Centrale deurvergrendeling inbouwen
- V300 register
- Verbannen
- 

moet hem nog steeds inscannen van wouter, maar ik kom er telkens niet aan toe :X
dat zou al deze ellende verhelpen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
- 

antiekeradio;19962 schreef : de bestuurdersdeur is de enige die het systeem kan aansturen.
het jammere is dat je met bijv. een afstands bediening setje, als je dat op het standaard systeem aansluit, alle 3 de deuren kunt aansturen, behalve de bestuurdersdeur....
sorry voor de gigantische topic kick, maar in de toekomst zou ik mijn CV (origineel V300 dus) graag ook op afstandsbediening willen maken. Maar als ik het goed begrijp gaat dat dus niet?
Kan iemand mij uitleggen waarom dat niet gaat en of er misschien toch een manier is om dit te laten werken?
Want als de bestuurdersdeur niet mee open gaat, dan is het natuurlijk vrij waardeloos

Het zou natuurlijk het mooiste zijn op de sloop een setje van een V400 ofzo af te halen, staat er nog mooi Volvo op de afstandsbediening

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

je moet hiervoor een extra actuator (apart systeem van je afstandsbediening) in je deur maken, die meebeweegt met het palletje van de deurvergrendeling (dat kleine knopje in de deur:+)
situatie wordt dan het volgende: afstandsbediening bekrachtigen > actuator drukt deurpen open > v300 cv neemt het over en doet de andere deuren open.
en als je een tweezijdige actuator hebt, dan kun je uiteraard ook je deuren ermee vergrendelen op afstandsbediening:D
- V300 register
- Verbannen
- 

Als je het in wil bouwen kun je 3 dingen doen:
-Een motor ernaast frotten en daarmee dus een motor + sensor in 1 deur hebben. Lijkt me de mooiste/origineelste oplossing
-Sensor er uit en motor er in zetten. Dan kun je er een afstandbediening opbouwen, maar dan werkt de cpv niet meer met de sleutel
-alle volvo zooi er uit gooien en een complete universele set terugbouwen.
- Mark Smeets
- Moderator
- 

Iemand een idee of zo'n systeem uit de 400 serie zou passen? Gewoon de hele motor en actuator uit de bestuurdersdeur dan overnemen.
EDIT @ Jos: optie 1 is dan wel de mooiste idd. Optie 2 valt af, want de sleutel moet wel blijven werken (stel de batterij is op..).
- V300 register
- Verbannen
- 

- 16673-dummy
- Nieuw lid
- 

Je bent dan toch al niet meer origineel bezig. Bovendien scheelt het een hoop moeite...
Volgens mij hebben Anjo en Paul (Galama) een aftermarketsetje op hun (resp.) 340 en 343.
Edit: vervolgens haal je een ab van een sloop 850, trekt 'm uit elkaar, zet die aftermarketchip erin en je schroeft 'm weer dicht. Heb je toch een Volvo-apparaat (en geloof me, een ab van een 850 heeft ruimte ZAT).
- V300 register
- Verbannen
- 

- de sleutel blijft altijd werken, onafhankelijk van wat je aan de bedienings stangetjes hangt
- het niet openen van de bestuurdersdeur is het gevolg van elektrisch aansluiten van een aftermarket ontvanger
- het bouwen van 1 motor naast de schakelaar in de bestuurdersdeur zorgt dat ?n het originele CV systeem in tact blijft (alles gaat open met de sleutel op de bestuurdersdeur) ?n dat de bediening via AB kan lopen.
- het vervangen van de stuurschakelaar in de bestuurdersdeur door een motortje zorgt ervoor dat je het systeem alleen kunt activeren met de AB, en de deuren zonder AB alleen individueel (al of niet met sleutel) geopend kunnen worden.
Het makkelijkste is die laatste oplossing, omdat je kunt werken met originele onderdelen op de daarvoor bedoelde plaatsen. plus en massa heb je ook dankzij de bedrading van de originele stuurschakelaar in de bestuurdersdeur.
schakelaar vervangen door motortje, en tussen de bedrading je ontvanger aansluiten. Dat is simpel!
- V300 register
- Verbannen
- 

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- 

volvofiel;106185 schreef : Volgens mij hebben Anjo en Paul (Galama) een aftermarketsetje op hun (resp.) 340 en 343.
ik heb een originele v300 cv in de blauwe zitten, en ik knutsel straks zelf gewoon een actuator aan het stangetje van dat deurpennetje bij het bestuurders portier om er een afstandsbediening op te zetten. piece of cake.