Lendensteun
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-09-2008 22:31 #627921
door V300 register
Lendensteun is gemaakt door V300 register
Ik heb vandaag de hoezen van mijn zetels gehaald, die zaten er al jaren op en waren reeds paars ipv blauw. De zetels eronder waren vuil en vol vlekken dus heb ik mij een namiddagje geamuseerd met ze proper te schrobben met tapijtenreiniger. Ik had vijf liter water en na afloop was de emmer bijna leeg:f, mijn kont zal dus de komende dagen wel kletsnat zijn...
Alleszins, de zetels zien er als nieuw uit, door de hoezen zijn ze haast niet versleten, op ??n enkele plaats heb ik vijf centimeter aaneengenaaid.
Ik heb van de gelegenheid gebruikt gemaakt om de ruimten onder en tussen de zetels ook eens goed proper te maken en de auto ziet er nu echt geweldig uit!!!
Ik heb echter ook ontdekt dat op de bestuurderszetel het wieltje om de lendensteun harder/zachter te maken ontbreekt. Ik dacht eerst dat ik gewoon ergens een wieltje moest zien te vinden, maar volgens Anjo zit de kans er dik in dat het asje in twee gebroken is.
Is dit nog te repareren, of naai ik beter het scheurtje toe en doe ik verder of er nooit iets gezeten heeft?
De zetel zou eigenlijk wel wat harder mogen, de passagierszetel zit veel beter...
Alleszins, de zetels zien er als nieuw uit, door de hoezen zijn ze haast niet versleten, op ??n enkele plaats heb ik vijf centimeter aaneengenaaid.
Ik heb van de gelegenheid gebruikt gemaakt om de ruimten onder en tussen de zetels ook eens goed proper te maken en de auto ziet er nu echt geweldig uit!!!
Ik heb echter ook ontdekt dat op de bestuurderszetel het wieltje om de lendensteun harder/zachter te maken ontbreekt. Ik dacht eerst dat ik gewoon ergens een wieltje moest zien te vinden, maar volgens Anjo zit de kans er dik in dat het asje in twee gebroken is.
Is dit nog te repareren, of naai ik beter het scheurtje toe en doe ik verder of er nooit iets gezeten heeft?
De zetel zou eigenlijk wel wat harder mogen, de passagierszetel zit veel beter...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2008 22:37 #728235
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Lendensteun
Euh... waarom niet gewoon op zoek naar een lendesteunverstelknop?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-09-2008 22:40 #728237
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lendensteun
Die kan je heel makkelijk vernieuwen.
Je knipt met een tang de 5 (5 toch?) stalen klemmetjes los onderaan de achterkant van de stoel, zodat je met je hand onder de achterste lap bekleding kan.
Dan zorg je dat je met je hand bij de achterkant van de lendensteunknop kan, het afgebroken deel klik je er uit. (dit is best een gekloot met de hand, maar is redelijk te doen).
Daarna neem je een nieuwe knop (die je waarschijnlijk op de sloot op dezelfde manier uit een stoel hebt gehaald, of van een clublid) en die druk je gewoon in het gat dat je achter hebt gelaten, die klemt zichzelf vast. Dan heb je weer een werkende lendensteun.
Je knipt met een tang de 5 (5 toch?) stalen klemmetjes los onderaan de achterkant van de stoel, zodat je met je hand onder de achterste lap bekleding kan.
Dan zorg je dat je met je hand bij de achterkant van de lendensteunknop kan, het afgebroken deel klik je er uit. (dit is best een gekloot met de hand, maar is redelijk te doen).
Daarna neem je een nieuwe knop (die je waarschijnlijk op de sloot op dezelfde manier uit een stoel hebt gehaald, of van een clublid) en die druk je gewoon in het gat dat je achter hebt gelaten, die klemt zichzelf vast. Dan heb je weer een werkende lendensteun.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-09-2008 22:41 #728238
door V300 register
dit kan je overigens gewoon doen zonder de stoel te demonteren, je klapt hem gewoon helemaal naar voren.
De plaats van de stalen klemmetjes knijp je naderhand weer aan elkaar met kleine tie-wraps.
De plaats van de stalen klemmetjes knijp je naderhand weer aan elkaar met kleine tie-wraps.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2008 23:06 #728246
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Lendensteun
oh? daar was ik totaal niet van op de hoogte dat dat zo makkelijk ging, meestal zijn die dingen toch al afgebroken en ik heb in mijn oude interieur nooit de moeite genomen om dat ding te vervangen. ik dacht dat een andere stoel nemen makkelijker was.
ik nam echter wel de moeite om de afgebroken knop + het halve asje van de lendesteun elke keer maar weer van de vloer op te rapen en in het gat van de bestuurdersstoel te proppen:D...
weer wah geleurd
ik nam echter wel de moeite om de afgebroken knop + het halve asje van de lendesteun elke keer maar weer van de vloer op te rapen en in het gat van de bestuurdersstoel te proppen:D...
weer wah geleurd
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-09-2008 23:15 #728253
door V300 register
Dat is echt 2 minuten werk voor de geoefende man. Mijn eerste poging duurde 15 minuten

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-09-2008 23:21 #728255
door V300 register
ok!!
ik zit weer vol goede moed, nu dus alleen aan zo'n knop en asje zien te geraken...
ik voel trouwens aan de achterkant van mijn stoel iets puntig uitsteken..
ik zit weer vol goede moed, nu dus alleen aan zo'n knop en asje zien te geraken...
ik voel trouwens aan de achterkant van mijn stoel iets puntig uitsteken..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-09-2008 23:28 #728257
door V300 register
Het asje is gewoon een lange staaf, met een aantal windingen en een "splitstuk" (hoe noem je zoiets dat zichzelf vastklemt?) aan het einde. Dat kun je er dus zo uitdrukken.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-09-2008 23:38 #728265
door V300 register
als je iets voelt in de achterkant van de stoel, hangt het hele lendesteun ding gewoon los.
is wel de moeite van het repareren waard, want het scheelt een hoop in de zitkwaliteit.
heb je nog fotos gemaakt van het eindresultaat?
is wel de moeite van het repareren waard, want het scheelt een hoop in de zitkwaliteit.
heb je nog fotos gemaakt van het eindresultaat?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-09-2008 11:01 #728286
door V300 register
ben ik vandaag van plan
die lendensteun ga ik dan zo snel mogelijk proberen te maken, eerst die knop en as zien te vinden, zou ik op een sloperij het meeste succes hebben?
die lendensteun ga ik dan zo snel mogelijk proberen te maken, eerst die knop en as zien te vinden, zou ik op een sloperij het meeste succes hebben?
Moderators: Mark Smeets