ruitenwissers, blower en achterruitverwarming probleem

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-05-2007 22:31 #668486 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ruitenwissers, blower en achterruitverwarming probleem
precies! en het kan nog zo zijn dat door het sjorren aan het relais, de kabels weer (tijdelijk) contact maken zodat je denkt dat het opgelost is, 2 dagen later zelfde probleem. zo blijf je bezig.

het enige wat je moet doen is onder het dashboardkastje (eventueel de beschermplaat verwijderen) de kabels losklikken en checken of alle contactjes nog goed zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2007 09:19 #669093 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic ruitenwissers, blower en achterruitverwarming probleem
heb het relais vervangen maar geen succes. Helemaal niks meer. Wel gezorgd dat alles uit stond en kabels achter radio gecontroleerd.

Er kwam wel een stukje ijzer me toen ik het oude relais los trok. Leek een beetje op het contact van in de zekeringsdoos. Maar kan niet goed erin kijken. Dan maar een andere zekeringsdoos?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2007 11:58 #669114 door V300 register
heb je de kabels aan de achterkant van de zekeringkast echt los gehad?? het punt wat ik bedoel zit NIET achter de radio....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2007 11:20 #669645 door V300 register
heb ze echt los gehad. Ook op het goede punt. Ben gister maar weer eens eraan gaan knutselen. Aangezien ik het relais en gelijk ook veel zekeringen had vervangen heb ik gister maar eens het oude relais erin gestopt. En opeens doet alles het weer... Lekker die onderdelen man die dus het verkeerde relais heeft gegeven. Hopen dat hij het weer blijft doen want danlag het toch aan de zekeringen zelf...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-05-2007 11:23 #669646 door V300 register
als het een geoxideerde zekering was, zal het probleem inderdaad wel opgelost zijn nu :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2007 18:11 #672334 door V300 register

Erik;23784 schreef : Simpel probleempje: onvoldoende aarde; Slecht contact van de aarde-draad

(Bij zijn kachelprobleem)

Een (te) vaak onderschat probleem bij auto's. Altijd worden de voedingskabels en schakeldraden nagelopen, maar de aardaansluiting "zou wel goed zijn".
Niet ieder stukje metaal is een juiste aardpunt (meer).

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2007 23:29 #672366 door V300 register
Na verschillende dingen te hebben probeert zit ik nog steeds zonder ruitenwissers, blower en achterruitverwarming. Het probleem zit duidelijk in het relais. Want wat contactspray in het relais spuiten doet wonderen. Helaas voor maar een uurtje. Want daarna is het contact alweer verloren.

Vandaag bij de dealer geweest maar dit onderdeel is niet meer leverbaar. Dus bij deze een oproep voor een nieuw relais!!

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 23:50 #672368 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic ruitenwissers, blower en achterruitverwarming probleem
Kijk eens bij wat sloperijen of mail William de Groot eens; grote kans dat hij het wel heeft liggen. Hij stript vele 300's.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2007 23:58 #672369 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic ruitenwissers, blower en achterruitverwarming probleem
Gelukkig lees ik dit nu. Ik spaar zekeringskasten van de 340 1400/1700. Volgens mij zijn die relais hetzelfde. Kan ik je daar tegen een redelijke vergoeding een plezier mee doen. Als je clublid bent krijg je natuurlijk korting. Overigens heb ik ook complete kabelbomen, dashboards etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-06-2007 16:57 #672434 door V300 register
Ik heb een 340 dl 1400 uit '89. Dus neem aan dat het wel past. Wat zou het relais kosten en is het mogelijk om het naar mij op te sturen?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC