, als de startmoter werkt hoor je toch echt dat geluid toch?
Geladen 12V accu
Soortelijke massa kg/m3
Rustspanning in volt
100%
1280
12,7
80%
1245
12,5
60%
1210
12,3
40%
1175
12,1
20%
1140
11,9
Even van iemand "geleend" Dit gaat echter over een accu van 12 volt. Je ziet dat wanneer er 0.8 volt af gaat de cappaciteit nog 20% is. Bij mij is het 1.8 volt, dus zo de capaciteit iets van 5% moeten bedragen, te weinig dus...
De startmoter draait ook niet rond, je hoort enkel dat geratel van dat relaid... Startmoter is toch dat ding wat je hoort, als de moter niet aan wil slaan, dat maakt toch echt zo,n zoefend geluid herrie... Ook al is heel je moter aan gort, als de startmoter werkt hoor je toch echt dat geluid toch?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-07-2007 23:52 #678334
door V300 register
Trouwens als je moter compleet is vastgeslagen hoor je de startmoter ook niet meer haha, maar goed dat lijkt me in dit geval sterk omdat de spanning toch echt 2 volt te weinig is.
Zo,n 340 moter slaat in bijna alle gevallen toch alleen maar vast als mensen zo slim zijn geweest er geen olie in te deponeren?
Zo,n 340 moter slaat in bijna alle gevallen toch alleen maar vast als mensen zo slim zijn geweest er geen olie in te deponeren?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-07-2007 10:56 #678336
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Accu
Ratelend geluid komt van startmotor. Ik zou eerst overstarten en meten hoeveel de accu eigenlijk bij laat. Dit om ook de spanningsregelaar/dynamo te controleren. Wat betreft de radio; deze kun je dan het beste over het contact laten lopen of er een tussen schakelaar op maken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2007 12:13 #678339
door V300 register
het was de accu met 11.8 volt start die dus niet. Nu is die 12.3 haha hopelijk start die nog 1 keer
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-07-2007 13:47 #678342
door V300 register
Als je van tevoren weet dat je een tijdje niet gaat rijden, dan kun je het beste even de min van de accu losmaken
Moderators: Mark Smeets