Tikkende Kilometer teller!
- V300 register
- Verbannen
-
Hoe kan ik dat verhelpen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
of tikkend alsin de wijzer zwabbert? > km kabel olieen
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
en dat geeft een tikkend geluid, net alsof je de hele rit met je knipperlicht aanrijd.
- V300 register
- Verbannen
-
Je zou het kunnen inspecteren. Als je het paneel bij je knie?n weghaalt met 4 plastic klemmetjes kun je met je hand er achter. Midden achter de snelheidsmeter moet een dikke kabel naar binnen gaan. Het kost even tijd voor je die vindt in de kabelbrij.
Voel even of er nog een plastic klem vast omheen zit tegen de tellerset. +-1,5cm dik.
Als dat niet meer is kun je een nieuwe tellerkabel bij de dealer bestellen voor ongeveer 30 euro.
- V300 register
- Verbannen
-
Jos360;124940 schreef : Klinkt alsof de plastic klem die de tellerkabel vasthoudt gebroken is. Die zit aan de achterkant van de tellerset.
Je zou het kunnen inspecteren. Als je het paneel bij je knie?n weghaalt met 4 plastic klemmetjes kun je met je hand er achter. Midden achter de snelheidsmeter moet een dikke kabel naar binnen gaan. Het kost even tijd voor je die vindt in de kabelbrij.
Voel even of er nog een plastic klem vast omheen zit tegen de tellerset. +-1,5cm dik.
Als dat niet meer is kun je een nieuwe tellerkabel bij de dealer bestellen voor ongeveer 30 euro.
Vergeet er dan ook de andere stukjes niet bij te bestellen indien nodig, want de kabel is gewijzigd vanaf een bepaalt bouwjaar en daarvoor heb je dan verloopstukjes nodig!
Hoe je het doet!
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=90280&postcount=114
onderdelennummers vind je hier dan weer
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=90472&postcount=132
- V300 register
- Verbannen
-
Dus ik zou zeggen smeren! (Niet overdrijven trouwens, want dan staat je klokkenwinkel blank; de kabel werkt als een schroef van Archimedes...). Smeren is trouwens meestal geen oplossing voor het zwabberen; als de kabel eenmaal slijtage heeft is dat niet meer te verhelpen. Behalve dan met een nieuwe!:+
- V300 register
- Verbannen
-
Neerlands trots;125096 schreef : Ik heb dit ook eens gehad bij een AX. Het tikken werd binnen enkele dagen steeds erger. Op een goed moment schoot de meternaald naar 180 km/u:yummie: en toen naar 0 en daar bleef hij liggen. Kabelbreuk...
Dus ik zou zeggen smeren! (Niet overdrijven trouwens, want dan staat je klokkenwinkel blank; de kabel werkt als een schroef van Archimedes...). Smeren is trouwens meestal geen oplossing voor het zwabberen; als de kabel eenmaal slijtage heeft is dat niet meer te verhelpen. Behalve dan met een nieuwe!:+
Zelfde verhaal hier gemeld trouwens. Heb hem gesmeerd en een week later was hij overleden. Voor die 30 euro zou ik ook niet gaan sukkelen en zou je beter gewoon vanaf het eerste moment het ding gaan vervangen.
Natuurlijk is smeren ook de eerste optie, maar liever nu dan later, want anders gaat het gewoon heel erg snel kapot!