1977 343
- V300 register
- Verbannen
-
General Custom;251812 schreef : Bijkomend voordeel is dat ze waarschijnlijk de Renix mee over hebben gezet waardoor je het onderhoud van contactpuntontsteking niet meer hebt.
Op de foto zie ik de oude bobine aangesloten op de verdeler, dus volgens mij zit er gewoon nog de oude ontsteking op. Raar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Louis;251818 schreef : Op de foto zie ik de oude bobine aangesloten op de verdeler, dus volgens mij zit er gewoon nog de oude ontsteking op. Raar.
Zo goed heb ik de foto's zelf niet bekeken. Inderdaad vreemd dat men een van de grootste voordelen van het late type motor niet meteen gebruikt.
Misschien is een ontsteking die niet bij het motorblok en carburateur hoort meteen de oorzaak dat de carburateur afgesteld moet worden volgens de verkoper (wat Mark aanhaalde). Een 340 carburateur afstellen is super simpel, maar als je verschillende onderdelen door elkaar gebruikt kan het zomaar zijn dat hij daar nooit meer lekker op loopt.
- V300 register
- Verbannen
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Heb een goeie contacthoek meter.
Als je het één keer gedaan hebt is het verder pinuts.
Om de 10.000km punten vervangen, en om de 5000 even controleren.
Om daar nou een renix voor in te gaan bouwen......
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Ik heb er al eens een how-to van gemaakt maar de foto's zullen wel niet meer werken...
- V300 register
- Verbannen
-
Het is natuurlijk wel weer extra onderhoud en een extra slijtagedeel, zeker als je niet zelf sleutelt weer een dingetje wat extra tijd en geld kost bij de garage (als de garage überhaupt nog weet hoe het werkt).
- V300 register
- Verbannen
-
Mijn 343 ging erg pingelen bij optrekken in een te hoge versnelling (vaccuumvergroeging te losjes ingesteld?), dus heb 'm iets later gezet en toen was het over.
Als je het dan zelf afstelt en het staat niet in orde, en je merkt niet snel genoeg dat er iets niet goed staat loop je wel het risico schade aan te richten (gat in de zuiger, schade van pingelen e.d.)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Gisteren om 11:28 ·
Volvo 343 DL 1977 Vroeg model
€ 1.500
Geldrop
Volvo 343 DL uit 1977
Zeer vroege en originele Volvo 343DL van 1977.
Auto verkeert in goede staat en heeft 4 jaar droog gestald gestaan. Rijdt remt en schakelt zeer goed!
Recent is de carburateur gereviseerd, ontsteking vernieuwd en een nieuwe radiator geïnstalleerd. De auto wordt geleverd inclusief 4 nieuwe winterbanden en de nieuwe eigenaar krijgt 1 jaar lidmaatschap bij de DAFclub Nederland cadeau!...
Meer weergeven
Afbeelding kan het volgende bevatten: auto en buiten
Afbeelding kan het volgende bevatten: auto
Afbeelding kan het volgende bevatten: auto
+6
Chatbericht sturen naar verkoper
- Alex (GAST)
- Nieuw lid
-
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-