(alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers)
1977 343
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2019 09:02 #980606
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1977 343
Deze info kreeg ik van de verkoper: Auto is gisteren verkocht aan iemand uit Breda die er zeer blij mee was en er zeker voor ging zorgen dat deze nog jaren goed verzorgd ging blijven rijden.
Dus niet verkocht aan mij.
Dus niet verkocht aan mij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2019 09:25 #980607
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1977 343
Mooi om te horen dat deze auto goed terecht komt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2019 09:56 #980608
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1977 343
Volgens mij is de ontsteking in een 360 niet intelligent genoeg om zich aan te passen
aan benzine met een hoger octaangetal. Extra vermogen door het ontstekingstijdstip
iets te verlaten omdat de zelfontsteking van Euro 98 dat toelaat, valt dus niet te
verwachten. Anders zou een 360 ook een detonatiesensor moeten hebben.
Sterker nog, de compressie is met 9.25 op 1 zo laag dat zelfs benzine met RON 91
getankt zou kunnen worden.
aan benzine met een hoger octaangetal. Extra vermogen door het ontstekingstijdstip
iets te verlaten omdat de zelfontsteking van Euro 98 dat toelaat, valt dus niet te
verwachten. Anders zou een 360 ook een detonatiesensor moeten hebben.
Sterker nog, de compressie is met 9.25 op 1 zo laag dat zelfs benzine met RON 91
getankt zou kunnen worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-02-2019 22:34 #980613
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1977 343
De effecten van een hoger octaangetal even terzijde, het gaat mij er in elk geval om dat ik pure benzine wil kopen voor verbrandingsmotoren.
Als je een benzine tankt met minder ethanol, E5 in plaats van E10 aan de pomp, dan verbruik je met elke benzinemotor minder brandstof dan met meer ethanol.
Het verbruik van pure ethanol is het dubbele dan dat van benzine volgens de laatste vkv magazine.
Volgens die bewering: Stel er zit 10% ethanol en 90% benzine in de E10 brandstof en de auto rijdt normaal met 100% (E0) benzine 1 op 10.
Dan rijdt de auto met de E10 benzine dus 10% 1 op 5 en 90% 1 op 10.
Als ik het goed heb:
Netto 1 op 5 x 10 opgeteld met 90 x 10. Dit delen door 100 is 1 op 9,5.
Ik tank tegenwoordig BP Ultimate 98 (E5). Dit is volgens BP ethanol vrij, maar wordt door de EU als E5 brandstof gelabeld. E5 is maximaal 5% ethanol, ook als het ethanol vrij is en dus eigenlijk E0 mag heten.
Shell V-Power en Firezone competition102 zijn ook ethanol vrij volgens de fabrikanten.
Verder ga ik ervan uit dat er gewoon Ethanol in alle andere premium brandstofmerken zit en het vanuit dat oogpunt voor mij persoonlijk sowieso niet de moeite waard is.
Ik weet ook wel dat de auto het prima doet op E10 brandstof, maar ik wil gewoon geen risico lopen op de lange termijn. Ethanol als brandstof blijft rommel in mijn ogen. Ik wil niet zomaar allemaal dingen in een auto tanken. Je kan een mens immers ook ipv water, cola en sinas laten drinken maar of dat nu echt goed is..
Ook met mijn moderne dagelijkse auto met een Volvo t5 motor tank ik zolang het lukt uitsluitend ethanol vrije E5 benzine en dat is gewoon mijn persoonlijke keuze. De tijd zal het leren of het daadwerkelijk goedkoper is qua onderhoud en slijtage.
Het gaat mij ook om het principe, dat ik liever niet de verbrandingsmotor zie verdwijnen. Laat ze in de toekomst maar duurdere km heffing invoeren om ze uit het dagelijkse straatbeeld te krijgen, maar laat de liefhebber een paar ritjes per jaar blijven maken.
Als je een benzine tankt met minder ethanol, E5 in plaats van E10 aan de pomp, dan verbruik je met elke benzinemotor minder brandstof dan met meer ethanol.
Het verbruik van pure ethanol is het dubbele dan dat van benzine volgens de laatste vkv magazine.
Volgens die bewering: Stel er zit 10% ethanol en 90% benzine in de E10 brandstof en de auto rijdt normaal met 100% (E0) benzine 1 op 10.
Dan rijdt de auto met de E10 benzine dus 10% 1 op 5 en 90% 1 op 10.
Als ik het goed heb:
Netto 1 op 5 x 10 opgeteld met 90 x 10. Dit delen door 100 is 1 op 9,5.
Ik tank tegenwoordig BP Ultimate 98 (E5). Dit is volgens BP ethanol vrij, maar wordt door de EU als E5 brandstof gelabeld. E5 is maximaal 5% ethanol, ook als het ethanol vrij is en dus eigenlijk E0 mag heten.
Shell V-Power en Firezone competition102 zijn ook ethanol vrij volgens de fabrikanten.
Verder ga ik ervan uit dat er gewoon Ethanol in alle andere premium brandstofmerken zit en het vanuit dat oogpunt voor mij persoonlijk sowieso niet de moeite waard is.
Ik weet ook wel dat de auto het prima doet op E10 brandstof, maar ik wil gewoon geen risico lopen op de lange termijn. Ethanol als brandstof blijft rommel in mijn ogen. Ik wil niet zomaar allemaal dingen in een auto tanken. Je kan een mens immers ook ipv water, cola en sinas laten drinken maar of dat nu echt goed is..
Ook met mijn moderne dagelijkse auto met een Volvo t5 motor tank ik zolang het lukt uitsluitend ethanol vrije E5 benzine en dat is gewoon mijn persoonlijke keuze. De tijd zal het leren of het daadwerkelijk goedkoper is qua onderhoud en slijtage.
Het gaat mij ook om het principe, dat ik liever niet de verbrandingsmotor zie verdwijnen. Laat ze in de toekomst maar duurdere km heffing invoeren om ze uit het dagelijkse straatbeeld te krijgen, maar laat de liefhebber een paar ritjes per jaar blijven maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets