Schuif van de verwarming
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2005 20:23 #624363
door V300 register
Schuif van de verwarming is gemaakt door V300 register
Nu het lekker weer wordt, merkte ik dat mijn ventilatiesysteem warme lucht blijft door laten, ook al staat hij in de 'koudstand'. Ook merkte ik dat de schuif niet helemaal naar rechts kan, in het rode gebied dus. De kabel van de klep is dus niet goed afgesteld. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat kan verhelpen. Wellicht zijn er tekeningen/foto's van....De kabel is een half jaar geleden nog ingevet door een monteur...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2005 20:32 #638460
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schuif van de verwarming
Toevallig, mijn schuif kan niet helemaal naar links. Doorrammen wil wel een lukken maar daar forseer ik de boel mee. Lijkt mij een lastig klusje want ik moet er achter komen. Ik heb er verder geen last van. Maar hij kan dus niet in het "vierkantje" staan. Ik wacht dus ook af op een reactie.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-04-2005 20:41 #638461
door V300 register
misschien kan diezelfde monteur m ook weer goed terug monteren ?? hoort toch bij het invetten zou ik denken....
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
25-04-2005 09:50 #638462
door V300 register
Ja, maar als ik het zelf kan, scheelt het weer in de ...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2005 14:52 #638463
door V300 register
Niet allemaal tegelijk
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2005 15:12 #638464
door V300 register
zou "meneer de monteur" niet per ongeluk de kabels hebben verwisseld? Dus per ongeluk de verwarming op de luchtstroomregelunit hebben geplaatst en vv?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-04-2005 22:50 #638465
door V300 register
Nee, dat denk ik niet Diede, anders had ik het denk ik snel genoeg gemerkt...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2005 14:13 #638466
door V300 register
Het probleem breidt zich uit.
Niet alleen laat mijn systeem warme lucht door, OOK valt de aanjager af en toe uit. Wanneer je moter na het uitzetten weer start, doet hij het weer. KUNNEN DEZE 2 DINGEN MET ELKAAR TE MAKEN HEBBEN??
Niet alleen laat mijn systeem warme lucht door, OOK valt de aanjager af en toe uit. Wanneer je moter na het uitzetten weer start, doet hij het weer. KUNNEN DEZE 2 DINGEN MET ELKAAR TE MAKEN HEBBEN??
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-04-2005 19:51 #638467
door V300 register
Heeft waarschijnlijk niets met elkaar te maken.
Voor wat betreft de warme lucht die blijft doorstromen:
De kachelkraan kan verstopt zitten, dit komt meestal door roestvorming in het koelsysteem, waardoor de kachelkraan (deels) dicht sleept.
Er is maar een oplossing: loshalen kachelkraan en goed schoonspoelen (met voortdurend handmatig open en dicht doen). In het uiterste geval kachelkraan zelfs vervangen. Bij d eoudere types is dit een "vies" karwei, omdat de kachelkraan binnen in het interieur zit. Let dus goed op met het knoeien van de "roestwater". Daarnaast is het dan dus raadzaam het gehele koelsysteem door te spoelen en te verversen.
Andere oorzaak kan zijn dat het klemmetje (die de kabel op zijn plaats houdt) niet goed meer vast zit. Hierdoor verschuift de kabel van zijn plaats, hetgeen weer als hevolg heeft dat de schuif niet meer goed naar "1 kant wil".
Dit is te verhelpen door de radio te demonteren. Als je goed kijkt ontdek je op die lege plaats dan aan de zijkanten 2 schroeven die de "kachelschuif- en schakelaarunit" op zijn plaats houdt. Los schroeven, zaakje naar voren schuiven, voor zover mogelijk, en klemmetje(s) opnieuw vastzetten.
Voor wat betreft je aanjager, waarschijnlijk ergens slecht contact, of je weerstand in je kachelhuis moet woren vervangen.
Voor wat betreft de warme lucht die blijft doorstromen:
De kachelkraan kan verstopt zitten, dit komt meestal door roestvorming in het koelsysteem, waardoor de kachelkraan (deels) dicht sleept.
Er is maar een oplossing: loshalen kachelkraan en goed schoonspoelen (met voortdurend handmatig open en dicht doen). In het uiterste geval kachelkraan zelfs vervangen. Bij d eoudere types is dit een "vies" karwei, omdat de kachelkraan binnen in het interieur zit. Let dus goed op met het knoeien van de "roestwater". Daarnaast is het dan dus raadzaam het gehele koelsysteem door te spoelen en te verversen.
Andere oorzaak kan zijn dat het klemmetje (die de kabel op zijn plaats houdt) niet goed meer vast zit. Hierdoor verschuift de kabel van zijn plaats, hetgeen weer als hevolg heeft dat de schuif niet meer goed naar "1 kant wil".
Dit is te verhelpen door de radio te demonteren. Als je goed kijkt ontdek je op die lege plaats dan aan de zijkanten 2 schroeven die de "kachelschuif- en schakelaarunit" op zijn plaats houdt. Los schroeven, zaakje naar voren schuiven, voor zover mogelijk, en klemmetje(s) opnieuw vastzetten.
Voor wat betreft je aanjager, waarschijnlijk ergens slecht contact, of je weerstand in je kachelhuis moet woren vervangen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-05-2005 19:10 #638468
door V300 register
Bedankt Jack! Ik zal komend weekend eens kijken of we er wat van kunnen maken. Het is op een hete dag toch niet echt fijn om warme lucht in je auto te krijgen. Het verslag volgt...
Moderators: Mark Smeets