Gehele dashboard eruit?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2007 17:29 #681659
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gehele dashboard eruit?
Chokeknopje kun je losdraaien trouwens, dan kan de kap onder het stuur er ook af als dat nodig is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2007 19:20 #681671
door V300 register
Je moet eerst het deel van de radio er uit halen en ik geloof ook de verwarmingsknoppen, dan vind je daar in de zijkanten 2 schroeven. Unscrew these.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2007 20:48 #681682
door V300 register
Ik ben na mijn vorige post alsnog verder gegaan, toen kwam ik er inderdaag achter dat het knopje van de shoke gewoon los te draaien is :humor:. Verder heb ik ook het stuk van de radio eruit gewipt met een schroevendraaier en daar zaten ook 6 schroeven verstopt. Na het los draaien van die schroeven kwam het dashboard zonder problemen los.
Heb wel iets gesloopt met loshalen van de tellerunit. Al is het maar iets kleins... de kilometerkabel die naar de tellerunit gaat zit met een soort klik drop vast. Deze heb ik totaal over het hooft gezien en heb ik kapot getrokken. Het plastic randje van de schroefdop is eraf wat de kilometerkabel op zijn plek houdt. Ik heb het plastic randje bewaard en ik ga dat proberen te maken met speciale lijm die ik daarvoor heb.
Heb wel iets gesloopt met loshalen van de tellerunit. Al is het maar iets kleins... de kilometerkabel die naar de tellerunit gaat zit met een soort klik drop vast. Deze heb ik totaal over het hooft gezien en heb ik kapot getrokken. Het plastic randje van de schroefdop is eraf wat de kilometerkabel op zijn plek houdt. Ik heb het plastic randje bewaard en ik ga dat proberen te maken met speciale lijm die ik daarvoor heb.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2007 22:14 #681685
door V300 register
Ik heb dat ook eens gehad met de bajonetsluiting, alleen sloopte ik hem toen met het vastzetten.
Perfectionist die ik ben heb ik meteen een spiksplinternieuwe km-tellerkabel gekocht :no_comment:
Perfectionist die ik ben heb ik meteen een spiksplinternieuwe km-tellerkabel gekocht :no_comment:
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2007 22:21 #681688
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Gehele dashboard eruit?
Als je de kabel met enig beleid gewoon goed in de aansluiting duwt moet het goed gaan. Het is een gevoelig punt bij de 300's.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-09-2007 22:23 #681689
door V300 register
Is ook zo. Maar ik was toen al lekker ongeduldig, omdat ik die tellerunit eruit had gehad, alles vervangen, weer teruggezet, bleek ??n lampie niet te werken, weer eruit, lampje vervangen, weer erin... dus ik was lekker bezig, en was niet meer al te zachtzinnig :lol:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2007 21:54 #685385
door V300 register
Het afbreken van de bajonet aansluiting achter de teller is inderdaad een bekend probleem. Het kunststof wordt in de loop van de tijd hard en brokkelt gemakkelijk af.
Wat ik zelf in zo'n geval altijd doe is de bajonetplug helmaal verwijderen en het stalen uiteinde van de buitenkabel (nadat ik de binnenkabel goed diep in de teller heb gestoken) met isolatietape o.i.d. vastplakken aan de tellerunit. Het is een priegelwerk maar het werkt perfect!
Wat ik zelf in zo'n geval altijd doe is de bajonetplug helmaal verwijderen en het stalen uiteinde van de buitenkabel (nadat ik de binnenkabel goed diep in de teller heb gestoken) met isolatietape o.i.d. vastplakken aan de tellerunit. Het is een priegelwerk maar het werkt perfect!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2007 22:12 #685388
door V300 register
Ja, maar dat is niet ?cht, zoals het hoort :yeah:
Ik vind dat het gewoon goed moet zijn, niet een halfbakken oplossing. Maar goed, wat dat betreft ben ik misschien een beetje te perfectionistisch... :no_comment:
Ik vind dat het gewoon goed moet zijn, niet een halfbakken oplossing. Maar goed, wat dat betreft ben ik misschien een beetje te perfectionistisch... :no_comment:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-09-2007 22:22 #685390
door V300 register
Ik ben ook wel benieuwd naar een aantal foto's eigenlijk. :]
Moderators: Mark Smeets