Hendel Richtingaanwijzer
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn hendel van mijn richtingaanwijzer is afgebroken en hangt nu los in de beschermkap. Nu probeer ik die plastic kap onder mijn stuur te verwijderen door de vier klemmetjes eraf te halen. Vervolgens zie ik helaas dat mijn chokeknop groter is dan de opening in de kap, hierdoor kan ik de kap niet verwijderen... Nu vroeg ik me af, of en hoe ik de choke er af kan draaien zonder problemen te krijgen. Daarna moet ik nog iets verzinnen om de richtingaanwijzer weer vast te maken. Iemand tips?
Gr. Mister TB
Volvo 340 handschakel 1,4 uit 1991 met 80.000 km
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Lucluc;77220 schreef : Dopje vd choke kan je eraf draaien. Je zal zien dat een wit plastic dingetje is afgebroken waar je richtingaanwijzer aan vast hoort te zitten (met 2 parkertjes). Die heb ik vorig jaar nog nieuw bij de dealer gehaald.
Wow dat is een snelle reactie!!! thx...
En ik maar voorzichtig draaien aan die choke knop, kreeg m niet los dus dacht dat het niet kon. Maar wat kosten die dingetjes bij de dealer ongeveer? Een garage in de buurt wil e.e.a. wel repareren voor 50 Euro maar dat vindt ik een beetje overdreven voor 10 min werk...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
volvofiel;77238 schreef : Ze kunnen nog weleens vastzitten. Houd de 'stengel' van de choke vast met een tang en probeer dan de knop los te draaien (wel in logische richting h?, dus tegen de klok in).
Bedankt!! heb de choke en de beschermkap eraf gekregen. Aan de onderkant van de stuurkolom zijn inderdaad twee hoekjes van een (in mijn geval donker-blauwe) plastic ding afgebroken. Zoals ik het nu zag moet ik dat hele ding vervangen, vraag is hoe ik die van mijn stuurkolom afkrijg. Als ik een beetje daarmee aan het prutsen ben en in de stuurkolom iets aanraak, gaat mijn claxon aan...
- V300 register
- Verbannen
-
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-