2x achterklep-veer houders gebroken (kogeltje op bout zeg maar)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-08-2007 15:25 #626300
door V300 register
2x achterklep-veer houders gebroken (kogeltje op bout zeg maar) is gemaakt door V300 register
Het zal nog net in categorie interieur vallen (als de klep dicht is :humor: ),
De achterklep-dempers!
Ik heb nwe dempers omdat mijn achterklep letterlijk naar beneden knalde maar... de oude gasveren gaan niet los uit de kogel-kopjes, van de 4 heb ik er nu al 2 afgebroken
, eerst met w40 volgespoten toen na weken kon ik de kopjes wat draaien maar 2 van de 4 zijn maar heel gebleven.
Wie o wie kan mij 2 kopjes (zo noem ik ze maar) verkopen zodat ik mijn achterklep-demper weer kan bevestigen?
De slopers hier in de buurt afgebeld staat nergens momenteel volvo ter leegpluk.
De achterklep-dempers!
Ik heb nwe dempers omdat mijn achterklep letterlijk naar beneden knalde maar... de oude gasveren gaan niet los uit de kogel-kopjes, van de 4 heb ik er nu al 2 afgebroken

Wie o wie kan mij 2 kopjes (zo noem ik ze maar) verkopen zodat ik mijn achterklep-demper weer kan bevestigen?
De slopers hier in de buurt afgebeld staat nergens momenteel volvo ter leegpluk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-08-2007 15:30 #678700
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2x achterklep-veer houders gebroken (kogeltje op bout zeg maar)
heb je eerst wel die stalen draadjes eruit gehaald?
ik denk dat er vast nog wel een sloper in de buurt is bij breda.
vraag maar aan jeroen of iemand uit die omgeving.
en misschien heeft jeroen zelfs nog wel wat... moet haast wel met 7 dozen onderdelen en dan nog meer ergens verstopt
ik denk dat er vast nog wel een sloper in de buurt is bij breda.
vraag maar aan jeroen of iemand uit die omgeving.
en misschien heeft jeroen zelfs nog wel wat... moet haast wel met 7 dozen onderdelen en dan nog meer ergens verstopt

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-08-2007 17:06 #678707
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 2x achterklep-veer houders gebroken (kogeltje op bout zeg maar)
haha ja die stalen borging heb ik er idd uitgehaald, een gasveer zat onderhand vastgeroest met het kogeltje.
2 heb ik kunnen redden door veel wd40 erin te spuiten en dan nog eruit wrikken! Maar 2 andere zijn na het rustig wrikken 'heen gegaan'.
2 heb ik kunnen redden door veel wd40 erin te spuiten en dan nog eruit wrikken! Maar 2 andere zijn na het rustig wrikken 'heen gegaan'.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2007 19:57 #678736
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 2x achterklep-veer houders gebroken (kogeltje op bout zeg maar)
Dan is die klep zeker nooit open geweest, dan bijven ze wel gangbaar lijkt me...
Je hebt al een PB voor die schroefjes...
Je hebt al een PB voor die schroefjes...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2008 14:01 #718139
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 2x achterklep-veer houders gebroken (kogeltje op bout zeg maar)
Even ter aanvulling: die kopjes van de oude kapotte dempers heb ik met een ijzerzaag opengezaagd. Een snede in noord-zuid richting en een snede in oost-west richting (
), dan vouw je die kop zo open met een hamer en beitel (wel zachtjes tikken).
Vervolgens pluk je het kogeltje er zo uit.

Vervolgens pluk je het kogeltje er zo uit.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-07-2008 17:51 #718171
door V300 register
Ja dat is idd een handige manier! Nou dat weet ik dan als ik over 20 jaar weer nieuwe dempers moet monteren haha!!!
Ik hou hem vorlopig toch maar aan, had een kijker en toennik hem uit de garage ging ophalen en reed er weer in na paar maandjes, dacht ik: mensen wat rijd hij heerlijk!! Ik had geen nummer mobiel van de kijker uit weet ik waar hij vandaan kwam dus ter plekke niets aangemoedigd en vooral te wachten met een beslissing en dat er geen euro af kon.
Nou ik hou hem lekker zelf en heb nu de achterruit donker ge-folied en rooklook achterlichten.
Ik hou hem vorlopig toch maar aan, had een kijker en toennik hem uit de garage ging ophalen en reed er weer in na paar maandjes, dacht ik: mensen wat rijd hij heerlijk!! Ik had geen nummer mobiel van de kijker uit weet ik waar hij vandaan kwam dus ter plekke niets aangemoedigd en vooral te wachten met een beslissing en dat er geen euro af kon.
Nou ik hou hem lekker zelf en heb nu de achterruit donker ge-folied en rooklook achterlichten.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-07-2008 17:55 #718172
door V300 register
Ben ik dan de enige die de gasveren gewoon inclusief kogeltjes heeft ge(de)monteerd? Ik ziet het probleem niet zo :no_comment:
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2008 17:56 #718173
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 2x achterklep-veer houders gebroken (kogeltje op bout zeg maar)
Kijk mijn achterlichtjes zitten er op.
Staat hem prima!
Staat hem prima!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-07-2008 18:22 #718175
door V300 register
Ja er ging even wat tijd overheen haha :humor:
Beter laat dan nooit! Ja in het echt staat het nog mooier dan op die kleine foto, de auto ziet er nu qua achterlichten volwassener uit dan die felle zuurballen-kleur standaard units. Dit oogt minder ouderwets en rustig in het echt in combi met de lakkleur.
Ik zit alleen nog aan een mooie sportdemper met dikke chromen pijp te denken MAAR hij moet qua pasvorm goed passen en niet tegen chassis aanklappen.
Iemand een tippie van een goed passend niet-volvo-merk sportuitlaat die past zonder tegen plaatwerkrand te klappen??
Beter laat dan nooit! Ja in het echt staat het nog mooier dan op die kleine foto, de auto ziet er nu qua achterlichten volwassener uit dan die felle zuurballen-kleur standaard units. Dit oogt minder ouderwets en rustig in het echt in combi met de lakkleur.
Ik zit alleen nog aan een mooie sportdemper met dikke chromen pijp te denken MAAR hij moet qua pasvorm goed passen en niet tegen chassis aanklappen.
Iemand een tippie van een goed passend niet-volvo-merk sportuitlaat die past zonder tegen plaatwerkrand te klappen??
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-07-2008 18:41 #718177
door Jeroen van Bodegom
Dat is er niet.
Je zult hem altijd pas moeten (laten) maken.
Je zult hem altijd pas moeten (laten) maken.
Moderators: Mark Smeets