Gehele dashboard eruit?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2007 15:41 #626407 door V300 register
Gehele dashboard eruit? is gemaakt door V300 register
Heb een vraag aan de kenners hier. Ik heb sinds vorige week een Volvo 340 GL. Nu wil ik op de plaats waar je normaal de radio inbouwt een 7" touchscreen scherm plaatsen. Dit is allemaal geen probleem, maar ik wil dit scherm er netjes inmaken zodat het lijkt of het een geheel is. Dit kan ik het beste doen met plamuur, en vervolgens netjes spuiten. Maak om het scherm er netjes in te maken zal het middenstuk eruit moeten. Volgens mij bestaat het gehele dashboard uit een geheel.

Nu mijn vraag: hoe kan ik dit er netjes uithalen?!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-09-2007 21:35 #680935 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Gehele dashboard eruit?
Het dashboard steunt via het middendeel op de vloer d.m.v.e. beugel. Voor de rest zit al het zwarte plastic er in geschroefd. Dus dat kan er uit. Verder heb ik nog geen idee.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-09-2007 22:43 #680955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Gehele dashboard eruit?
Timmm: Ga je een carputer bouwen?
Kijk dan ook even op www.carputerforum.nl !

Dashboard demonteren: aan beide zijkanten zitten 2 schroeven, die moeten los.
Die beugel waar Erik het over heeft moet los. Volgens mij zitten er dan ook nog twee schroeven in het radio-vak, moet ook los.
Mocht het dan nog niet los komen met enig subtiel verbaal en fysiek geweld, dan ook nog dit:
Dan zit er nog een stuk zwart plastic achter die beugel vast, moet ook los.
Dat stuk plastic zit ook nog, ver weg achter het dash, vlak onder het raam vast, moet ook los.
Dan nog de kabels van de verwarming, de alarmlichten, sigarettenaansteker, radio en evt. klokje los en sjorren maar.

Overigens kan je in het plastic waarvan de console is gemaakt beter niet plamuren, maar wat aan gaan klooien met een papje van restdelen dashboard en aceton, MEK of Chloroform. Je krijgt dan een overgang dat uit hetzelfde materiaal bestaat als je dash zelf. Wel goed ventileren!

(ik ga zelf ook een scherm inbouwen..., maar pas over een tijdje. Eerst de auto weer helemaal tiptop.)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-09-2007 20:08 #681051 door V300 register
Thnx voor de replies, zodra ik het scherm binnen heb (deze week een keer) dan ga ik proberen het geheel los te maken. Heb de auto weer opgeborgen in de schuur :p

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2007 21:15 #681561 door V300 register
Ik ben er vandaag mee aan de slag gegaan, maar het wil niet helemaal lukken. Ik heb aan de linker en aan de rechterkant de 2 schroeven eruit gedraaid. De beugel is los en de plastic plaat die daarachter zit is ook los. Verder zijn de afwerkingsplaatjes (soort karton) onder het dashboard ook los. Als ik aan het dashboard trek dan zit er beweging in. Het probleem is dat het dashboard tegen het stuur aan komt. Dus het lijkt mij dat het stuur er ook uit moet? Zoja, hoe gaat dat in zijn werk? Onder het stuur zit ook een kapje, dat krijg ik niet los. Het gat wat bij het pinnetje van de shoke zit is te klein waardoor het er niet af kan!

Iemand die mijn vragen kan beantwoorden? :worship:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2007 21:59 #681567 door V300 register
het stuur haal je eraf door als je het basic stuur hebt met de 2 toeterknoppen, het middenplaatje eruit te wippen en dan de bout los te maken.
heb je het luxere stuur, dan de hele bovenplaat eraf en bout los ;)
en tellerunit eruit he ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-09-2007 22:17 #681575 door V300 register
je moet de tellerunit kantelen en dan draaien, ik draai meestal de linkerkant naar achter, en de rechter naar voor.

dan kan de unit zo door het bovenste gat van het stuurwiel heen, geen demontage nodig.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2007 09:43 #681628 door V300 register
Tellerunit had ik al losgemaakt, maar kon ik er niet uithalen omdat het stuur in de weg zit ;). Ik ga zo nog even klussen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2007 10:26 #681632 door V300 register
jep, maar om het gehele dash eraf te halen moet het stuur er wel af wouter ;)
zowiezo even uitkijken met de kabels in de middenconsole.
en op je alarmknop letten. die zit vast met 2 lullige plastic stripjes waarin deze inklikt. deze willen nogal snel afbreken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2007 11:01 #681646 door V300 register
Uhm, stuur en tellerunit zijn eruit zonder problemen. Ik zit echter met een nieuw probleempje. Als ik nu trek aan het dashboard dan komt het middenstuk mee. Dit is toch niet de bedoeling lijkt mij? Met het middenstuk bedoel ik het zwarte gedeelte waar je de temperatuur kunt regelen, radio inbouwen, sigarettenaansteker enz. Dit hoort niet mee te komen toch?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC