Lendensteun
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-09-2008 14:04 #729857
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lendensteun
iets minder
mijn opa hield van paaltjes
zal binnenkort eens wat foto's in de showroom posten, ik zit nu op kot

zal binnenkort eens wat foto's in de showroom posten, ik zit nu op kot
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2009 14:35 #800370
door V300 register
Ik heb van Erik zo'n knop-met-as gekregen (waarvoor dank) en ben er vandaag aan begonnen. Toen de achterkant van de zetel opende zag ik dat er een blauwe plastieken band met daarop een kussen (het ding dat naar voor schuift om de zetel harder te maken loshing). Ik heb dit er dan uitgenomen en het afgebroken stuk van het oude asje er kunnen uitdraaien, maar nu heb ik geen idee hoe ik dat blauw ding terug moet vasthangen, het lijkt wel of er iets mist.
Zit er nog iets in de stoel buiten dat blauw ding en het asje met splitpin en schroefdraad? Zal straks wat foto's posten voor de duidelijkheid.
Zit er nog iets in de stoel buiten dat blauw ding en het asje met splitpin en schroefdraad? Zal straks wat foto's posten voor de duidelijkheid.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-09-2009 14:58 #800371
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Lendensteun
Hier kun je zien bij de stoel waar ik mee bzig ben geweest wat voor onderdelen er verder op zitten:
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=72804&postcount=258
Gr; Wouter.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=72804&postcount=258
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2009 15:05 #800372
door V300 register
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2009 17:05 #800375
door V300 register
Je had dat ding er helemaal niet uit hoeven halen. Slechts de halve knop er uit pakken en de nieuwe er in duwen, dan werkt het. Ik heb nog nooit een stoel opengemaakt maar ik denk dat je het eens goed moet bekijken en dat het we ergens vast geklemd kan worden.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2009 20:52 #800397
door V300 register
het is opgelost!!
het blauwe ding was er al uit, ik zie het al een jaar uit de achterkant van mijn zetel steken, dus gewoon het asje vervangen was geen optie
het blauwe bandje was losgehaakt uit de witte plastieke houder waar het asje indraait en om dit terug te haken moest die houder eruit, dat was net het probleem want ik kreeg die vijs langs geen kanten los
ben dan naar een maat gereden die een slagschroevendraaier heeft en het was zo gepiept (moet dit dringend eens aanschaffen!)
aan de ander kant moet de band vasthangen aan een haakje, heeft vrij lang geduurd om dit te vinden omdat het zo moeilijk is om iets in te zien en omdat het haakje verscholen zat in het schuim van de zetel
ding is nu gemaakt en scheelt echt veel in zitcomfort, ik ben weer gelukkig!
bedankt om mee te denken en bedankt erik voor de knop!!
het blauwe ding was er al uit, ik zie het al een jaar uit de achterkant van mijn zetel steken, dus gewoon het asje vervangen was geen optie
het blauwe bandje was losgehaakt uit de witte plastieke houder waar het asje indraait en om dit terug te haken moest die houder eruit, dat was net het probleem want ik kreeg die vijs langs geen kanten los
ben dan naar een maat gereden die een slagschroevendraaier heeft en het was zo gepiept (moet dit dringend eens aanschaffen!)
aan de ander kant moet de band vasthangen aan een haakje, heeft vrij lang geduurd om dit te vinden omdat het zo moeilijk is om iets in te zien en omdat het haakje verscholen zat in het schuim van de zetel
ding is nu gemaakt en scheelt echt veel in zitcomfort, ik ben weer gelukkig!
bedankt om mee te denken en bedankt erik voor de knop!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2009 22:52 #800741
door V300 register
Slagschroevendraaier: Onmisbaar voor veel klusjes. Deursloten loshalen, roestige schroeven etc.
Moderators: Mark Smeets