grotere speakers voorin mogelijk (niet in deur maar bij zijwand voeten)??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2007 23:17 #680238
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic grotere speakers voorin mogelijk (niet in deur maar bij zijwand voeten)??
Ik zou eerst eens proberen wat je krijgt met alleen dat setje met losse tweet voorin, tweet in het ventilatieroostertje voor de ramen of op het dashboard/de a-stijl en de grote speaker in je deur.
Dat kan nog best wel eens heel erg meevallen, en wie weet heb je die coaxjes niet eens nodig.
Dat kan nog best wel eens heel erg meevallen, en wie weet heb je die coaxjes niet eens nodig.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2007 17:41 #680291
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic grotere speakers voorin mogelijk (niet in deur maar bij zijwand voeten)??
de ventilatie roosters onder het raam...
voordat je daarbij bent moet je je complete dash uit elkaar halen, en das een rotklus
voordat je daarbij bent moet je je complete dash uit elkaar halen, en das een rotklus

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2007 18:36 #680295
door V300 register
Ja zal eens kijken waar die 6.5 inch allemaal kwijt kan, zal helaas wel de deur worden ipv onderpaneeltje bij voeten.
Mocht ik hem in de deur bouwen wordt het zogenoemd een kickpaneel van mdf denk ik daar die speaker 6 cm diep is, zal standaard wel niet passen denk ik als ik enkel een gat in de zijdeurplaat maak??
In ergste geval dikke mdf-frontplaat op huidige deurpaneel schroeven denk ik?
Ja met die tweeter moet ik ook nog kijken, mijn broer heeft de opbouwschaal niet meer erbij enkel de inbouw-huls dus er is geen opbouwtweeter-mogelijkheid.
Mocht ik hem in de deur bouwen wordt het zogenoemd een kickpaneel van mdf denk ik daar die speaker 6 cm diep is, zal standaard wel niet passen denk ik als ik enkel een gat in de zijdeurplaat maak??
In ergste geval dikke mdf-frontplaat op huidige deurpaneel schroeven denk ik?
Ja met die tweeter moet ik ook nog kijken, mijn broer heeft de opbouwschaal niet meer erbij enkel de inbouw-huls dus er is geen opbouwtweeter-mogelijkheid.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2007 19:38 #680301
door V300 register
tweeters kun je ook flush in je deurpanelen maken, heeft ronald ook gedaan.
en mdf plaat erop maken? zal er niet mooi uit zien.
en maak de voordeurpanelen zeker niet te zwaar, t is net karton zo slap als het is.
als je nog aan originele opbouw van speakers voor op de voordeur kan komen, kun je daar mooi sterke 10cm speakers inzetten
is meer dan genoeg
en mdf plaat erop maken? zal er niet mooi uit zien.
en maak de voordeurpanelen zeker niet te zwaar, t is net karton zo slap als het is.
als je nog aan originele opbouw van speakers voor op de voordeur kan komen, kun je daar mooi sterke 10cm speakers inzetten

is meer dan genoeg

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2007 20:08 #680305
door V300 register
Balen zeg! Heb net voor proef die 6,5" ring overal naast gehouden maar in het vooronder past hij sowieso niet en in de deur ook niet (ik heb nog slingerramen dus ze passen helaas ook niet in de de deuren), jammer.
Ja ik zal eens org kastjes voor de voordeuren zoeken over een week, kunnen daar dan ook wat diepere 10cm speakers van Pioneer in? of zijn die deuropbouw-speakersdozen vrij ondiep??
Ja ik zal eens org kastjes voor de voordeuren zoeken over een week, kunnen daar dan ook wat diepere 10cm speakers van Pioneer in? of zijn die deuropbouw-speakersdozen vrij ondiep??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2007 21:32 #680314
door V300 register
de deurspieker opbouw kan iedere 10 cm box is geloof ik.
waar je nog naar kunt kijken is elektrische ramen.
dan heb je geen last van de raamzwengel en kun je naar believen plakken met mdf
die ringen gewoon ff bewaren
waar je nog naar kunt kijken is elektrische ramen.
dan heb je geen last van de raamzwengel en kun je naar believen plakken met mdf

die ringen gewoon ff bewaren

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2007 21:40 #680317
door V300 register
Maar mocht ik niet aan zo'n opbouwdoosje kunnen komen tzt, dan kan ik een platte speaker van 46mm diepte ook in de deur zelf maken of kom ik dan tegen de ruit te zitten?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2007 21:54 #680318
door V300 register
hmm dat durf ik zo niet te zeggen, daarvoor zou ik een keer een speaker eruit moeten halen, en dan met raam naar beneden meten hoeveel mm je hebt.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-08-2007 22:04 #680319
door V300 register
Nee dat hoeft niet hoor, dat is zonde van je volvo, ik zoek gewoon op mijn gemakje naar opbouwbakjes (per 3e sep. heb ik pas ook weer loon
).

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
23-08-2007 10:47 #680344
door V300 register
daar is niets zonde aan, das even paneel losschroeven, box losmaken ,paneel op zijn plek houden met raam omlaag en duimstok erin steken 
alleen is tijd altijd het euvel

alleen is tijd altijd het euvel
Moderators: Mark Smeets