Tikkende Kilometer teller!
- V300 register
- Verbannen
-
Die km-kabel is nu dus aan het slijten en als ik hem smeer dan is de kans op breuk nog even groot als voor het smeren en dus is inprincipe die km-kabel toe aan vervangen?
@ dendorssers bij die onderdelen nummers zit daar ook al het verloopstukje bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik dacht, ik zeg het maar even....
wat overigens niet wegneemt dat het behoorlijk irritant is als de snelheidsmeter niet naar behoren functioneert. Mijn eerste 343 had ook een tellerafwijking; 100 op de teller was 120 in echt...:humor:
Mijn 345 heeft de eerste paar minuten last van een zwabberende meter (tussen 0 en 50 km/h). Als 'ie "warm" is zwabbert hij nog maar lichtjes bij lage snelheden.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
De onderdelennummers van de verloopstukjes staan er idd in. Dat zijn de as en borgplaat. Let op dat je het mss vooralsnog niet nodig hebt, want ik weet niet meer precies hoe het zit, maar anders moet je even mijn topic doorlezen. forum.volvo300club.nl/showthread.php?p=90280#post90280
Ik zou eerlijkheidshalve gewoon eerst de km-kabel bestellen en achteraf zien of je dat asje en borgringetje nodig hebt...
Ik hoop dat je nog aan het asje kan geraken, want dat was in mijn geval dat ik ??n van de laatste heb kunnen bemachtigen.
Ik heb echter nog 1 asje+ borgring op voorraad (1 ander houd ik dan voor mezelf nog of voor reproductie), maar mocht het nodig zijn en ze bij de dealer niet meer te vinden zijn...
- V300 register
- Verbannen
-
Als ik nou eerdaags die km-kabel vervang zijn die problemen die hier boven staan dan ook verholpen of is het zo, dat naast de km-kabel, ook de kmteller vervangen moet worden?? Ik weet neit of dat zomaar kapot kan gaan namelijk?
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Barda340;125285 schreef : Naast dat mijn teller tikt kwam ik vandaag tot de conclusie dat A. mijn kmstand niet meer werkt
Aha, in dat geval ligt het tikken waarschijnlijk aan je teller zelf (cijferrolletjes). Vermoedelijk is er een tandwieltje dat niet meer goed aangrijpt. De kabel probeert nog wel om de rolletjes te laten verdraaien, maar doordat er iets klem zit gaan de tandwieltjes wrikken. Wordt het tikken sneller met het toenemen van de snelheid?
Dit kan bijvoorbeeld ontstaan doordat er binnenin iets is verschoten bij het verstellen van de dagteller.
Ik zou even de tellerkast verwijderen (kan met passen en meten door het stuur heen) en dan even kijken of er iets wordt geblokkeerd. Kun je meteen ook de kabel even smeren.
(Het feit dat de wijzer niet op 0 staat bij stilstand is niet zo belangrijk. Er zit toch een klein pinnetje waar de wijzer in de ruststand op ligt? (Of was dat weer bij een van mijn andere auto's?!) Het kan goed zijn dat dat pinnetje niet precies op 0 staat, maar dat doet niets af aan de werking van de teller. Bij dergelijke "snelheden" klopt je teller toch niet...)
- V300 register
- Verbannen
-
Maar licht dit nou aan de kabel of de teller of beide?? want daar zijn de meningen over verdeelt merk ik:yesyes:!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
b. Niet meelopen van de kmstand zit in de teller zelf. Dat weet je zeker op het moment dat tijdens het rijden de kmstand stil blijft staan maar de wijzer wel de snelheid aangeeft.