Toerenteller 400 in 300

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2004 21:06 #636832 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Toerenteller 400 in 300
Die twee schroefjes idd losschroeven, dan komt er een plaatje los, als het goed is kan je dan voorzichtig de klokkenwinkel naar voren kantelen. Wel eerst ff van tevoren van onder het stuur door de stekkers en bajonet van de km-teller losmaken! Gaat zo makkelijker. Daarna wat pielen om de klokkenwinkel tussen het stuur en het dash door te krijgen, of desnoods door het stuur heen. Mocht dat laatste niet lukken: het stuur zit vast met een dopje 24. En nee, die zit niet in de standaard doppenset helaas.

Verder: let ook op of het een klokkenwinkel van het nieuwe type (ronde lampjes bij benzinemetertje en watertemp. klokje) of het oude type (rechthoekige lampjes) is. De toerentellers (en alle andere klokken trouwens) van deze zijn niet uit te wisselen! Dan zou je in eens de hele winkel moeten vervangen, inclusief km-tellerkabel.

Succes.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2004 21:07 #636833 door V300 register
yep .. ..

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 21:26 #636834 door Thomas de Wit (GAST)
Beantwoord door Thomas de Wit (GAST) in topic Toerenteller 400 in 300
Die stekkers zitten waarschijnlijk nog met een klemmetje ofzo, maar de bajonet van km-kabel zit vastgeschroefd toch?

@Wouter,

Als de rubbers van de auto nog goed zijn neem ik die mee, ik wil nu namelijk gauw die achterklep in orde hebben, er zit telkens een dikke laag ijs aan de binnenkant. Dan kun je die schrappen van het lijstje uit jouw sloopauto.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2004 22:17 #636835 door V300 register
Bij de nieuwe zit het met een klikhefboomdingetje, bij de oude is het inderdaad een stukje draaien en dan trekken.

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 22:25 #636836 door Thomas de Wit (GAST)
Ah ok bedankt, ik zag al zoiets in de vraagbaak ja. Het gaat hier ook om het nieuwe type. Gaat helemaal lukken!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-12-2004 22:26 #636837 door V300 register
hoi Thomas,

sorry dat ik nog niet gereageerd heb op je mail, heb t momenteel erg druk met het appartement in schiedam wat mn ouders gekocht hebben.

ik zal kijken of ik voor t weekend de 55 kan oppoken om naar de stalling te rijden, dan rip ik die achterruitrubber er uit voor je. het spoilerdeel staat in de garage op je te wachten, dus dat kun je dan meteen meenemen

groetjes Wouter

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-12-2004 22:54 #636838 door Thomas de Wit (GAST)
Wouter,

Als het jou een rit scheelt wil ik het ook wel meenemen van de sloop morgen, ik ben er dan toch. Hoe zit het met de vloermatten voor voorin? Anders neem ik die wel mee van de sloop.

Gr Thomas

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2004 00:32 #636839 door V300 register
vloermatten voorin weet ik niet zeker, maar ik denk dat het nog de originele zijn.
ik wil wel rijden, geen probleem. alleen hopen dat er niet gestrooid is.

Groetjes Wouter

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-12-2004 00:32 #636840 door V300 register
Hallo Thomas,

sorry voor mijn late reactie. Ik heb er een van het nieuwe type. In principe heb ik alleen de toerenteller nodig, maar als het te lastig is alleen die er los uit te plukken...

Als je al een prijs weet, prima. Ik zou zo even niet weten wat de handel waard is. Gezien de "pakketkorting" misschien 20-25 Euro of zo ?

misschien dat ik binnenkort naar Antwerpen ga, in dat geval kan ik wel even bij je langs komen. Anders moet de post dat maar voor me bezorgen ;-)

Groetjes, Thomas

• Thomas de Wit (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-12-2004 12:27 #636841 door Thomas de Wit (GAST)
Thomas,

Ik heb gebeld, en ik kreeg een beetje een vaag antwoord. Het leek erop dat ie alleen de grille had liggen, de rest zat er niet op. Ik heb hem duidelijk gezegd dat het om een 360i ging e.d. Maar hij zei dat het er allemaal niet (meer) opzat, zelfde de velgen niet.

Ik rij nu even naar rucphen om te kijken of daar nog wat staat bij een demontagebedrijf. Ik neem het wel mee voor je mee als ik daar wat vind.

Gr Thomas

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC