Startmotor symphonie
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-08-2005 10:02 #638767
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Startmotor symphonie
Ik vraag me af of smeren zin heeft. Volgens mij ligt het aan het slijtagepatroon van de tanden op het vliegwiel. Ik heb zelf een keer de startmotor vervangen. De "nieuwe" kwam van mijn oude, stille Volvo af en was prima gesmeerd. Toch bleef het probleem bestaan. Dat is nu meer dan 2 jaar geleden, en hij blijft het verder wel gewoon doen, maar dan met het bekende gereutel. Geen reden tot paniek lijkt me.
Bovendien kan ik mijn auto zelf aanduwen als ik een recht stuk van 10 meter heb, dus mocht ie er toch ooit mee ophouden krijg ik hem toch wel aan de praat.
Bovendien kan ik mijn auto zelf aanduwen als ik een recht stuk van 10 meter heb, dus mocht ie er toch ooit mee ophouden krijg ik hem toch wel aan de praat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2005 14:25 #638768
door V300 register
Nou echt ongelofelijk, ik begin er deze week toevallig over in dit topic, ben ik in amsterdam om een surfplankje op te halen, doet mijn auto niets meer. Alle lampjes brande nog wel, ik dacht gelijk aan de startmotor. Toen heeft iemand me even aangeduwd en kon ik gewoon starten. Het is dus zeker de startmotor.
Ik ben bang dat ik geen nieuwe kan regelen voor morgen.
Daar gaat mijn surftripje naar Friesland met mijn nieuwe boardje......snik.
Ik ben bang dat ik geen nieuwe kan regelen voor morgen.
Daar gaat mijn surftripje naar Friesland met mijn nieuwe boardje......snik.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2005 15:10 #638769
door V300 register
hoi Jeroen,
als de starter helemaal niets meer doet kun je hem vaak tijdelijk weer tot leven wekken door er een paar tikjes op te geven met een niet te lichte hamer.
devies is dan wel op zsm een andere te regelen, vaak zijn de koolborstels 'op'
Groetjes Wouter
als de starter helemaal niets meer doet kun je hem vaak tijdelijk weer tot leven wekken door er een paar tikjes op te geven met een niet te lichte hamer.
devies is dan wel op zsm een andere te regelen, vaak zijn de koolborstels 'op'
Groetjes Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2005 15:21 #638770
door V300 register
Wouter je bent geweldig!
Hij start weer!
Maandag moet ik mijn scriptie inleveren en daarna ga ik de startmotor maar gauw vervangen.
Groeten,
Jeroen.
Hij start weer!
Maandag moet ik mijn scriptie inleveren en daarna ga ik de startmotor maar gauw vervangen.
Groeten,
Jeroen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
13-08-2005 18:35 #638771
door V300 register
Ik heb uiteindelijk maar besloten om een nieuwe startmotor te kopen voor 106 euro bij Brezan.
Ik heb net geprobeerd om hem in mijn auto te krijgen. Had het luchtfilter al helemaal van de carburateur af en de meeste moeren van de startmotor los, krijg ik de laatste moer niet los, ik kon er met mijn gereedschap niet goed bij en ik was bang dat ik de moer zo zou beschadigen. Verder kwam ik erachter dat de aansluiting van mijn rode kabel op de accu gebroken is. Hij zit op zich nog wel vast, maar het verdient geen schoonheidsprijs.
Op het eind alles weer vastgemaakt en de auto start gewoon weer. Ik moet binnenkort maar even naar mijn neef die beter gereedschap heeft.
Ik krijg mijn auto wel iedere keer aan de praat, hopelijk houdt die het nog ff uit want ik kan de startmotor er nu pas na volgende week vrijdag erin zetten.....
Ik heb net geprobeerd om hem in mijn auto te krijgen. Had het luchtfilter al helemaal van de carburateur af en de meeste moeren van de startmotor los, krijg ik de laatste moer niet los, ik kon er met mijn gereedschap niet goed bij en ik was bang dat ik de moer zo zou beschadigen. Verder kwam ik erachter dat de aansluiting van mijn rode kabel op de accu gebroken is. Hij zit op zich nog wel vast, maar het verdient geen schoonheidsprijs.
Op het eind alles weer vastgemaakt en de auto start gewoon weer. Ik moet binnenkort maar even naar mijn neef die beter gereedschap heeft.
Ik krijg mijn auto wel iedere keer aan de praat, hopelijk houdt die het nog ff uit want ik kan de startmotor er nu pas na volgende week vrijdag erin zetten.....
Moderators: Mark Smeets